Page 1 of 2
50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 20:12
by geert-jan jonkers
hallo, ik heb voor men 16 jaar een camino gemaakt en die is klaar alleen ik mag van onze pa gene 65cc erop

dus hebben we een 50cc aangepast zodat die ook trekt.
we hebben het geprobeert en het macheert goe!
de poort van de piston (foto 1) gaat over de poort van de cilinder die we hebben bij gemaakt van de inlaat (foto 2)
gij verbruikt wel meer naft
hebben het almeer gedaan met wallaroo's maar nu op een camino.
de aangepaste is een p3 en de originele is een p4
grtjs
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 20:25
by den Ives
mooi gedaan, maar nu rijd hij dan toch ook te hard ?
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 20:36
by ben999
Die uitlaatpoort dat snap ik. Maar dat gat in die zuiger en in de cilinder zal iemand me toch nog eens moeten uitleggen denkik... Dat gat in de zuiger loopt als ik het goed kan zien over de uitlaatpoort?
Eigen interpretatie:
Wanneer de zuiger omhoog gaat en de carter zich vult zal wanneer de zuiger in zijn bdp komt te staan de uitlaatpoort terug even verbonden zijn met de uitlaatpoort, hierdoor stroomt er dus vers mengsel de uitlaat in... Spoeling? Wanneer vervolgens de zuiger terug naar beneden gaat zal het eerste persende deel dus ook richting uitlaat stromen? Om vervolgens via de spoelpoorten de cilinder te vullen. Extra expansiewerking van de uitlaat ofzo?
Dat gat in de cilinder is denk ik wel redelijk nutteloos... Of zie ik dat ook mis?
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 20:40
by Nicogsi
een polini en dr cylinder hebben dit gat ook en polini gaat lekker
de technische uitleg is voor iemand anders..
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 20:49
by geert-jan jonkers
het gat van de piston gaat over het gat dat we hebben bij gemaakt aan de inlaat (foto 2) dus niet over de uitlaat,
we hebben het gedaan zoals bij een 65cc
we hebben het bij wallaroo's ook al gedaan zo de piston en cilinder aangepast en dat werkte goed daarom hebben we het bij een camino ook eens gedaan.
ik stel hem af met men vario zoveel mogenlijk op trekken dat hij niet te hard gaat gaan.
grtjs
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 20:54
by standreww
Zitten je segmentringen op de foto verdraaid over de bolletjes?
Toch wel proper gedaan.
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 20:56
by geert-jan jonkers
ja, maar bij het monteren steken we ze juist .
grtjs!
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 20:56
by standreww
Ja natuurlijk, vandaar dat het de onderkant leek op de foto's.

Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 21:00
by geert-jan jonkers
bedankt om het te laten weten!

Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 21:52
by ben999
Nicogsi wrote:een polini en dr cylinder hebben dit gat ook en polini gaat lekker

kzou het moeten weten, heb ook 2 polini's ...
Dus het gat gaat over de spoelpoorten .... mmh, dus wanneer de zuiger het mengsel begint te persen vanuit het carter naar de verbrandingskamer zal de ruimte onder de zuiger even verbonden zijn met de spoelpoort...
Als iemand het fijne ervan weet, ik hoor het graag!
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 22:01
by geert-jan jonkers
ik weet het ook niet zeker het was maar om te proberen en ben al blij dat je dit allemaal ook laat weten maar het werkt tog beter dan een originele vind ik.
bedankt!
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 22:40
by den Ives
ik denk,maar weet het niet zeker dat het voor een betere smering zorgt, en anders om het materiaal simpel weg lichter te maken. maar ik kan er grandioos naast zitten ook

Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 22:54
by geert-jan jonkers
dat kan zeker en vast, bedankt
Re: 50cc opvoeren
Posted: 09 Jan 2014, 23:14
by standreww
Wat nuttige informatie over het gat in sommige pistons.
http://www.2strokeworld.com/forum/index ... ic=21017.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 50cc opvoeren
Posted: 10 Jan 2014, 08:47
by geert-jan jonkers
bedankt!
