Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Nieuwe cilinder faal

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
GolfingLorens
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Thu 30 May 2013, 19:36
Location: Bazel

Nieuwe cilinder faal

Post by GolfingLorens »

Hey iedereenn,

ik heb een nieuwe cilinder en zuigerveren gestoken, alle pakkingen zitten erop, en ik heb een grotere hoofdsproeier (80mm). Ik heb een dubbele voetpakking gebruikt en alles goed ingesmeerd.

Nu hoor ik wel dat de motor lijkt te draaien, maar hij slaat niet aan. Moet ik de ontsteking opnieuw afstellen, of moet hij zo ook doen?

Kan het zijn dat, de bougie kapot, de ontsteking slecht staat afgesteld, slechte naft toevoer, of teveel olie gebruikt bij het monteren de oorzaak is? Ik moet morgen controleren of de bougie vonkt en eens proberen met deo door het bougie gat te spuiten.

Kunnen jullie dit bevestigen, en/of eventueel andere mogelijkheden geven.
GolfingLorens
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Thu 30 May 2013, 19:36
Location: Bazel

Re: Nieuwe cilinder faal

Post by GolfingLorens »

Edit: de bougie is vochtig en zwart dus krijgt genoeg naft

de bougie vonkt niet, dus ik ga morgen om een nieuwe bougie
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 187
Joined: Mon 25 Feb 2013, 21:32
Location: Drongen

Re: Nieuwe cilinder faal

Post by Intercooler »

Bougie mag nie zwart zien, bij een goede afstelling van de carbu moet deze koffie-met-melk-kleur hebben.
En als deze erg vochtig is, is dat het teken dat hem verzuipt (ook afstelling van de carbu)
ontsteking afstellen zijn de visplatinekes, aan te raden als dit al een lange tijd niet meer is gebeurd
Kleine tip, als je een nieuwe bougie steekt, check dan even de elektrode afstand van de bougie (0,6-0.7 mm)
Voor wat heb je olie gebruikt bij het monteren?
GolfingLorens
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Thu 30 May 2013, 19:36
Location: Bazel

Re: Nieuwe cilinder faal

Post by GolfingLorens »

Hij draait ondertussen al, de olie die ik heb gebruikt is dezelfde die ik in men naft meng
De visplatines waren hiervoor al goed afgesteld, maar ik vroeg me af of ik met een nieuwe cilinder ze opnieuw moet afstellen
GolfingLorens
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Thu 30 May 2013, 19:36
Location: Bazel

Re: Nieuwe cilinder faal

Post by GolfingLorens »

Staat afgesteld en rijd prima, bedankt voor he hulp!
Post Reply