Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
eerste project
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
eerste project
hoi allemaal. ik ga mijn eerste projectje eens starten en kom hier mijn set-up plaatsen en zien wat jullie er van vinden.
-athena 72cc kit (mss extra spoel porten laten bij maken tot 10 spoel porten)
-21mm malossi carburateur kit
-proma short uitlaat
-achter brug verlengen en verstevigen
-2 middenbaren lassen op het frame
-tnt aluminium voet steuntjes
-chrome shock dempers 340mm
-chrome laag sport stuur
-kappen en spatborden in het wit
-acher spatbord inkorten
-de rest word in het blauw of paars gespoten ( ben nog niet zeker )
-teller 120mk/u
-rem en ontstekkings kabels in het rood
wat vinden jullie van deze set-up en laat gerust comentaar en eventueel tips achter.
alvast bedankt
-athena 72cc kit (mss extra spoel porten laten bij maken tot 10 spoel porten)
-21mm malossi carburateur kit
-proma short uitlaat
-achter brug verlengen en verstevigen
-2 middenbaren lassen op het frame
-tnt aluminium voet steuntjes
-chrome shock dempers 340mm
-chrome laag sport stuur
-kappen en spatborden in het wit
-acher spatbord inkorten
-de rest word in het blauw of paars gespoten ( ben nog niet zeker )
-teller 120mk/u
-rem en ontstekkings kabels in het rood
wat vinden jullie van deze set-up en laat gerust comentaar en eventueel tips achter.
alvast bedankt
Re: eerste project
We zijn vooral benieuwd laat maar komen ik ben wel benieuwd naar hoe je 10 spoelpoorten in je athena gaat krijgen en wat dat je gaat kosten
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Re: eerste project
Tof eerste projectje van 2014!
De dubbelen baren zou ik weglaten, allemaal extra gewicht.
De dubbelen baren zou ik weglaten, allemaal extra gewicht.
Re: eerste project
die dubbelen middenbaar vind ik persoonlijk mooier dan maar 1 middenbaar. momenteel ben ik thuis bezig met een ontwerp te maken om mijn aandrijving te veranderen van riem naar ketting van wege zo kan ik meer spelen met de overbrengings verhouding en dat is makkelijker om te monteren aangezien ik mijn achter brug ga verlengen en eigenlijk zo goed als zelf maken. poorten laten bij maken is niet zo moelijk geld besteed het wel maar er zijn verschillende bedrijven die dit soort aanpassingen doen
Re: eerste project
Grootse plannen. Knap project zenne
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
Re: eerste project
Dit snap ik niet... Je wilt een brommer die goed vooruit gaat aan je setup te zien en dan kom je met zoiets... Ketting is een vaste overbrenging é. Gelijk ne mono.agradas wrote:aandrijving te veranderen van riem naar ketting
Of ga je de vario er ook nog tussenhouden? Als je een ketting overbrenging wilt koop je je best iets anders denkik.
Moest je dit toch allemaal doordrijven. Vergeet dan zeker geen foto's te posten, want dan zal je iets redelijk uniek hebben gemaakt denkik ..
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: eerste project
Ja ik vind het ook een stapje terug met de tandwieloverbrenging.
Niet voor niets dat Honda is overgeschakeld van Novio/Amigo met tandwiel naar Camino met vaste polie of vario.
Je gaat met tandwielen een keuze moeten maken, optrek of snelheid.
Terwijl je met een goed afgestelde vario van beide wat kan meepikken.
Met deze setup zou ik zeker naar een scooter vario gaan. Passend maken voor camino, en profiteren van de vele en gemakkelijk verkrijgbare gewichtjes.
Niet voor niets dat Honda is overgeschakeld van Novio/Amigo met tandwiel naar Camino met vaste polie of vario.
Je gaat met tandwielen een keuze moeten maken, optrek of snelheid.
Terwijl je met een goed afgestelde vario van beide wat kan meepikken.
Met deze setup zou ik zeker naar een scooter vario gaan. Passend maken voor camino, en profiteren van de vele en gemakkelijk verkrijgbare gewichtjes.
Re: eerste project
nou eigenlijk mijn motor is ook en mono moteurke en geen vario daarom dat ik heb beslist om er iets zot mee te doen en het met ketting overbrenging te doen. mijn achterbrug ga ik zelf maken eigenlijk en ik wil ze 3cm verlengen voor een iets meer apartere en agresievere look te krijgen. het voordeel aan ketting vind ik zelf ook wel van dat ge de 3% riemslip nie hebt dus ge hebt u volle overbrenging en er geen verlies bij
Re: eerste project
Je kan ook je scharnierpunt op het kader wat naar achteren brengen.
Dan kan je ook je zijkappen blijven gebruiken.
Ben er wel is benieuwd naar een camino met ketting, moet wel mogelijk zijn.
Zeker doorzetten.
Dan kan je ook je zijkappen blijven gebruiken.
Ben er wel is benieuwd naar een camino met ketting, moet wel mogelijk zijn.
Zeker doorzetten.
Re: eerste project
gisteren heb ik al mijn eerste onderdelen besteld en kan ik al beginne aan de achterbrug,mijn motorblokje zijn ontstekking eens goed naa kijken en mijn overbrenging aan de voorste poulie maken. achter wiel word er trouwens een van een puch maxi die ik nog thuis heb staan
Re: eerste project
agradas wrote:achter wiel word er trouwens een van een puch maxi die ik nog thuis heb staan
Nu snap ik u ... Ge wilt die achterklok weg? Gewoon een ketting naar achter leggen is dan toch niet echt de oplossing. In die achterklok zit een overbrenging die het motortoerental door meer als 10 deelt ...
Als je de achterklok toch blijft gebruiken en je gaat een ketting leggen tussen motor en klok zal de ketting dus ook zeer snel worden rondgezwierd. Een ketting maakt behoorlijk wat kabaal bij grote toerentallen. Als ze dat toerental al aankan. Bovendien weegt een ketting een heel deel meer als een riem.. Massatraagheid is spectaculair toegenomen, acceleratie snelheid daalt dus ...
Als je nu een caminoblok in frame hangt dat normaal kettingaangedreven is kan je wel je vario's dicht op elkaar zetten, dan een reductiekast ertussen om dan vervolgens verder te gaan met een ketting ...
Maar waarom je der zo veel werk zou van maken weet ik niet...
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: eerste project
de verhouding bij mijn camino is ongeveer 1/12.5 hoe dat em standaar is. ik ga denk ik het klokje toch houden maar de overbrenging naar 1/10 veranderen. de keting zal wel lawaai maken maar ik vind zelf persoonlijk een overbrenging met ketting beter dan een overbrenging met een riem. het is inderdaad veel werk maar ik doe dat graag zo iets anders maken. en moest het toch niet werken met de ketting, tja dan is het niet gelukt maar ik heb toch nog extra achterbruggen en wielen thuis liggen en kan ik het ontwerp toch aanpassen naar riem. maar zelf zou ik het veel leuker vinden als mijn camino op ketting is