Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Voorstelling

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
BernardG
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 5
Joined: Fri 13 Feb 2015, 12:29

Voorstelling

Post by BernardG »

Hallo allemaal,

Ik ben Bernard, 18 jaar, woonachtig in regio Limburg en ben sinds een tweetal maanden de trotse eigenaar van een Camino. Ik heb er de laatste tijd nogal veel problemen dus vandaar dat ik hier ben beland. Ik weet eigenlijk totaal niks af van brommers dus hopelijk kan ik hier veel leren :-D

Groeten
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 187
Joined: Mon 25 Feb 2013, 21:32
Location: Drongen

Re: Voorstelling

Post by Intercooler »

Welkom op ct Bernard.
Welke problemen heb je met uwen camino?
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: Voorstelling

Post by hondaman »

welkom op ct,

en wa probs heb je man!

je hebt 1 voordeel,voor ieder probleem is er een oplossing!
i don't care, I LOVE IT
User avatar
jupiler1987
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1270
Joined: Sun 18 Oct 2009, 12:03
Location: vilvoorde

Re: Voorstelling

Post by jupiler1987 »

Welkom op ct,

Als ge vragen hebt stel ze maar, we helpen je met veel plezier vooruit!
jupileeer jupileeer stekt u prumme uit de rutte dak er aan kom met men flutte jupileeer
BernardG
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 5
Joined: Fri 13 Feb 2015, 12:29

Re: Voorstelling

Post by BernardG »

Bon, ik weet nog niet erg goed waar ik alles moet plaatsen dus zal ik het hieronder posten.

Ik kocht de camino voor 350 euro van een jonge gast, ik had een vriend meegenomen die er wel wat van kende en hij zei dat het een goede koop was. Dag 1 besloot ik in de wei achter wat te gaan testen en uiteraard gleed ik uit, achterremhendel gebarsten. Deze monteren bleek een beetje te hoog gegrepen voor mij en het maakte niet echt uit want de rem werkte nog behoorlijk. De eerste weken had ik last van startproblemen, viel hij zomaar stil in het midden van een rit en wou hij niet meer starten. Later kwam er echter een hele hoop rook van onderuit en ik kon niet precies zien vanwaar. Dit was soms hevig en andere keren niet. Er hebben al verschillende mensen naar gekeken (allemaal met betwistbare kennis ;D ) en iedereen heeft zo zijn eigen mening. Iemand merkte (terecht?) op dat ik geen uitlaat heb. Een tweetal weken geleden kreeg hij echter de genadeslag, na ongeveer 20 km rijden begon de motor te ratelen en leek het alsof er een aantal keer iets ontplofte, nadat ik 10 min gestopt was en doorreed geraakte hij niet meer aan zij topsnelheid (33km/h ongeveer). Dit vond ik zeer vreemd. Op de terugweg kreeg ik een platte achterband waardoor hij nu volledig stilstaat.

Samengevat mijn problemen/vragen:
1. Hoe demonteer ik mijn achter en voorwiel en vervang ik de banden?
2. Welk motorisch probleem kan er achter het vreemde geluid zitten?
3. Is een uitlaat echt nodig en wat voordeel levert het op?

Ik heb best veel zin om veel bij te leren en er een mooi exemplaar van te maken, hopelijk kunnen jullie me helpen!
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: Voorstelling

Post by manta cih »

welkom lees ik dat goed een camino gekocht zonder uitlaat voor 350 euro?
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: Voorstelling

Post by hondaman »

geen uitlaat !!!

dan kende diegene da heeft meegeweest er toch ook geen fluit van he!

carbuken al ies kuisen,en bougie en platienen vervangen evt,das geen verloren kost he!
i don't care, I LOVE IT
User avatar
jupiler1987
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1270
Joined: Sun 18 Oct 2009, 12:03
Location: vilvoorde

Re: Voorstelling

Post by jupiler1987 »

Ja wa is da allemaal.

Idd carbu kuisen, haal u kopelling en variohuis er eens af en kijk alles eens na !
Schaf u al ne koppelingtrekker aan want anders gade willen brokken maken om die te demonteren ;-)

En geen uitlaat da maakt toch kijveel lawaai das ni goed om zo rond te rijden zenne
jupileeer jupileeer stekt u prumme uit de rutte dak er aan kom met men flutte jupileeer
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 6000
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Voorstelling

Post by GoBieN »

Welkom op C-T
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 187
Joined: Mon 25 Feb 2013, 21:32
Location: Drongen

Re: Voorstelling

Post by Intercooler »

Ja Hallo, :shock: 350 euro voor ne mino zonder uitlaat.
Bandjes vervangen valt goe mee ze, staat hier nog ergens een how-to van opt forum dacht ik.
En een uitlaatje zijn ook de kosten niet, ongeveer 35 eurokes voor een nieuw exemplaar.
Voordeel: ge gaat minder kans hebben om doof te worden :d maakt echt wel veel verschil.
Vreemd geluid: zie bovenstaande over de uitlaat, eerst een opzetten, en dan kijken of hem normaal doet.
Alvast succes :-D
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 6000
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Voorstelling

Post by GoBieN »

Rijden zonder uitlaat kan volgens mij ook zorgen voor een warmloper, en misschien zelfs erger.
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 187
Joined: Mon 25 Feb 2013, 21:32
Location: Drongen

Re: Voorstelling

Post by Intercooler »

En als ge dan nog is door wat vuiligheid rijdt of wat water is da ook niet echt gezond voor je cilinder, het komt allemaal naar binnen.
BernardG
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 5
Joined: Fri 13 Feb 2015, 12:29

Re: Voorstelling

Post by BernardG »

Ik denk dat het dat zal zijn, ik heb lange tijd werken in de straat gehad waardoor het leek alsof ik net een cyclocross had gereden. Ik heb inderdaad al een how-to over banden vervangen gevonden maar kan ik het achterwiel ook zelf monteren zonder al te veel schade aan te richten?
Post Reply