Page 1 of 3

Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 19:39
by Madmac
Ik heb daarstraks de Polini afgenomen en maar goed ook, bleek dat er bij het bovenste segment 1/3de ontbrak :shock:
Dit moet gebeurd zijn voor of terwijl ik de cilinder opzette want er zijn geen krassen in de cilinder en er liggen geen brokstukken in de carters.

Toen heb ik maar de Malossi Cilinder gemonteerd (is wel plezant als ge drie 65 cc cilinders hebt liggen :d ) en deze draait bijna goed. Bijna, maar niet helemaal... In het filmpje hoort ge wat hij fout doet. Hij blijft een aantal minuten op stationair draaien en dreigt dan uit te vallen. Als ik bepaald moment gas geef is de gasrespons niet direct, hij wil "doodvallen" en geeft het gevoel dat er teveel lucht wordt aangezogen. Dus eerst het filmpje:

[youtube][/youtube]

De set-up momenteel is:

Malossi 45,50 mm
Asso piston (geen idee of het een vervanger is ?)
Ori carburator met 80 sproeier
Polini rietvalve

Ik heb met de luchtschroef gespeeld met slechts lichte verschillen. Dat doodvallen als ik gas geef, kan dat veroorzaakt worden door de grotere sproeier of de rietvalve ? Eens aan't rijden gaat hij er vandoor als een wilde, maar vanuit stilstand ken ik de Camino met mijn benen tegenhouden.

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 19:56
by den Ives
valse lucht op het eerste gehoor, trekken je bouten van je spruitstuk goed aan ? je moet eens kijken als je de carbu eraf haalt of de zone waarop hij aansluit kurkdroog is of een beetje vettig

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 20:00
by Madmac
Bouten spruitstuk zitten prima vast, de carburator is samengesteld uit de beste onderdelen. De vlotterkamer sluit bvb héél goed af. En als ik de carburator afneem is de aansluiting niet droog.

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 20:03
by den Ives
zoals ik dus al zij valse lucht , probeer eens met een beetje vloeibare pakking tussen je spruistuk te doen

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 21:05
by manta cih
SPROEIR 80
NEEM EENS MOESE UIT LUCHTFILTER
EN ZET LUCHTSCHROEF EENS OP 3 STANDEN UIT VAN HELEMAAL TOE
EN KIJK EENS WAT HIJ ZECHT

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 21:32
by Twister
Hoe draaide hij met de polini? Toen ook al dezelfde symptomen?
Van het filmpje word ik niet echt wijzer, ik hoor het niet echt.

Volgens mij heb jij blauwe carbon membraan van Polini toch? Is dat niet 0,25mm? Sluit ie wel goed? Zo ja, dan zou je misschien eens een dikkere carbon klep gebruiken (Polini groen (0,35)) of een originele.

Als ie goed liep met de polini cilinder en je verder niks hebt veranderd, dan lijkt het er toch op dat je ergens valse lucht hebt rond je cilinder of cilinderkop (pakkingen, bougie-pakking of kleplichter).

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 21:44
by Madmac
Met de Polini was het véél erger ! Die bleef zelfs niet draaien...

Ik denk dat ik eerst eens een normaal membraan ga proberen want de cilinderpakkingen zijn nieuw.

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 22:10
by Twister
Madmac wrote:Met de Polini was het véél erger ! Die bleef zelfs niet draaien...

Ik denk dat ik eerst eens een normaal membraan ga proberen want de cilinderpakkingen zijn nieuw.
Maar dat is op zich ook vreemd dat het nu dan al beter is dan met de polini. Er is dus al iets veranderd.

Sluiten de twee carterhelften goed op elkaar aan, goed afgedicht?

Een ander ding: is de rubber pakking die 'vast' op het membraan zit aan beide kanten nog wel goed? Sluit die alles goed af (is makkelijker te checken/testen dan de carters :wink:

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 22:13
by Madmac
Wacht, ik besef net dat ik die Polini piston ondersteboven had staan :shock:
Geen wonder dat die zo klote draaide... gat stond onderaan en pijl naar boven :hit:

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 24 Mar 2014, 22:22
by Twister
Madmac wrote:Wacht, ik besef net dat ik die Polini piston ondersteboven had staan :shock:
Geen wonder dat die zo klote draaide... gat stond onderaan en pijl naar boven :hit:
Ik zal niet lachen :lol:

:wink:

Misschien dan toch beginnen met pakkingen rondom cilinder (ik gebruik vaak de ori pakkingen icm vloeibare pakking (Curil 2K)

Daarnaast kan dat membraan wel invloed hebben. Check iig of hij goed sluit en test evt een dikker membraan.

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 26 Mar 2014, 20:26
by Madmac
Update !

Ik heb daarstraks het membraan met Polini rietje vervangen door origineel. Veranderd niks. Dan de luchtfilter uitgehaald, zoals Mantacih voorstelde, nog erger. Als ik zonder carburator aan het vliegwiel draai krijg ik een mooi zuigeffect te horen, dus de cilinder is goed gedicht, zoals ik dacht.

Maar ik heb er een oude benzinedarm ophangen die niet denderend afsluit. Misschien komt er lucht binnen in de benzine of zo. Dus een een meter darm kopen en verder bekijken.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval :thumbsup: :thumbsup:

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 26 Mar 2014, 20:30
by den Ives
ik blijf er bij dat je valse lucht trekt via je spruitsuk

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 26 Mar 2014, 20:36
by manta cih
eens ander carbu monteeren

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 26 Mar 2014, 21:32
by Madmac
den Ives wrote:ik blijf er bij dat je valse lucht trekt via je spruitsuk
Het membraan is in feite de dichting. Vermits ik twee verschillende membranen gebruikt heb zouden ze beide slecht moeten zijn. Kan natuurlijk wel zijn want het is allemaal materiaal dat ouder is dan 20 jaar.

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?

Posted: 26 Mar 2014, 21:35
by manta cih
ik heb al wijnig slechte membraams gehad hoor