Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Kennismaking: De ene Honda leidt naar de andere

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
User avatar
vroemvroem
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 9
Joined: Thu 11 Nov 2021, 13:07
Location: Middenkempen

Kennismaking: De ene Honda leidt naar de andere

Post by vroemvroem »

Goeiedag allemaal,

Na het erven van een Honda Sky Deluxe (SGX50) die tien jaar stilstond in een garage, heb ik leren sleutelen met een haynes handboek. Na veel gevloek kreeg ik hem toch rijvaardig om hem bij een vakman binnen te brengen voor laatste loodjes :-D. Een hele lente en zomer later heb ik zoveel genoten van het rijden, én het leren herstellen of vervangen van onderdelen en hun werking. Hij reed soepel naar 68kph en voelde veilig en stabiel, ondanks mijn 1m95 en 90kg. Behalve wanneer er weer iets de geest gaf sinds zijn productie in 2001. Wanneer de achterveer inkakte verving ik hem met een fijne gasveer die ook wat langer was, en ook de voorvork is vervangen wat helaas meestal voor dit model de doodsteek is. Zodoende ga ik nu bijna een jaar door weer en wind dagelijks naar mijn werk, zo'n 40km heen en terug.

De vonk was geslagen, en wonende in de kempen met zijn veldwegen van mul zand, macadam banen langs militaire kampen en kanalen, karresporen over knoesten van dennenwortels in heuvelige bossen, was de keuze snel gemaakt. Ik kocht een Honda PX en een Honda PXR, in niet rijdende staat maar met potentieel. Momenteel ben ik aan deze bezig. De PX wordt een restauratie voor mijn vader om samen te gaan knallen, en de PXR wordt aangepast naar men goesting, zoals een 65cc blokje, uitlaat, vering, filter,... als het maar stabiel en plezant is.

De Honda Camino is de rechtstreekse voorvader van deze boefjes en dankt van zijn charmes en kwaliteiten aan de Camino. Daarom registreer ik me hier graag en zal ik proberen niet in de verkeerde threads met mijn PX'en af te komen :lol:
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 5996
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Kennismaking: De ene Honda leidt naar de andere

Post by GoBieN »

Welkom op het forum. Leuk te lezen dat de Honda brommers jou zo bevallen.
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4023
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Kennismaking: De ene Honda leidt naar de andere

Post by camino_expert »

hallo
zeer welkom op het forum
veel leesplezier
moesten er vragen zijn
ook px stel ze gerust
veel succes gewenst
honda camino forever
Post Reply