Page 1 of 1

jamarcol vs sito

Posted: Tue 14 Nov 2017, 20:41
by Helmkes
Hallo,

Ik ben bezig aan het opknappen van mijn honda camino dx uit 88, vario 3bill, A klasse, originele 49cc. Toen ik 'm op mijn 16de kocht van een hobbyist zei die persoon dat er een sito potje onder stak. Andere kenners uit mijn omgeving spraken dat tegen omdat er ergens een gat in zat of ingeboord was. ik heb dat toen eens laten dichtlassen door een kennis. We hebben het potje toen ook verhit tot het gloeiend heet was en dan uitgeschud tot er heel wat roet uit kwam. Daarna trok mijn camino beter op.
Topsnelheid was 50 op een lang plat stuk.

later heb ik eens een proma-uitlaat getest (voor 1 dag) maar dat trok nogal wispelturig op en ben terug naar dat potje gegaan.

Ik wil sowieso een nieuwe uitlaat plaatsen. maar ik wil niet te hard opvallen met "racing" uitlaten. mijn eerste keuze was dus om terug voor een sito potje te gaan omdat dit wordt aangeprezen als een getemperde acceleratiebooster. Liefst zou ik een bos-uitlaat willen omdat die er cool uit zien maar dat gaat niet vooruit lees ik hier.

Toen kwam ik op de vrij goedkope Jamarcol uitlaat: https://treatlandgraveyard.files.wordpr ... bbit-2.jpg
Die ziet er nog wel best OK uit vind ik. Geen potje maar toch low profile.

Maar ik vind maar weinig reviews van mensen die deze gebruiken. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee?

voorkeur is om snel op te trekken en topsnelheid hoeft niet meer dan 50.
Liefst geen irritant hoog en luid geluid

Re: jamarcol vs sito

Posted: Sat 25 Nov 2017, 16:42
by camino_expert
hallo
jamarcol is geen trekuitlaat
meer het type als de bos uitlaat zwaarder doffer geluid
trekken is sitopot
sito herken je zo
het enige potje dat geen aflaat vijs heeft , en sito staat er vanonder ingedrukt
dan is sito voor u de beste optie ,
valt ook niet op
en mag je steken
deze zijn gehomologeerd
succes ;)