Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Wilt niet starten!
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Wilt niet starten!
Dag allemaal,
Ik heb mijne camino volledig gereviseerd; nieuwe krukas en lagers, nieuwe cilinder en piston (DR 65cc) en dichtingen natuurlijk, carb ultrasoon laten reinigen, nieuwe sproeier (82) en nieuwe dichtingen ingestoken, nieuw bezinekraantje met filter, benzinetank gereinigd en gecoat, volledige nieuwe hpi-onsteking, nieuwe bougie, nieuwe luchtfilter, leovince pijp en demper uitgekuist en alle kabels en benzinedarmpje vervangen. Maar nu krijg ik hem niet aan de praat en ik weet ook niet direct waar het aan ligt, Hij lekt nergens, bougie vonkt en volgens mij trekt hij benzine in de cilinder. De vooronsteking staat op ongeveer 3mm in de handleiding van HPI staat tussen 2-4mm, ik heb de middenweg genomen omdat ik hier niet zoveel van ken. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft en die aan de praat kan krijgen en ook afstellen? Ik ben van Lummen.
Ik heb mijne camino volledig gereviseerd; nieuwe krukas en lagers, nieuwe cilinder en piston (DR 65cc) en dichtingen natuurlijk, carb ultrasoon laten reinigen, nieuwe sproeier (82) en nieuwe dichtingen ingestoken, nieuw bezinekraantje met filter, benzinetank gereinigd en gecoat, volledige nieuwe hpi-onsteking, nieuwe bougie, nieuwe luchtfilter, leovince pijp en demper uitgekuist en alle kabels en benzinedarmpje vervangen. Maar nu krijg ik hem niet aan de praat en ik weet ook niet direct waar het aan ligt, Hij lekt nergens, bougie vonkt en volgens mij trekt hij benzine in de cilinder. De vooronsteking staat op ongeveer 3mm in de handleiding van HPI staat tussen 2-4mm, ik heb de middenweg genomen omdat ik hier niet zoveel van ken. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft en die aan de praat kan krijgen en ook afstellen? Ik ben van Lummen.
Re: Wilt niet starten!
Is de bougie nat als je probeert te starten? Daar zou je toch al eens zeker van moeten zijn voordat we verder zoeken.
Piston juist gemonteerd? Vonk op tijd?
Juiste bourages gebrukt?
Heb wel geen ervaring met de hpi, maar hier zijn er wel die je daarmee kunnen verder helpen.
Piston juist gemonteerd? Vonk op tijd?
Juiste bourages gebrukt?
Heb wel geen ervaring met de hpi, maar hier zijn er wel die je daarmee kunnen verder helpen.
Re: Wilt niet starten!
De bougie was nat, maar dit kan ook gekomen zijn omdat ik wat benzine langs het bougiegat heb er heb ingedaan voor die beter te laten starten. Piston zit juist met het driehoekje naar onder (naar de uitlaat toe). De krukas heb ik bij Kurt Camps laten monteren dus veronderstel dat hij weet welke bourages erop moeten.
Re: Wilt niet starten!
Ja natuurlijk, best place to be.
Ge zou is moeten proberen te starten en kijken of de bougie nat word.
Dus zonder dat je er benzine hebt in gespoten.
Als ze dan nat word is het niet de carburateur.
Als ze niet nat word, waarschijnlijk wel de carb.
Ge zou is moeten proberen te starten en kijken of de bougie nat word.
Dus zonder dat je er benzine hebt in gespoten.
Als ze dan nat word is het niet de carburateur.
Als ze niet nat word, waarschijnlijk wel de carb.
Re: Wilt niet starten!
Dat zal ik is proberen
Re: Wilt niet starten!
En volgens mij is u sproeier te groot.
75 is meer als goed als ge niets aan de luchtinlaat hebt veranderd.
Dus geen kelk gemonteerd hebt ofzo.
75 is meer als goed als ge niets aan de luchtinlaat hebt veranderd.
Dus geen kelk gemonteerd hebt ofzo.
Re: Wilt niet starten!
Bougie word nat en riek ook de benzine
Re: Wilt niet starten!
Van de sproeier heb ik al op verschillende plaatsen gelezen en gehoord dat deze 80 of 82 moet zijn doordat er een 65cc, een leovinci en een hpi ontsteking op staat, aangezien dat de 2 laatse gaan zorgen voor een hoger toerental en een 65cc meer benzine moet krijgen dan een 50cc.
Re: Wilt niet starten!
ik zou eens proberen om eve de ori onsteking te monteren, en te zorgen dat zo alles netjes draait, dan kan je dat allemaal al uitsluiten ik heb ook geen ervaring met HPI dus kan je daar ook niet mee helpen
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Re: Wilt niet starten!
@ den Ives Dat gaat moeilijk gaan, die ligt ergens op ne vuilnisbelt
Re: Wilt niet starten!
Yves1888 wrote:@ den Ives Dat gaat moeilijk gaan, die ligt ergens op ne vuilnisbelt
das ni erg slim he waarom gooi je nu zoiets weg ? of was ze zo erg verwaarloosd?
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Re: Wilt niet starten!
Inderdaad, die was echt op. Spoelen waren niet meer goedden Ives wrote:Yves1888 wrote:@ den Ives Dat gaat moeilijk gaan, die ligt ergens op ne vuilnisbelt
das ni erg slim he waarom gooi je nu zoiets weg ? of was ze zo erg verwaarloosd?
Re: Wilt niet starten!
idd, spijtig dat die ontsteking weggegooid is.
ivm de sproeier, dan rijd je maar rond met een te zwarte bougie.
Hoe probeer je hem te starten? Met boormachine?
Heb ook ergens gelezen dat de hpi bobijn niet te dicht gemonteerd mag worden bij de cdi.
ivm de sproeier, dan rijd je maar rond met een te zwarte bougie.
Hoe probeer je hem te starten? Met boormachine?
Heb ook ergens gelezen dat de hpi bobijn niet te dicht gemonteerd mag worden bij de cdi.
Re: Wilt niet starten!
Als die zwart word kan ik nog naar ne kleinere gaan en liever ne zwarte bougie dan vastlopen. Ja bij een boormachine. Die staan een 6 cm uitelkaar, maar ik heb een vonk dus denk ik wel dat die werkt.standreww wrote:idd, spijtig dat die ontsteking weggegooid is.
ivm de sproeier, dan rijd je maar rond met een te zwarte bougie.
Hoe probeer je hem te starten? Met boormachine?
Heb ook ergens gelezen dat de hpi bobijn niet te dicht gemonteerd mag worden bij de cdi.
Re: Wilt niet starten!
Eens zoeken op de voorontsteking? Minder of meer mm?