Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Archibald stelt zich voor.
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
Archibald stelt zich voor.
Mijn naam is Michael, 44 jaar en heb vorige week mijn 1ste Camino gekocht. Het is een rode DX van 1979 geworden, B-klasse variomatic.
Heb geen ervaring met Camino's, wel in de "wilde nineties" Honda MB5 gereden, en een Honda MTX-R gehad, en veel aan gesleuteld dus kan technisch mijn plan heel goed trekken. Heb hier al enkele dagen veel gelezen en technische info verzameld die ik ga kunnen gebruiken tijdens het sleutelen, echt een schat aan info staat hier!
Op dit moment is mijn plan om de originele B-klasse cilinder te behouden. Eerst goed roderen (is nieuw), daarna Sito-potje, koppelingsveren en vario aanpassen, mss een Polini-vario, en eens zien hoe dat loopt. Super snel moet het niet gaan, beetje trekken mag wel.
Groeten!
Heb geen ervaring met Camino's, wel in de "wilde nineties" Honda MB5 gereden, en een Honda MTX-R gehad, en veel aan gesleuteld dus kan technisch mijn plan heel goed trekken. Heb hier al enkele dagen veel gelezen en technische info verzameld die ik ga kunnen gebruiken tijdens het sleutelen, echt een schat aan info staat hier!
Op dit moment is mijn plan om de originele B-klasse cilinder te behouden. Eerst goed roderen (is nieuw), daarna Sito-potje, koppelingsveren en vario aanpassen, mss een Polini-vario, en eens zien hoe dat loopt. Super snel moet het niet gaan, beetje trekken mag wel.
Groeten!
Re: Archibald stelt zich voor.
Dag Michael,
Welkom op het forum!
Welkom op het forum!
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4027
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Archibald stelt zich voor.
hallo michael
welkom op het forum
moesten er vragen zijn stel ze gerust
org B cilinder welke van de P's ? , en met org honda piston
want massa copy P 3 te koop
die zijn zelfs effe sneller als de org van honda
herkenbaar org is P 1 2 3 of 4 en honda erop of HM P of HM 197
dat zijn de org voor honda
kopy's staat overal P3 op , en je hebt ze in alle merken merkloos enz
zijn gevoelig voor toeren
beter als het zoene is kwaliteits piston insteken
als u echt de org heeft super
maar die zijn 7 p u trager met sito dan de kopy's
kopy's zijn gewoon sneller versleten , hebben snel last van warmlopers enz...
maar zoals u zegt als de org cil er nog opstaat
kl B
met sito 3 bil kl B gat die 40 en doet prrrrr dan
als de kl a zen prr doet op 25 of 27 p u
met sito dan
dat is het trekuitlaatje maar geeft geen snelheid
koppelingsveren , zou ik persoonlijk niet doen , te straf forceren u koppeling gaat hoger in toeren , en dan pakt die , org trekt direct
het is maar hoe je dat bekijkt
trekveren naar mijn mening enkel de lichtste 15 % en met een 65 cc om dat scootergevoel te horen op camino
polini vario
zou ik ook enkel doen als u een 65 cc zou steken
om org perfect 47 te rijden
met sito uitlaat
og-ftewel , engels portuguees potje op u org B cilinder
ander leg die org cil in de kast en steek zo een dmp met bvb een meteor of eventueel tijdelijk zijn org piston , met sito gaat die 47 p u
zo korte info
ik wens u veel succes
en moesten er nog vragen zijn stel ze gerust
mvg
welkom op het forum
moesten er vragen zijn stel ze gerust
org B cilinder welke van de P's ? , en met org honda piston
want massa copy P 3 te koop
die zijn zelfs effe sneller als de org van honda
herkenbaar org is P 1 2 3 of 4 en honda erop of HM P of HM 197
dat zijn de org voor honda
kopy's staat overal P3 op , en je hebt ze in alle merken merkloos enz
zijn gevoelig voor toeren
beter als het zoene is kwaliteits piston insteken
als u echt de org heeft super
maar die zijn 7 p u trager met sito dan de kopy's
kopy's zijn gewoon sneller versleten , hebben snel last van warmlopers enz...
maar zoals u zegt als de org cil er nog opstaat
kl B
met sito 3 bil kl B gat die 40 en doet prrrrr dan
als de kl a zen prr doet op 25 of 27 p u
met sito dan
dat is het trekuitlaatje maar geeft geen snelheid
koppelingsveren , zou ik persoonlijk niet doen , te straf forceren u koppeling gaat hoger in toeren , en dan pakt die , org trekt direct
het is maar hoe je dat bekijkt
trekveren naar mijn mening enkel de lichtste 15 % en met een 65 cc om dat scootergevoel te horen op camino
polini vario
zou ik ook enkel doen als u een 65 cc zou steken
om org perfect 47 te rijden
met sito uitlaat
og-ftewel , engels portuguees potje op u org B cilinder
ander leg die org cil in de kast en steek zo een dmp met bvb een meteor of eventueel tijdelijk zijn org piston , met sito gaat die 47 p u
zo korte info
ik wens u veel succes
en moesten er nog vragen zijn stel ze gerust
mvg
honda camino forever
Re: Archibald stelt zich voor.
Bedankt voor de uitleg!
Welke cilinder ik heb weet ik niet, ga de brommer morgen ophalen en dan ga ik eens kijken wat erop zit.
Maar wat je eigenlijk zegt is dat aan een standaard B-klasse niks te winnen valt met het tunen van de vario en eventueel trekveren?
En dat ik mss beter een Proma plaats dan een Sito-potje?
Welke cilinder ik heb weet ik niet, ga de brommer morgen ophalen en dan ga ik eens kijken wat erop zit.
Maar wat je eigenlijk zegt is dat aan een standaard B-klasse niks te winnen valt met het tunen van de vario en eventueel trekveren?
En dat ik mss beter een Proma plaats dan een Sito-potje?
Re: Archibald stelt zich voor.
Net naar de cilinder gekeken , staat P3 op rechts, 49cm3 links. Piston geen idee.
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4027
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Archibald stelt zich voor.
hallo
geen honda dus geen org org cilinder honda met piston segmenten etc
das meer dan 200 euro
dus een van de goedkopere kopy's
een scootvario met die cilinder zou ik niet doen
je kan daar perfect met sito legaal mee bollen
trekveren het is hoe je dat bekijkt , ook niet met een 49 cm cilinder org trekt direct
te straf u forceerd u koppeling , kan krom gaan staan
of veertjes gewoon kapot vliegen
test eerst maar eens met een sitop uitlaat op u kl B vario
als de vario opengaat is het kl b beweegt die amper dan kan er oftewel iets mis zijn of kl a ster
hoe begint u motornr ?
PA50ME-Z das kl a
PA50E-F of T of H, en er zijn er nog
alles zonder M is kl B
ch nr ook is er een M tezien op het typeplaatje is het ook een kl a
kijk dat eens na
ik hoor het wel
mvg
geen honda dus geen org org cilinder honda met piston segmenten etc
das meer dan 200 euro
dus een van de goedkopere kopy's
een scootvario met die cilinder zou ik niet doen
je kan daar perfect met sito legaal mee bollen
trekveren het is hoe je dat bekijkt , ook niet met een 49 cm cilinder org trekt direct
te straf u forceerd u koppeling , kan krom gaan staan
of veertjes gewoon kapot vliegen
test eerst maar eens met een sitop uitlaat op u kl B vario
als de vario opengaat is het kl b beweegt die amper dan kan er oftewel iets mis zijn of kl a ster
hoe begint u motornr ?
PA50ME-Z das kl a
PA50E-F of T of H, en er zijn er nog
alles zonder M is kl B
ch nr ook is er een M tezien op het typeplaatje is het ook een kl a
kijk dat eens na
ik hoor het wel
mvg
honda camino forever
Re: Archibald stelt zich voor.
Heb het 1 en ander nagekeken: ik heb dus een klasse A motorblok, PA50ME-A, en de kader is wel een B-klasse Maar vindt ik niet erg hoor, het rijd super goed
Heb de Sito eronder gehangen en (toch maar...) de lichtste trekveren van Polini in de koppeling gestoken om te proberen, wat een verschil! Nu vertrekt em zoals het zou moeten, heel smooth, en met die Sito trekt em echt hard op! Topsnelheid is nu wel gezakt naar 42km/u op de teller, was ervoor met Portugees potje 48km/u. Maar hij is heel vlot op 42km/u, en eigenlijk vindt ik dat leuker zo.
Heb intussen bijna 3 tanken opgereden aan 4% olie, rustig gerodeerd. Vandaag het laatste beetje oprijden en dan 2% Castrol Power RS gaan mengen met super 98
Heb de Sito eronder gehangen en (toch maar...) de lichtste trekveren van Polini in de koppeling gestoken om te proberen, wat een verschil! Nu vertrekt em zoals het zou moeten, heel smooth, en met die Sito trekt em echt hard op! Topsnelheid is nu wel gezakt naar 42km/u op de teller, was ervoor met Portugees potje 48km/u. Maar hij is heel vlot op 42km/u, en eigenlijk vindt ik dat leuker zo.
Heb intussen bijna 3 tanken opgereden aan 4% olie, rustig gerodeerd. Vandaag het laatste beetje oprijden en dan 2% Castrol Power RS gaan mengen met super 98
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4027
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Archibald stelt zich voor.
hallo
super
PA50ME-A zwitsers of duits blokje
belgie zijn ze PA50ME-Z
maar dat doe er niet zo toe
af en toe is naar u koppeling kijken dat de boel geen krassen maakt in u variohuis en de koppelingschoentjes niet krom trekt
voor de rest
lijkt me alles ok en hoe ik het al dacht hoe het rijd en werkt met wat u vermelde
veel succes en rijplezier gewenst
ps
4% das alang verleden tijd met de nieuwe olien hoor
aspen 2 , dits is kant en klaar
bosmaiers grasmachines speedboten
er is ook de aspen 4 voor de amigokes en andere oudere 4 takt motoren
of motomix van stihl is nog beter
zeker die motomix
staan op 2%
voor hoogtoerige motoren
geen zwarte pistons meer
rijd daar maar is een paar tankjes mee
geen vuile carbs meer , motor gaat vanbinnen glanzen als nieuw
het kost enkel wat meer
maar het andere voordeel
deze blijven 5 jaar bruikbaar
pompbenzine niet
mvg
super
PA50ME-A zwitsers of duits blokje
belgie zijn ze PA50ME-Z
maar dat doe er niet zo toe
af en toe is naar u koppeling kijken dat de boel geen krassen maakt in u variohuis en de koppelingschoentjes niet krom trekt
voor de rest
lijkt me alles ok en hoe ik het al dacht hoe het rijd en werkt met wat u vermelde
veel succes en rijplezier gewenst
ps
4% das alang verleden tijd met de nieuwe olien hoor
aspen 2 , dits is kant en klaar
bosmaiers grasmachines speedboten
er is ook de aspen 4 voor de amigokes en andere oudere 4 takt motoren
of motomix van stihl is nog beter
zeker die motomix
staan op 2%
voor hoogtoerige motoren
geen zwarte pistons meer
rijd daar maar is een paar tankjes mee
geen vuile carbs meer , motor gaat vanbinnen glanzen als nieuw
het kost enkel wat meer
maar het andere voordeel
deze blijven 5 jaar bruikbaar
pompbenzine niet
mvg
honda camino forever
Re: Archibald stelt zich voor.
Bedankt!
Dus wat je bedoeld ivm die benzine is dat roderen kan op 2%? Of roderen met eventueel die pré-mix benzines?
Heb intussen een extra achterbrug gekocht, compleet. Zit een B-klasse blokje op met originele Honda cilinder, 6-bil vario, achteraan die met het gat in. Ga ik volledig reviseren. Nieuwe krukas lagers en dichtingen, Polini 65cc, nieuwe ori NOS cilinderkop, ori carburator reviseren en sproeier 78 erin, lichtste Polini trekveren in de koppeling, vario en achterboite reviseren met nieuwe lagers en dichtingen, Sito-potje eronder.
Ben es benieuwd hoe dat gaat trekken
Dus wat je bedoeld ivm die benzine is dat roderen kan op 2%? Of roderen met eventueel die pré-mix benzines?
Heb intussen een extra achterbrug gekocht, compleet. Zit een B-klasse blokje op met originele Honda cilinder, 6-bil vario, achteraan die met het gat in. Ga ik volledig reviseren. Nieuwe krukas lagers en dichtingen, Polini 65cc, nieuwe ori NOS cilinderkop, ori carburator reviseren en sproeier 78 erin, lichtste Polini trekveren in de koppeling, vario en achterboite reviseren met nieuwe lagers en dichtingen, Sito-potje eronder.
Ben es benieuwd hoe dat gaat trekken
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4027
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Archibald stelt zich voor.
ps
soms is een komplete revisie onnodig hoor
ik zeg dit maar om onnodige kosten te besparen
zeker mokix dmp enz... al die kopy krukassen made in taiwan , veel hoor van onderdelen zijn taiwan en china
goed genoeg voor org motorkes met 50 cc cilinder
voor 65 cc tja wa gebeurt er direct als je ne 65 cc op ne 49 cc geteste krukas steekt
big end lager word geforceerd
dus als je de brommer alle dagen gebruikt zou ik dat zeker niet aanraden
zeker geen hpi's erop
metaal is mindere kwaliteit
als u de brommer 10 x op e jaar gebruikt geen probleem
alst een echte 6 bil motor is beginnen vanaf nr 1600001
en krukas nameten de 6 bil heeft bourage 17 en de andere van 1976 tot begin 1985 beide kanten 15x25
en moet S op de drijfstang zijn en op een andere plek niets
want er zijn al dmp's in omloop met de S op de drijfstang , maar binnenwang staat toch DMP
verschil krukas ongv 70 a 80 euro made in taiwan , of 200 euro made in japan
maar voor die veel verschillende
het is niet enkel op kla A en kl B dat die verschillen de org
als die de originele honda krukas nog heel goed is laat die gerust zitten
made in japan
en iDD u kan inrijden op aspen 2 % benzine idd en of motomix van stihll
of zelfmengen met die castrol power rs maar toch ook anno 2023 geen 4 % olie nemeer inkappen
die olieien zijn zo verandert dat ze ook minder koolafzetting geven zeker die castrol power rs de vroegere TTS
boite achteraan moet ook niet altijd ,
bvb zet die op fiets draai aan de achteras
als die nergens raar geluid maakt of tegenwringt ,of lekt
olie 80W90 bijvullen en klaar leeg en dan is het 75 ml 80/90 boite olie
ook ni teveel , want dan loopt het eruit langs de overloop
ik wens u veel succes
soms is een komplete revisie onnodig hoor
ik zeg dit maar om onnodige kosten te besparen
zeker mokix dmp enz... al die kopy krukassen made in taiwan , veel hoor van onderdelen zijn taiwan en china
goed genoeg voor org motorkes met 50 cc cilinder
voor 65 cc tja wa gebeurt er direct als je ne 65 cc op ne 49 cc geteste krukas steekt
big end lager word geforceerd
dus als je de brommer alle dagen gebruikt zou ik dat zeker niet aanraden
zeker geen hpi's erop
metaal is mindere kwaliteit
als u de brommer 10 x op e jaar gebruikt geen probleem
alst een echte 6 bil motor is beginnen vanaf nr 1600001
en krukas nameten de 6 bil heeft bourage 17 en de andere van 1976 tot begin 1985 beide kanten 15x25
en moet S op de drijfstang zijn en op een andere plek niets
want er zijn al dmp's in omloop met de S op de drijfstang , maar binnenwang staat toch DMP
verschil krukas ongv 70 a 80 euro made in taiwan , of 200 euro made in japan
maar voor die veel verschillende
het is niet enkel op kla A en kl B dat die verschillen de org
als die de originele honda krukas nog heel goed is laat die gerust zitten
made in japan
en iDD u kan inrijden op aspen 2 % benzine idd en of motomix van stihll
of zelfmengen met die castrol power rs maar toch ook anno 2023 geen 4 % olie nemeer inkappen
die olieien zijn zo verandert dat ze ook minder koolafzetting geven zeker die castrol power rs de vroegere TTS
boite achteraan moet ook niet altijd ,
bvb zet die op fiets draai aan de achteras
als die nergens raar geluid maakt of tegenwringt ,of lekt
olie 80W90 bijvullen en klaar leeg en dan is het 75 ml 80/90 boite olie
ook ni teveel , want dan loopt het eruit langs de overloop
ik wens u veel succes
honda camino forever