Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Afstellen van de ontsteking

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
Stefan

Post by Stefan »

Kei zalig, ma het probleem is ALTIJD hetzelfde...
Ik heb da materiaal nie... (om de afstand te meten tussen die platines)
Da's echt wel jammer, want mijn brommer laat altijd keiveel scheten als ik start :(.
Drieze
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4850
Joined: Thu 21 Oct 2004, 19:45

Post by Drieze »

Sigaretteblaadjes van rizzla, dat groene blaadje 2 op mekaar leggen :P
Stefan

Post by Stefan »

Oh dat heb ik genoeg liggen :lol: ! Bedankt neotik !
User avatar
Robbert
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 825
Joined: Sat 19 Feb 2005, 14:56
Location: Aalsmeer (Holland)

Post by Robbert »

lol :lol: je ontsteking afstellen met sigarettenblaadjes :P .
Best origineel moet ik zeggen 8) :P
User avatar
Perre
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 327
Joined: Fri 15 Apr 2005, 11:58
Location: Scherpenheuvel-Zichem
Contact:

Post by Perre »

kun je dat vliegwiel niet beter tegehouwden met een kettingsleutel ?



en daar een fietsband onder, geen schade aan het wiel en te spoelen



mar als de vijs is vastgezet met een luchtdol krijg je die er wel nie zo af
barcode
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 422
Joined: Sat 11 Jun 2005, 17:16
Location: kampenhout(vlaams-brabant)

Post by barcode »

ff tip nooit u vijzen vastzetten me ne compreseur,dan verneukt ge heel uwe schroefdraad.en dan draaie uw vijze zot.
Dennistuner
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2413
Joined: Tue 22 Mar 2005, 20:39
Location: gent

Post by Dennistuner »

na mij 2 keer te hebben verbrand omdat geile eland wilde weten hoeveel a4 bladen ertss mijn platinen gaan

constatie gekomen :

5 a4 bladen maar je mag je platienen er niet tegen laten drukken, beke tegenhouden dat het die afstand is maar dat ze de 5 bladen niet kunnen samendrukken
dus 5 repen van een a4 blad schuren van ongeveer 3 a 4 cm en der tss steken

is mss handig voor velen
User avatar
dolfke4333
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2841
Joined: Mon 20 Dec 2004, 17:57
Location: oelegem
Contact:

:

Post by dolfke4333 »

ik kan aan die plaatjes graken voor af te stellen 5 euro inclusief verzending srry dak da hier mss "zet ma het gaat hier over platinnekes afstellne he als dit niet mag dit bericht verwijder het dan ma :oops:
Dennistuner
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2413
Joined: Tue 22 Mar 2005, 20:39
Location: gent

Post by Dennistuner »

ik kan der ook angeraken
en bij nader inzien zijn die papierekes geen suc6 bij hornymoose ^^
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: :

Post by clio-tuning »

dolfke4333 wrote:ik kan aan die plaatjes graken voor af te stellen 5 euro inclusief verzending srry dak da hier mss "zet ma het gaat hier over platinnekes afstellne he als dit niet mag dit bericht verwijder het dan ma :oops:

Ik heb het boven de foto van de voelerplaatjes gezet, goed? :)
User avatar
Perre
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 327
Joined: Fri 15 Apr 2005, 11:58
Location: Scherpenheuvel-Zichem
Contact:

Post by Perre »

voelerplaatjes koste gemiddeld 5 euro, mss toch eens er kope, dat hebj voor altijd
User avatar
mustang
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 533
Joined: Wed 12 Jan 2005, 13:10
Location: temse

Post by mustang »

die a4 bladen, zijn da dan van die dikke, of van die printer bladen?
Image
User avatar
bolle
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 538
Joined: Sat 09 Oct 2004, 20:13
Location: lanaken

Post by bolle »

kan er mss ook iemand de hele bekabeling en aansluiting op een foto zette want ik ben weer zo stom geweest om de hele nest uiteen te halen

als uw platine gewoon ope en dicht gaan mer ze zijn nie precies afgesteld moet ge dan normaal nie ook een beetje vonk hebbe want ik krijg dr alweer helemaal geen vonk uit

alvast bedankt greetz bolle
robg
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 61
Joined: Sat 13 Aug 2005, 13:06
Location: Neerpelt

ontsteking afstellen

Post by robg »

Hey, ik heb hier ook zitten kloten met heel dat ontstekings mechanisme en zit ook met het probleem dat de motor niemeer wilt starten...

Ik had dat vliegwiel er dus nog nooit vanaf gehad en had ook zoals hier ergens in een handleiding staat een schroevendraaier gebruikt om het vliegwiel vast te houden om met ne steeksleutel die moer eraf te draaien, gevolg: die metalen ring waarop al die spoelen zitten was gebroken waardoor mijn vliegwiel tegen de spoelen schuurde, maar hij werkte toen nog wel. Ik had toen zo'n rond ijzer uit ne andere blok gehaald die ik nog had liggen en al die spoelen enzo van die gebroken ring op die andere gezet maar daardoor zijn die platinen helemaal ontregeld en ik krijg ze niemeer goed gezet.
Ik heb toen die handleidingen hier gevonden om ze goed te stellen maar het lukt mij toch nog nie echt om ze goed te krijgen. Het staat wel zo dat ze dicht zijn bij F en open gaan bij T maar toch wilt hem niet starten. De bougie vonkt wel dus het ligt er niet aan dat ik die spoelen verkeerd erop zou hebben gezet maar het vonkt precies nie op het juiste moment.
Die voelers zullen waarschijnlijk wel helpen, maar die heb ik hier dus ook nie liggen...

Anyways, tip gebruik zo'n schroefmachine op perslucht waarmee ge velgen van ne auto kunt logschroeven in plaats van zo'ne schroevendraaier en ne steeksleutel, dat is 10 keer sneller en ge voorkomt dat die ring breekt...

Ik ga sebiet noges proberen of ik ze goed krijg gestelt met die stipkes van rizla en anders moet ik van die voelers gaan zoeken denk ik :).

edit: Het zou wel handig zijn als iemand een bedradingsschema of wat duidelijke foto's van die bedrading van die spoelen kan geven hier, dan kan ik effe controleren of het allemaal wel klopt.
Last edited by robg on Sun 14 Aug 2005, 19:50, edited 1 time in total.
User avatar
Stalker
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 329
Joined: Sat 23 Apr 2005, 21:25
Location: keerbergen

Re: ontsteking afstellen

Post by Stalker »

robg wrote: die metalen ring waarop al die spoelen zitten was gebroken waardoor mijn vliegwiel tegen de spoelen schuurde
zelfde voorgehad. nieuwe spoelset gestoken, maar hij start niet tot op de dag van vandaag :cry:
Post Reply