Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Nieuw lid

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
Tim147
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 3
Joined: Wed 26 Jan 2022, 18:50

Nieuw lid

Post by Tim147 »

Hallo, mijn naam is Timo en ik heb na 10 jaar weer een camino aangeschaft.

Ik heb vanaf mijn 14e altijd gesleuteld aan die heerlijke pruldingen, eerst aan die van mijn broer die 2 jaar ouder was en 2 linkerhanden had. Daarna deze ge-erft en hier en daar wat gepimpt. ondertussen had ik er nog eentje bijgekocht van de oma van een medestudent die er vanaf wou voor 1000 frank. Als ge nu ziet wat die dingen kosten :shock: Ik was zonder overdrijven een beetje caminodokter want op het laatste stonden er thuis elke avond mensen die problemen hadden en mijne pa die werd zot omdat zijn materiaal altijd overal lag :lol: in ieder geval is bij het behalen van het rijbewijs en het sleutelen aan auto's het caminoverhaal verwaterd.

Een tiental jaar geleden reed ik door Aartselaar en zag ik een volledig originele camino te koop staan voor een huis. Aangezien ik met de camionette was heb ik aangebeld en die meteen ook gekocht voor..... 50 euro omdat hij niet meer liep. Deze weer in orde gezet en verkocht aan een buurjongen omdat die dringend een brommerke wou voor 150 euro. Te zot eigenlijk.

Anno 2022 heb ik een zoon van 16 en ineens zegt die 'pa, ik wil een brommerke' en tot mijn verbazing wil die ook een camino omdat dat retrocool is :love: Toen 1 van zijn maten afkwam met zijne camino was ik ook terug verkocht en ben ik beginnen zoeken. Tuurlijk val je achter over van de prijzen dat ze tegenwoordig vragen maar uiteindelijk heb ik er eentje op de kop kunnen tikken voor 700 euro. Een originele blauwe van begin 80, klasse B met vario. Dus gaan we van start met restauratie en nieuw camino avontuur.

Tot zo ver de voorstelling mede caminolovers :love:

grtzz
Tim147
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 3
Joined: Wed 26 Jan 2022, 18:50

Re: Nieuw lid

Post by Tim147 »

Trouwens al meteen een eerste vraag: ik heb chassisnummer PA50-D1146350 , kan ik er achter komen van welk bouwjaar deze is? Nu staat er enkel 198. op...
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4021
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Nieuw lid

Post by camino_expert »

hallo timo
welkom op het forum
op u vraag het bj
die is van 1980
in de 80's staat er bij alle van voor belgie gewoon 198
die van 1976 voor belgie staat er het achter 197 de 6,7, 8,9 ingedrukt een 114 is 1980
als er vragen zijn stel ze gerust
veel lees en sleutelplezier gewenst
veel succes gewenst
mvg
honda camino forever
Post Reply