Page 1 of 1
dip in de optrek
Posted: 31 Oct 2013, 11:15
by Wouttt
Ik heb me onlangs wat gewichtjes gekocht en ben alles aan't uitproberen. Ik heb gelezen dat uwe camino mooi gelijkmatig in toerental moet optrekken tot 50, maar bij de mijne is da helemaal niet het geval.
Als ik bv 48g er in had steken, dan gaat hem heel traag naar de 50. Ik ben telkens lichter en lichter gegaan tot iets van een 34g denk ik, maar hoe minder ik erin steek, hoe groter de dip wordt. Wel maakt hij nu mooi toeren (ik schat rond de 6-7 duizend) maar dan ineens 'schakelt' die in ene keer en is het toerental héél laag. Vanaf dat moment heeft hij weinig power om verder op te trekken, en duurt het lang voor ik over de 50 zit.
Als ik dan weer iets meer erin steek, rond de 38g, maakt hij iets minder toeren en komt die dip gewoon vroeger.
Heb er nu voorlopig maar de 3 bil ingestoken, omdat hij hier bijna geen dip heeft en gelijkmatiger optrekt, maar daar haal ik zelfs de 50 niet mee denk ik.
iemand enig idee wat ik eraan kan doen om die dip weg te werken, iets waardoor die gelijkmatiger schakelt en niet zo in ene keer? In het loopvlak van de vario zitten geen golven, dus daar kan het al niet aan liggen.
Alvast Bedankt

Re: dip in de optrek
Posted: 31 Oct 2013, 12:12
by standreww
De spiebaan in de originele achtervario daar zit een knik in.
Die zorgt volgens mij voor de dip.
Goed opletten dat als je te licht gaat in gewichtjes, dat de riem niet gaat slippen over de voorvario.
Ben er zeker van dat er hier anderen zijn die je nog een beter antwoord kunnen geven.
Re: dip in de optrek
Posted: 31 Oct 2013, 12:20
by den Ives
Welke cylinder en uitlaat heb je en welk type vario vooraan ?
Re: dip in de optrek
Posted: 31 Oct 2013, 12:53
by Twister
Beste Woutt,
Misschien kan je met het reeds gestarte topic verder gaan, daar staat al een hoop informatie in.
http://www.camino-tuning.be/opknappen-o ... 31529.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt.
Re: dip in de optrek
Posted: 31 Oct 2013, 15:04
by Nicogsi
.
Re: dip in de optrek
Posted: 31 Oct 2013, 15:13
by standreww
Wouttt wrote:In het loopvlak van de vario zitten geen golven, dus daar kan het al niet aan liggen.

Re: dip in de optrek
Posted: 01 Nov 2013, 22:43
by Wouttt
den Ives wrote:Welke cylinder en uitlaat heb je en welk type vario vooraan ?
originele P3, een proma attack en normale 6bil vario. die vario is wel ietske uitgeveild zodat de gewichtjes een halve mm ofzo verder kunnen

Re: dip in de optrek
Posted: 01 Nov 2013, 22:46
by Wouttt
Daar ben ik inderdaad gaan kijken als er iets nuttigs stond, maar niet over een dip in de optrek. Dan is het toch geen probleem om een nieuw topic te maken dat over iets anders gaat? Of als ik mis ben, zeg het mij maar

Re: dip in de optrek
Posted: 01 Nov 2013, 22:48
by Wouttt
Nicogsi wrote:
+1 ik heb reeds de oplossing gezegd daar

die zen voorvario is ingelopen
als ge de laatste 2 zinnen eens had gelezen in het onderwerp

Re: dip in de optrek
Posted: 02 Nov 2013, 00:18
by Twister
Wouttt wrote:
Daar ben ik inderdaad gaan kijken als er iets nuttigs stond, maar niet over een dip in de optrek. Dan is het toch geen probleem om een nieuw topic te maken dat over iets anders gaat? Of als ik mis ben, zeg het mij maar

Tuurlijk mag je een nieuw topic starten voor een nieuw onderwerp. Maar naar mijn idee stond er in het andere topic waardevolle informatie die andere forumlezers helpt om jou vraag beter te begrijpen en je te helpen

Re: dip in de optrek
Posted: 02 Nov 2013, 00:50
by Twister
Wouttt wrote:die vario is wel ietske uitgeveild zodat de gewichtjes een halve mm ofzo verder kunnen

Heb je ook een vario die helemaal in orde is? Wat voor ramplaat heb je?
Overigens schreef ik in je andere topic dat het straffer maken van de veer in je achterpoelie gelijk staat aan lichtere rollen gebruiken... dat is niet helemaal waar. Ik heb het idee dat als je te lichte rollen gebruikt icm een te straffe veer dat je dit probleem ook krijgt. Misschien hebben andere nog suggesties..?
Re: dip in de optrek
Posted: 02 Nov 2013, 20:35
by Wouttt
Twister wrote:Wouttt wrote:die vario is wel ietske uitgeveild zodat de gewichtjes een halve mm ofzo verder kunnen

Heb je ook een vario die helemaal in orde is? Wat voor ramplaat heb je?
Overigens schreef ik in je andere topic dat het straffer maken van de veer in je achterpoelie gelijk staat aan lichtere rollen gebruiken... dat is niet helemaal waar. Ik heb het idee dat als je te lichte rollen gebruikt icm een te straffe veer dat je dit probleem ook krijgt. Misschien hebben andere nog suggesties..?
Uhm de vario is dik in orde, wat zou ramplaat mogen zijn?

En heb alleen maar met de gewichtjes zitten spelen, van achter is alles nog origineel

Re: dip in de optrek
Posted: 02 Nov 2013, 23:47
by Twister
Wouttt wrote:
Uhm de vario is dik in orde,
Ik dacht dat je schreef dat hij aangepast was (incapingen) om de rollen meer baan te geven.
Wouttt wrote:wat zou ramplaat mogen zijn?

En heb alleen maar met de gewichtjes zitten spelen, van achter is alles nog origineel

Ramplaat = varioster