Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Camino trekt héél traag op

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Pieterreyniers
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Mon 01 Sep 2014, 15:55
Location: Puurs

Camino trekt héél traag op

Post by Pieterreyniers »

Ik ben een leek in de gehele brommerwereld. Ik ken er nog niets van, maar zie op dit forum dat er heel wat bij te leren valt, en daar sta ik ook voor open.

Ik heb dit hele forum al doorgenomen maar geraak er niet uit.

Mijn camino trekt sinds kort heel traag op en raakt niet meer aan zijn topsnelheid (40 km/h).

Dankzij verschillende topics ben ik er achter gekomen welke vijzen de ralentisschroef en de luchtstelschroef zijn (zie foto).

Ik ben er vandaag dan ook in geslaagd om mijn camino in ralentis te laten draaien.

Maar het lijkt dat hoe meer ik aan die twee vijzen draai, hoe minder snel hij optrekt en minder snelheid maakt. Vanaf het moment dat ik mijn gas opendraai, lijkt de motor ook even te blijven hangen.

Wie weet hier een oplossing voor?

Ik heb heb juist mijn carbu laten schoonmaken, dus dit zou het probleem niet mogen zijn denk ik.

PS: voor wat dient die 3e vijs?

Pieter
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Pieterreyniers
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Mon 01 Sep 2014, 15:55
Location: Puurs

Re: Camino trekt héél traag op

Post by Pieterreyniers »

Even ter aanvulling:
Ik heb de kleur van de bougie nagekeken, die ziet lichtbruin, dus dit lijkt me ook prima.
Als ik vanuit ralentis vertrek, rij ik de eerste 20 seconden heel traag tegen dezelfde snelheid, en pas nadien trekt hij heel traag verder op, mar komt nog steeds niet aan zijn oorspronkelijke 40 km/h.
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: Camino trekt héél traag op

Post by manta cih »

mjah kan veel zijn de luchtvijs eerst helemaal indraaien en dan je vijs - zo zetten als mijn streepje

dan 3 toeren uitdraaien of 6 keer je - ondraaien dan sta je lucht altyd goed

rolantie is volgens je bromfiets he die vijs eronder kan je eens doorpriken met een draatje van je rembabel

heeft je camino goede weerstand als je aan je vliegwiel draaid deze onder je croom deksel rechter kant

het kunnen ook je visplatinees zijn die niet zo goed meer opengaan of ingebrand zijn ( maar deze laat je eerst best eens nazien door iemand die er van afweet

als je de carbu laat schoonmaken best ook van eerste keer je benzine kraantje uitdraaien en uitkuisen kraantje en je tank

of is het al een oud uitlaatje die erop zit?
als je je hand er achter houd voel je dan nog goede druk van de uitgeblazen lucht
spreek uit ondervinding
Pieterreyniers
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Mon 01 Sep 2014, 15:55
Location: Puurs

Re: Camino trekt héél traag op

Post by Pieterreyniers »

Ik heb ondertussen mijn uitlaat eens los gevezen, en dan rijdt hij terug goed. Het volgende probleem is dat hij dan na 2 minuten wegvalt... Iemand die hier een oorzaak voor weet? Valt hij weg omdat hij warmt wordt of...?
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: Camino trekt héél traag op

Post by manta cih »

dus je uitlaat zal verstop zitten
eens uitbranden rondrijden zonder uitlaat is niet gezond

is moeilijk te zeggen he waarom hij wegvalt
Pieterreyniers
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Mon 01 Sep 2014, 15:55
Location: Puurs

Re: Camino trekt héél traag op

Post by Pieterreyniers »

Ik had dus 3 vijzen van de uitlaat er af gevezen, maar hij hangt nog steeds onder mijn camino.
Als ik er mee rondrijd, valt hij na 2 minuten stil.
Voordat ik de 3 vijzen van de uitlat had los gevezen, deed hij bijna niets meer. Dus aan de uitlaat kan het toch niet liggen denk ik?
Ik heb vandaag mijn luchtfilter en eens uitgehaald en uitgekuisd, maar dat heeft ook niet geholpen...
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: Camino trekt héél traag op

Post by manta cih »

dus rijd beter zonder uitlaat
zou dan toch eens die uitbranden wat benzine in de uitlaat als hij eraf is
en eens je uitlaat kanaal van cilinder eens nazien of die mooi vrij is
zo niet vrij maken

heb je al eens je benzine kraantje afgedraaid en gerijnicht en eens je tank ook reinigen
gewoon spoelen met wat benzine
en ms eens in blazen met compresor
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: Camino trekt héél traag op

Post by hondaman »

precies dat em stikt dan he!

kzou toch ies of een ander potjen steken of hem uitbranden,maar doe da voorzichtig he als ge da nie gewend zijt!

en zeker het uitlaat gat van de cilinder checken,kan ook dicht gekoold zitten!
i don't care, I LOVE IT
Pieterreyniers
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Mon 01 Sep 2014, 15:55
Location: Puurs

Re: Camino trekt héél traag op

Post by Pieterreyniers »

Ik heb iemand van in de buurt dankzij de ledenkaart gevonden, en hij gaat er eens naar kijken.
Alvast bedankt voor de reacties. Ik hou jullie op de hoogte!
Pieter
Post Reply