Page 1 of 1
Proma!
Posted: 14 Dec 2015, 19:19
by DimiD
Hallo!
Iemand een idee welk effect deze uitlaat heeft op een standard B-klasse motor?
En of een motorspoiler dan nog past...
Alvast bedankt.
https://wallarooshop.files.wordpress.co ... 0-8534.jpg
Re: Proma!
Posted: 14 Dec 2015, 20:15
by camino_expert
het effect op een org B klasse die gaat er 55 a 65 per u mee rijden
en de kuip dat gaat nog
succes

Re: Proma!
Posted: 15 Dec 2015, 18:53
by DimiD
Ja trekkracht is voor mij belangrijk.
En blijkt dat deze uitlaat te weinig tegendruk zorgt...
Snelheid maakt mij niet uit.
Ik hoor ze spreken over een proma met apc drukvat, maar die zijn dan weer vrij kostelijk...
Re: Proma!
Posted: 15 Dec 2015, 19:32
by camino_expert
hallo dat apc drukvat (adjustable power chambre)
hoe je het ook keert of draaid dat helpt niet
wat gebeurde er vroeger veel het vloog eraf
dat is optisch en vele van die show dingen
het menselijk oog koopt ook
als u bvb een goe 45 a 50 wil rijden en een supertrek
plaats gewoon een sitopotje
beste optrek
met ne 65 cc sito beste trek
ma ni zo snel
de proma heeft de beste doortrek
succes

Re: Proma!
Posted: 15 Dec 2015, 23:16
by GoBieN
Dat was ook exact mijn ervaring. Sito potje beste trek. Proma goede trek en snelheid. Leovinci meer op snelheid. Als je een vario hebt dan kan je natuurlijk met uw gewichten nog afstellen.
Het APC drukvat op de Proma Attack was inderdaad een leuke show element maar had weinig effect

Re: Proma!
Posted: 16 Dec 2015, 01:41
by camino_expert
klopt als een bus
er zijn veel opties verkocht voor camino only for the show

Re: Proma!
Posted: 16 Dec 2015, 19:16
by DimiD
Goed, zo geraak ik wel een stap verder!
Expansievat vergeet ik!
Heeft sito, behalve de originele, veel andere modellen voor camino gemaakt?
Voorlopig vind ik deze, die zo lijkt weinig verschilt van de proma...
http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 91185.html
Re: Proma!
Posted: 16 Dec 2015, 19:29
by camino_expert
sito is een onderdeel van leovinci of ce
dat is het voor camino het sitopoje en diene cobra 2 voor the usa
ni echt verschil
er zijn ook pottekes waar je serieus sneller mee kan gaan
bvb het engels potje
niet het engels potje uit de honda partlistboeken da is ook snel
ma de replika van nu dat laat zelfs een org kl a met de prr na een tijdje is die prr weg
en dan als u niet beheerst rijd
dan loopt em warm van de toeren
alle replika van kl b p3 cilinder namaak
het replika kl b potje alle namaak is sneller dan het org

Re: Proma!
Posted: 17 Dec 2015, 01:11
by GoBieN
Met Sito potje bedoelen we echt een kleine uitlaat. Zie ook het Sito album.
http://www.hondacaminotuning.be/forum/a ... y/album/18
Het engels potje is eigenlijk een replica van Fast Arrow potje maar lichtjes verschil.
http://www.hondacaminotuning.be/forum/a ... y/album/25
Ik ben nog aan het bouwen aan de albums en als je fouten ziet dan zeker een melding er van maken!
http://www.hondacaminotuning.be/forum/app.php/gallery
Re: Proma!
Posted: 17 Dec 2015, 07:43
by camino_expert
klopt allemaal nu het zogenoemde engels potje heeft ook nog een andere naam portuguees potje
tezien welke streek
qua samenstelling lijkt hij op de sito hoe de boven en onderkant tegen elkaar staan
maar het grote verschil is de sito is het enige potje dat gen aflaatbout heeft
en sito staat er ingedrukt onderaan met het tpsi nr
op de replika engelse staat gewoon helemaal niets op
er is ook het echte engels potje

daar staat onderaan op HMPA50 HM148 met een nek van 22 mm zoals het engels en sito

en qua de delen tegen elkaar staan lijkt deze meer op het fast arrow potje
Re: Proma!
Posted: 17 Dec 2015, 18:32
by DimiD
Ik zet voorlopig gewoon de originele er terug op als hij in elkaar staat

Re: Proma!
Posted: 18 Dec 2015, 10:01
by camino_expert
super
