Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Elektronische ontsteking

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
zippo
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 2
Joined: Fri 25 Sep 2015, 12:16

Elektronische ontsteking

Post by zippo »

Iemand hier ervaring met CDI ontsteking zoals deze?
http://www.mopeddivision.com/cdi-igniti ... no-mopeds/

Ik zou namelijk van de contactpunten vanaf willen. Nu weet ik dat er ook zoiets van Velleman bestaat waarbij je de contactpunten nog wel gebruikt maar deze niet meer inbranden. Maar ben niet zeker of dat ook op een 2 taktje zoals een Camino kan gebruikt worden. Ben wel vrij handig maar geen expert met elektronica. Zou anders nog wel durven experimenteren met de ontsteking van een andere brommer (Wallaroo bv). Enige minpunt daarbij is dat de Hall sensor langs de buitenkant van het carter tegen het vliegwiel moet komen en das gewoon geen zicht bij een Camino :lol:

Dayang of PX ontsteking is ook nog een mogelijkheid maar door de zeldzaamheid aan de duurdere kant.
Neal
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 2
Joined: Sun 13 Sep 2015, 07:59

Re: Elektronische ontsteking

Post by Neal »

Hoi, ik heb nog een PX ontsteking liggen die weg mag.. er is ook een Tuning kastje voor bij aangekocht om de ontsteking te optimaliseren. indien je interesse hebt mag je me PB sturen :-)
Post Reply