Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Krukas speling oorzaak?

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
User avatar
CCis
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 68
Joined: Sat 24 Nov 2012, 15:22
Location: Bissegem

Krukas speling oorzaak?

Post by CCis »

Beste

Zoals u misschien nog herinnert ben ik bijna al een jaar bezig met mijn camino terug aan de praat te krijgen.
Wat ik ook veranderde of verdraaide ( zie vorige topics) hij wil maar niet starten.
Dan ben ik er ten einde raad mee naar de dealer gestapt.
Na een week of 3 mocht ik er terug achter, ze zeiden dat er krassen in mijn cilinder waren en er speling op mijn krukas zat.
Ik bang dat mijn net gekochte P2 cilinder van €75 naar de klooten was. Dan naar de Honda geweest.
En na grondig bestuderen zaten een paar lichte schrammetjes aan de zijkant en idd speling op de krukas ( wat er volgens mij een beetje op moet opzitten). Zou dit de oorzaak zijn dat hij niet start? Want ik heb ooit nog een camino gehad waarvan er echte zware krassen in zaten en nog beter reed of die! Volgens mij weet de technieker van Honda zelf het probleem niet, het heeft me natuurlijk weer €50 euro gekost...

Alvast bedankt

CCis

Ps: Als iemand nog een mono krukas heeft liggen van een werkend blok voor een klein prijsje.
Stuur gerust een mail naar mijn e-mail : [email protected]
Success is 99 percent failure.

~Soichiro Honda
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by den Ives »

Nee spelling op de krukas is niet de oorzaak van niet starten, hij zou er wat minder soepel mee kunnen lopen en wat een rammelend geluid produceren. Ik zou zeggen kom eens langs hey zal je geen 50 euro kosten en een mono krukas heb ik nog wel voor een prikje

Laat maat weten als ik je kan helpen
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by Tinus »

Speling op de krukas kan wel degelijk een probleem vormen. een kleine speling wordt soms nog opgevangen door de krukas keringen maar meestal zijn deze door de jaren hard geworden en vangen dus geen speling meer op en trek je te veel valse lucht.
Als ik van jou was zou ik nieuwe lagers en nieuwe keringen steken.
voor 75€ doe ik een volledige revisie als je wil maar dan moet je mij het blokje compleet bezorgen met carburator dan zorg ik dat het draait. Bij honda werken ze niet graag aan deze oude machientjes er is vaak geen eer aan te halen je weet waaraan je begint maar nooit waar je eindigt.
2-stroke
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by den Ives »

Inderdaad als je het zo bekijkt kan het inderdaad wel maar ik had het geïnterpreteerd als spelling op de big end aangezien er sprake was dat de cilinder gedemonteerd werd en de oorzaak zo aan het licht kwam. Wat jij zegt Tinus is er spelling op de lagers wat natuurlijk zeker het geval kan zijn. Het is maar hoe men de informatie overbrengt natuurlijk het zal inderdaad aan motivatie van de mekanieker ontbroken hebben maar swoit er zijn nu al twee die willen helpen dus da moet in orde komen he
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by den Ives »

Inderdaad als je het zo bekijkt kan het inderdaad wel maar ik had het geïnterpreteerd als spelling op de big end aangezien er sprake was dat de cilinder gedemonteerd werd en de oorzaak zo aan het licht kwam. Wat jij zegt Tinus is er spelling op de lagers wat natuurlijk zeker het geval kan zijn. Het is maar hoe men de informatie overbrengt natuurlijk het zal inderdaad aan motivatie van de mekanieker ontbroken hebben maar swoit er zijn nu al twee die willen helpen dus da moet in orde komen he
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by Nicogsi »

eerst hier vragen eer je naar de brommerwinkel gaat ,
het kan je wat euros besparen,
met een revisie kan je weer jaren rijden 8)
Accellerati Incredibus
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by MrFasterke »

en 75 euro voor een p2 cilinder? is wel veel..
User avatar
CCis
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 68
Joined: Sat 24 Nov 2012, 15:22
Location: Bissegem

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by CCis »

Beste

Ik heb al heel mijn blok gereviseerd met nieuwe rollementen pakkingen en oliekeerringen.
Dus aan de lagers kan het toch niet liggen?

Alvast bedankt

CCis
Success is 99 percent failure.

~Soichiro Honda
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by den Ives »

Heb je ontsteking ?
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
CCis
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 68
Joined: Sat 24 Nov 2012, 15:22
Location: Bissegem

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by CCis »

Ja, ik kan hem starten maar hij heeft geen kracht, hij gaat beetje vooruit met choke maar trekt echt niet op,
carburator kan het niet aan liggen want ik heb er zo al 3 verschillende gemonteerd. En koppeling ook niet want ik heb al eens een hele koppeling overgeplaatst van een werkende camino en was weer juist hetzelfde probleem.
Success is 99 percent failure.

~Soichiro Honda
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by MrFasterke »

draai is met je hand aan het vliegwiel, heb je wel genoeg compressie? dan kan je grote krasse al uitsluiten
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by den Ives »

Mm ik zou het moeten zien zo word het moeilijk te zeggen zoals ik al aanbood kom er eens mee af ;-)
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
CCis
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 68
Joined: Sat 24 Nov 2012, 15:22
Location: Bissegem

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by CCis »

Ik had zeker genoeg compressie
Den Ives van waar ben je?
Success is 99 percent failure.

~Soichiro Honda
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by den Ives »

Zoersel, is wel een eindje van bij U, ik denk 1u 20min maar na al die miserie kan dat het probleem niet vormen toch ?
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: Krukas speling oorzaak?

Post by Tinus »

heb je al eens geprobeerd zonder uitlaat of is deze nieuw?
zeer vreemd verhaal volledige revisie en speling op de krukas?? welke lagers heb je gebruikt de 6004 of de 6004 c3?
met choke op wil hij wel rijden dan blijkbaar dus op arm mengsel draait hij.
dat wil zeggen: of te veel lucht (valse lucht) of te weinig benzine (verstopte of slecht gereinigde carburator) en een andere optie is dat de uitlaat pot dicht zit maar dat komt niet zo héél vaak voor.
het verhaal van 3 carburators testen hoor ik zo vaak, ik heb hier beneden misschien 50 carburators liggen en het kan best zijn dat de eerste 10 die ik uit de bak haal dicht zitten of deels dicht.
zorg er gewoon voor dat je er 1 volledig demonteert en reinigt volgens de regels van de kunst.
succes
2-stroke
Post Reply