Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Even voorstellen

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
berg7aar
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Sun 15 Aug 2021, 16:16

Even voorstellen

Post by berg7aar »

Goedendag,

Ik ben een half jaar geleden begonnen met een eerste Camino uit 1982, met alleen ervaring als amateur fietsenmaker. De Camino is compleet uit elkaar gehaald, gespoten en in elkaar gezet, met waar nodig nieuwe onderdelen. Klein duimpje heeft de weg gelukkig terug gevonden.

Ik heb het virus te pakken, alleen de laatste stap nog. De Camino wil wel starten en rijden maar niet stationair draaien. Hoop op het forum enthousiastelingen te vinden en info te delen.

Groet,

Tom (1961, Nederland)
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 5994
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Even voorstellen

Post by GoBieN »

Dag Tom,
Welkom op het forum.

Voor wat betreft het stationair draaien:
Er is op de carburator een bout/vijs die je kan indraaien om het gashendel een klein beetje open te zetten, zo regel je bij camino het stationair draaien. Niet te ver openzetten of je brommer rijdt weg ;)

Het kan natuurlijk ook zijn dat de reden ergens anders ligt, zoals een vervuilde of verkeerd afgestelde (lucht/benzine mengschroef) carburator of een vervuilde onstekeningskaars (bougie).
berg7aar
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Sun 15 Aug 2021, 16:16

Re: Even voorstellen

Post by berg7aar »

Dank voor de reactie.

De stationair bout is volledig ingedraaid. De luchtstelschroef heeft geen effect en de bougie is schoon. Afgezien van het stationair probleem rijdt de Camino als een zonnetje. Even verder zoeken dus, nog suggesties?
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4021
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Even voorstellen

Post by camino_expert »

hallo tom
welkom op het forum
over u carbu probleem
ik denk dat u stationaire sproeier vuil is

dus hij draaid zo
choke naar voor en hij blijft draaien
choke naar achter en hij hapert bij het vertrekken ?
eens weg gaat dat
stoppen dan valt hij stil
zo precies dat hij geen benz krijgt
indien zo kan ik u wel helpen
bij carburatoors kuisen
zo simpel is het niet
, ik zal een beetje foto's toevoegen , in een topic over camino carburator kuisen
of stuur gerust ook een PB
mvg
honda camino forever
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4021
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Even voorstellen

Post by camino_expert »

viewtopic.php?p=679382#p679382
hier al een link naar het topic
dit word nog aangevuld
mvg
honda camino forever
berg7aar
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Sun 15 Aug 2021, 16:16

Stationair problemen

Post by berg7aar »

Dag Camino_expert,

Bedankt voor het meedenken met uitvoerige reactie. Ik heb de kuisprocedure van de stationair sproeier uitgevoerd. Helaas loopt de Camino nog steeds niet stationair, ook niet op de choke! Op de weg rijdt hij goed, hij trekt goed op. De statonair en luchtschroef doen niks.

Het membraan is omgedraaid omdat ik dacht dat het zonder belasting niet te ver open mocht staan. Zou dit het euvel kunnen zijn, te veel weerstand? Nieuw membraan? Ik lees op een Tomosforum dat dit een belangrijke oorzaak kan zijn voor stationair problemen. Hoe denkt u daar over?

De ontsteking is afgesteld op de streepjes op blok en vliegwiel (F). Is fijnafstelling met een stroboscoop nog nodig?

De carburator is twee keer ultrasoon gekuist. Heeft schoonmaakazijn nog meerwaarde? Zo ja, welke verdunning en hoe lang?

Na 35 jaar stilstand zijn de kanaaltjes in de carburateur miscchien niet meer te redden. Vervanging komt in zicht? Een advies?

Ik hoor graag van u.

Groet,

Tom
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4021
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Even voorstellen

Post by camino_expert »

hallo tom
heeft u gekontroleerd dat hij nergens valse lucht trekt ?
compressie inorde ?
het kan altijd dat u misschien eens een andere carburator steekt
(best geen imitatie ) soms zijn die ook langs geen kanten af te regelen (made in china )

de originele keihins zijn heel goed , maar er zit er altijd wel ene op zoveel tussen dat het niet goed komt
dat ultrasoon helpt niet altijd

ik herstel al heel lang die carburators (originele keihins ik heb ze in stock)
ik test ze altijd op een aparte testblok

sluit alles perfect af op de cilinder, koppakking ?
platine moet zeker ook goed staan , als ze versleten is ,dat komt ook niet altijd goed met een motor dat slecht af te regelen is
ik zou ook u platine ook eens nakijken
ik hoor het wel succes
mvg
marc
honda camino forever
berg7aar
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Sun 15 Aug 2021, 16:16

Re: Even voorstellen

Post by berg7aar »

Hallo Marc,

Dank voor je reactie. We hebben alle pakkingen vervangen, ook de oliekeerringen rondom de krukas. Alles getest met remreiniger, geen valse lucht...

Domme vraag: Wat is een platine? Is dat het membraan tussen de carb en het blok?

Heb je ervaring met schoonmaakazijn voor het reinigen van de carburateur? Of raad je dit af.

Zoals eerder gezegd loopt de motor zonder choke goed op hogere toeren. Bij het loslaten van de gashendel gaat het toerental eerst omlaag, daarna omhoog en dan stopt het.

Groet,

Tom

P.S. Wat kost een gereviseerde Keihin incl verzenden?
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4021
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Even voorstellen

Post by camino_expert »

hallo
platine is (contactpunt)

het membraam is het rietvel dat op de reedvalve zit

de bourages (olie keerringen) , heeft u de krukas gemeten ?

aan de onts kant is de bourage maat , en zijn alle camino's 1976-90 de maat 15x25,5x7
aan de aandrijvings kant is er verschil
eerst vanaf 1976- tot voorjaar 1985 tot motornr 1600000 is deze ook 15x25,5x7
dan in het najaar van 1985 vanaf motornr 1600001 hebben ze het verandert , dan hebben ze de krukas verdikt
dan is de maat 17x25,5x7

het gebeurt soms dat er een 17 op de aandrijvingskant van de krukas zit die nog de 15 nodig heeft
maar ik vermoed dat hij dan niet rijd ploffen en verliest dan veel

een gereviseerde carbu is tussen de 60 en 69 euro
verzendingskost naar nederland is 16.40 euro

mvg
marc
honda camino forever
berg7aar
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Sun 15 Aug 2021, 16:16

Re: Even voorstellen

Post by berg7aar »

Dag Marc,

Inmiddels is de carburateur in verdunde schoonmaakazijn geweest. Geeft wel wat verbetering, zelfs soms stationair. Ik heb besloten een andere carburateur te proberen. Ik wil graag bij je bestellen.

De Camino is van 1982 denk ik. Heb je nog gegevens zoals een typenr van de carb nodig? Hoe gaat de betaling?

Heeft het nog zin om mijn carb op te sturen en te laten testen?

Hoor graag van je.

Groet,

Tom
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4021
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Even voorstellen

Post by camino_expert »

hallo tom
ik wil hem gerust is testen en nazien
of overnemen
maar dan moet u hem ook naar mij sturen

ik verkoop de modernere carbu's
die van 1976-77 zijn een beetje anders
maar die enkel op speciale vraag voor iemand dat puur alles org wil hebben
maar die oudste carbu's zijn niet zo goed als de jongere

ik heb 2 prijzen bij mijn carbus

60 euro en 69 euro

die van 60 euro hebben nieuwe o ringen , nieuwe vlotternaald ,nieuwe sproeier
nieuwe pakking , en getest op de testmotor

wat heeft die van 69 euro meer
die heeft hetzelfde als die van 60 euro , maar plus nieuwe vlotter , en nieuwe aansluitrubber en veer dat de carbu en de brug afsluit
spruitstuk is inklusief

verzendingskosten met tracknr
dat zou een totaal zijn van 76.40 euro , of 85.40 euro

stuur me gerust een prive bericht
ik hoor het wel
dank u
mvg marc
honda camino forever
HJM
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 13
Joined: Thu 21 Apr 2022, 21:13

Re: Even voorstellen

Post by HJM »

Hello, check the plastic between the Membrane and the carburator. Is it broken? You have to look very carefully. And remember the O-Ring at the side of the carburator and the gasket (paper) on the other side! These were my problems in idle mode. Original the same problems than yours! And check to change the membrane back from flip mode, as you said.

Google Translator:

Hallo, controleer het plastic tussen het membraan en de carburateur. is het gescheurd? Je moet heel goed kijken. En denk aan de o-ring aan de zijkant van de carburateur en de papieren pakking aan de andere kant! Dat waren mijn nutteloze problemen. Absoluut dezelfde problemen als die van jou! En verander het membraan terug zoals het origineel was.
berg7aar
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Sun 15 Aug 2021, 16:16

Re: Even voorstellen

Post by berg7aar »

Hello, thank you for your suggestions. I have checked plastic and O-ring but nothing seems to be wrong. I want to replace the carburator. Thanks, Tom
berg7aar
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 7
Joined: Sun 15 Aug 2021, 16:16

Re: Even voorstellen

Post by berg7aar »

Hallo Marc,

Ik heb een privé bericht gestuurd over opsturen, testen en indien nodig kopen van een carburateur. Daarvoor heb ik een adres nodig.

Het bericht staat bij mij nog steeds in de outbox. Ik heb het vermoeden dat het niet bij je is aangekomen.

Groet,

Tom
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4021
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Even voorstellen

Post by camino_expert »

inorde
thanks
honda camino forever
Post Reply