Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Benzine toevoer probleem
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Benzine toevoer probleem
Hallo,
Heb nu eindelijk het probleem gevonden wat er mis is aan mijn mino ( alle toch zeer dicht in de buurt ervan).
Het ligt dus aan de benzine toevoer, ik heb een doorzichtig benzine darmpje dus kan je mooi zien wat er verkeerd gaat.
Als ik mijn benzine kraan opendraai dan loopt de benzine maar tot aan de helft van mijn benzine buisje. Wanneer ik een beetje duw en schud loopt er wel een beetje naar de carbu, maar na 10 meter is de benzine weer op en trekt hij niet meer.
Dus vanaf stil staand moet ik met choke vertrekken, en dan eenmaal op snelheid haalt ie mooi zijn top. En krijgt hij op de een of andere manier wel zijn benzine. En als ik stop en choke is niet ingeschakeld dan valt hij direct stil. Maar met choke blijft hij draaien.
Ik heb al de benzine kraan (wel een namaak) uitgedraaid en afgekuist, idem met de tank.
Ligt het dan volgens jullie aan de ligging van de darmpje of de benzine kraan?
Zou het misschien kunnen liggen aan de vlotter? Want ik ging juist eens naar mijn mino gaan kijken en er lag een grote plas benzine onder.
Setup
Vario
Dr 65cc
Engels potje
ori carb en sproeier
Alvast bedankt!
Mvg Cis
Heb nu eindelijk het probleem gevonden wat er mis is aan mijn mino ( alle toch zeer dicht in de buurt ervan).
Het ligt dus aan de benzine toevoer, ik heb een doorzichtig benzine darmpje dus kan je mooi zien wat er verkeerd gaat.
Als ik mijn benzine kraan opendraai dan loopt de benzine maar tot aan de helft van mijn benzine buisje. Wanneer ik een beetje duw en schud loopt er wel een beetje naar de carbu, maar na 10 meter is de benzine weer op en trekt hij niet meer.
Dus vanaf stil staand moet ik met choke vertrekken, en dan eenmaal op snelheid haalt ie mooi zijn top. En krijgt hij op de een of andere manier wel zijn benzine. En als ik stop en choke is niet ingeschakeld dan valt hij direct stil. Maar met choke blijft hij draaien.
Ik heb al de benzine kraan (wel een namaak) uitgedraaid en afgekuist, idem met de tank.
Ligt het dan volgens jullie aan de ligging van de darmpje of de benzine kraan?
Zou het misschien kunnen liggen aan de vlotter? Want ik ging juist eens naar mijn mino gaan kijken en er lag een grote plas benzine onder.
Setup
Vario
Dr 65cc
Engels potje
ori carb en sproeier
Alvast bedankt!
Mvg Cis
Success is 99 percent failure.
~Soichiro Honda
~Soichiro Honda
Re: Benzine toevoer probleem
dat is een redelijk probleem,
als eerste zou ik proberen,
laat de benzinedarm naast je camino hangen, en kijk eens hoe snel of hoe vlot de benzine eruitloopt (wel opvangen natuurlijk)
je kan ook zonder benzinedarm direct aan het kraantje kijken hoeveel benzine eruitkomt
als dat allemaal gecontroleerd en goed bevonden is kan je het volgende gaan nazien.
als je leiding bergop loopt dat is niet gunstig! steek je darm door net boven cylinder en zie dat die bergaf gaat.
en we komen bij de carbu, dat wel altijd iets te maken heeft met de problemen.
als je de carbu losdraait van de motor en je schud ermee en je hoort de vlotter, dan is het al goed,
als de vlotternaald blijft steken loopt je carbu over, en lekt ie
ook als je schuine pikkel te SCHUIN is en naftkraantje staat open, dan gaat ie lekken.
succes ermee
als eerste zou ik proberen,
laat de benzinedarm naast je camino hangen, en kijk eens hoe snel of hoe vlot de benzine eruitloopt (wel opvangen natuurlijk)
je kan ook zonder benzinedarm direct aan het kraantje kijken hoeveel benzine eruitkomt
als dat allemaal gecontroleerd en goed bevonden is kan je het volgende gaan nazien.
als je leiding bergop loopt dat is niet gunstig! steek je darm door net boven cylinder en zie dat die bergaf gaat.
en we komen bij de carbu, dat wel altijd iets te maken heeft met de problemen.
als je de carbu losdraait van de motor en je schud ermee en je hoort de vlotter, dan is het al goed,
als de vlotternaald blijft steken loopt je carbu over, en lekt ie
ook als je schuine pikkel te SCHUIN is en naftkraantje staat open, dan gaat ie lekken.
succes ermee
Accellerati Incredibus
Re: Benzine toevoer probleem
kzou het nie beter kunnen zeggen!Nicogsi wrote:dat is een redelijk probleem,
als eerste zou ik proberen,
laat de benzinedarm naast je camino hangen, en kijk eens hoe snel of hoe vlot de benzine eruitloopt (wel opvangen natuurlijk)
je kan ook zonder benzinedarm direct aan het kraantje kijken hoeveel benzine eruitkomt
als dat allemaal gecontroleerd en goed bevonden is kan je het volgende gaan nazien.
als je leiding bergop loopt dat is niet gunstig! steek je darm door net boven cylinder en zie dat die bergaf gaat.
en we komen bij de carbu, dat wel altijd iets te maken heeft met de problemen.
als je de carbu losdraait van de motor en je schud ermee en je hoort de vlotter, dan is het al goed,
als de vlotternaald blijft steken loopt je carbu over, en lekt ie
ook als je schuine pikkel te SCHUIN is en naftkraantje staat open, dan gaat ie lekken.
succes ermee
i don't care, I LOVE IT
Re: Benzine toevoer probleem
Nicogsi wrote:dat is een redelijk probleem,
als eerste zou ik proberen,
laat de benzinedarm naast je camino hangen, en kijk eens hoe snel of hoe vlot de benzine eruitloopt (wel opvangen natuurlijk)
je kan ook zonder benzinedarm direct aan het kraantje kijken hoeveel benzine eruitkomt
als dat allemaal gecontroleerd en goed bevonden is kan je het volgende gaan nazien.
als je leiding bergop loopt dat is niet gunstig! steek je darm door net boven cylinder en zie dat die bergaf gaat.
en we komen bij de carbu, dat wel altijd iets te maken heeft met de problemen.
als je de carbu losdraait van de motor en je schud ermee en je hoort de vlotter, dan is het al goed,
als de vlotternaald blijft steken loopt je carbu over, en lekt ie
ook als je schuine pikkel te SCHUIN is en naftkraantje staat open, dan gaat ie lekken.
succes ermee
Ik heb geen schuine pikkel dus dat is het probleem zeker niet.
Heb al eens benzine kraan laten doorstromen zonder benzine darm en dan loopt het er gewoon uit (geen hoge druk maar ook geen pis straaltje).
Dan blijft het alleen nog bij de ligging van het darmpje. Je hebt het die schacht waar het metalen deel van gaskabel in moet he.
Wel ik schuif het buisje onder de kabel ( de henne zelf) en dan gwn naar de tuit van de carbu. En het werkt zo bij mijn andere Camino. Moet wel zeggen dat die tuit waar je de darm op monteer naar beneden en boven kan duwen, kan dat kwaad?
Dus is het normaal dat er lucht in de darm zit, of moet die eigenlijk vacuüm zijn?
Nicogsi, strafwel bedankt voor de uitleg!
Mvg Cis
Success is 99 percent failure.
~Soichiro Honda
~Soichiro Honda
Re: Benzine toevoer probleem
probeer ies zonder naftdop!
kijk ies of hij dan het wel goe doet!
kijk ies of hij dan het wel goe doet!
i don't care, I LOVE IT
Re: Benzine toevoer probleem
Bedoel je dan de benzine darm rechtsreeks op de tank?hondaman wrote:probeer ies zonder naftdop!
kijk ies of hij dan het wel goe doet!
Success is 99 percent failure.
~Soichiro Honda
~Soichiro Honda
Re: Benzine toevoer probleem
Ok, zal het straks eens proberen!CCis wrote:hondaman wrote:probeer ies zonder naftdop!
kijk ies of hij dan het wel goe doet!
Success is 99 percent failure.
~Soichiro Honda
~Soichiro Honda
Re: Benzine toevoer probleem
nee,
de vuldop aflaten! die chroom bovenaan,waar ge de naft ingiet!
de vuldop aflaten! die chroom bovenaan,waar ge de naft ingiet!
i don't care, I LOVE IT
Re: Benzine toevoer probleem
hondaman wrote:nee,
de vuldop aflaten! die chroom bovenaan,waar ge de naft ingiet!
Ja hebt dat juist geprobeerd en er is geen verschil
Success is 99 percent failure.
~Soichiro Honda
~Soichiro Honda
Re: Benzine toevoer probleem
als de benzine slecht uit de darm loopt zoals nico zegt, of met haperingen, alle benzine aflaten en het kraantje eens demonteren, wat ik daar soms allemaal niet in vind, soms volledig toegekoekt van roest en olie...
project RB blitz
Re: Benzine toevoer probleem
dan ist een tankprobleem he!
roest of afval in!
roest of afval in!
i don't care, I LOVE IT
Re: Benzine toevoer probleem
hondaman wrote:dan ist een tankprobleem he!
roest of afval in!
Die heb ik al uitgekuist, zal vanavond eens een darm rechtstreeks op mijn carbu zetten en benzine in de darm gieten, als het dan gaat ligt het 100 procent zeker aan de tank. Toch?
Maar wat ik wel raar vind is dat hij direct start en goed rijd met choke, endan op snelheid schiet de choke uit en kan ik zonder probleem verder rijden...
Mvg Cis
Success is 99 percent failure.
~Soichiro Honda
~Soichiro Honda
Re: Benzine toevoer probleem
dan is er geen probleem tochCCis wrote:hondaman wrote:dan ist een tankprobleem he!
roest of afval in!
Die heb ik al uitgekuist, zal vanavond eens een darm rechtstreeks op mijn carbu zetten en benzine in de darm gieten, als het dan gaat ligt het 100 procent zeker aan de tank. Toch?
Maar wat ik wel raar vind is dat hij direct start en goed rijd met choke, endan op snelheid schiet de choke uit en kan ik zonder probleem verder rijden...
Mvg Cis
tis toch normaal dat je bij het starten je choke moet opzetten
en als je rijdt en vol gas geeft je choke afslaat
als u motor warm is
Re: Benzine toevoer probleem
Ja, maar zelf als hij warm was viel hij uit.
Maar het is opgelost weet niet hoe, maar kben juist een stukje gaan pleiten.
En heb hem nu mooi kunnen afstellen en blijft nu relatie draaien!!
Bedankt voor de hulp allemaal!!
Maar het is opgelost weet niet hoe, maar kben juist een stukje gaan pleiten.
En heb hem nu mooi kunnen afstellen en blijft nu relatie draaien!!
Bedankt voor de hulp allemaal!!
Success is 99 percent failure.
~Soichiro Honda
~Soichiro Honda