Page 1 of 1

Cilinder en Cilinderkop

Posted: Mon 20 Mar 2023, 09:09
by Koencamino
Beste,

Ik zou graag een 65 - 70 cc cilinder overwegen. Vroeger had ik een malossi cilinder en ik was hier heel tevreden over. Is het beter om tegenwoordig voor een Athena cilinder te gaan?

Ook stel ik me de vraag, is het ook nodig voor een aanpassing te doen in de cilinderkop als je een 70 cc cilinder steekt?
Ik heb dit vroeger altijd standaard gelaten. Het is wel al heel lang geleden, dus weet het niet 100% zeker meer. :lol:

Kan iemand me hier bij helpen? ;-)

Thanks, Grtz Koen

Re: Cilinder en Cilinderkop

Posted: Tue 21 Mar 2023, 18:45
by camino_expert
beste

een athena is gewoon de grootste kwa boring 70 cc
47.6 mm piston
zonder aanpassingen zijn ze naar mijn mening niet goed genoeg voor wat ze kosten

dan koop je beter 2 van die goedkopere van 70 euro p st
deze zijn ook alu en nikasil
met de juiste pakkingen rijden die ook goed genoeg
en het punt is , je hebt er dan 2
want vliegt een athena kapot , boren kan niet

een malossi en of dr en of parmakit of polini
deze zijn hier en daar nog te verkrijgen
dr is dan de goedkoopste van deze

een grotere cilinderkop is niet echt nodig
gewoon de correcte pakkingen steken
enkel bij de goedkope alu van 70 euro heeft u 2 of 3 voetpakkingen nodig en 65 cc koppakking
of 2 x voetpakking en dikkere 65 cc alu koppakking

de andere passen meestal met hetgeen erbij zit
veel succes gewenst
mvg