Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Hoe snel gaat jouw Camino?

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Hoe snel gaat jouw camino?

25-40 km/u
84
13%
ik kan beter gaan lopen (< 25 km/u)
6
1%
40-55 km/u
150
23%
55-75 km/u
235
36%
75-90 km/u
117
18%
harder dan 90km/u
58
9%
 
Total votes: 650

User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4027
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by camino_expert »

d-dude wrote:als je mijn bericht zever noemt dan zijn jullie echt amateurs , je hoeft een camino geen 70cc te geven of een andere uitlaat er op te zetten,... om snel te gaan. Als je een 49cc cilinder tot op de limiet !!uitvijld!! en misschien nog een grotere sproeier kan je je camino volledig standaard houden zonder dat het opvalt dat je er iets aan gedaan hebt en toch over de 100km/h gaan!!
:lol: :lol: :lol:
honda camino forever
User avatar
Oli
Verbannen
Verbannen
Posts: 1617
Joined: Sun 28 Mar 2010, 18:10
Location: Lembeek

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by Oli »

camino_expert wrote:
d-dude wrote:als je mijn bericht zever noemt dan zijn jullie echt amateurs , je hoeft een camino geen 70cc te geven of een andere uitlaat er op te zetten,... om snel te gaan. Als je een 49cc cilinder tot op de limiet !!uitvijld!! en misschien nog een grotere sproeier kan je je camino volledig standaard houden zonder dat het opvalt dat je er iets aan gedaan hebt en toch over de 100km/h gaan!!
:lol: :lol: :lol:

Echte amateurs :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

man man man
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by killingsnake »

d-dude wrote:als je mijn bericht zever noemt dan zijn jullie echt amateurs , je hoeft een camino geen 70cc te geven of een andere uitlaat er op te zetten,... om snel te gaan. Als je een 49cc cilinder tot op de limiet !!uitvijld!! en misschien nog een grotere sproeier kan je je camino volledig standaard houden zonder dat het opvalt dat je er iets aan gedaan hebt en toch over de 100km/h gaan!!
Ja mijn beste jongen, zoals je hier boven kan lezen neemt niemand je serieus. Er zitten hier serieuze tuners bij die, zoals je wel kon lezen, hier gewoon eens goed mee lachen. Een vijl hoort om te beginnen bij een schrijnwerker, ooit zelf al eens een cilinder van dichtbij en vanbinnen gezien? Nu moet ge mij eens vertellen hoe ge met uw 'vijlken' de poorten kunt afwerken? Laat staan dat je al iets kan verrichten met je vijl bij een cilinder met chromen wand of nicasil wand..

Heb al veel verhaaltjes gehoord hoor, iedereen die er wat verstand van heeft waarschijnlijk wel.. 2 gaten boren in de cilinder, de zoetvijl er een paar keer over, een paar gaten in de uitlaat boren, en vooral het belangrijkste, een paar stickers van polini of malossi op de gekste plaatsen geplakt en dan 175 racen, een echt "bommeke" :twisted:


:| :roll:
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by jasper wauters »

maar het is wel zeker mogelijk een 50 cc 90 te doen bollen.
Als 4-takt het kan, kan 2-takt het zeker.

Tis een kwestie van alles te flowen, niet te groot, niet te klein, zo weinig mogelijk rondraaiende massa, en vooral verstand van zaken.

Ik kan gerust geloven dat als je een camino-cilinder perfect tuned, perfecte timingen, alles mooi geflowt, alles op elkaar afstemmen, hpi... dat hij 85-90 kan halen, wat op de teller 100 is.

Maar zoals die kluns zegt, alleen aan de cilinder werken en 100 per uur halen (dan nog op de teller), NO WAY
Ik zie niemand met een ori potje 100 gaan, zelfs niet met een leo en grotere carbu.

Tunen is meer dan "grotere" dingen er op steken.
Een olifant gaat ook niet rapper als een luipaard zeg ik steeds.

EDIT:
als ik mijn camino in fietsstand zet, en me de mont-blanc laat afbollen, zal ie mss 135 halen als ik geluk heb, en mijn voorvork nog niet in mijn buik geschoten is :p
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by killingsnake »

Met een originele caminocilinder gaat dat niet hoor :). Ik zeg zeker niet dat je met een 50cc niet zo snel kunt gaan, integendeel. Maar niet met originele caminostukken.. Al was het maar dat het variobereik niet groot genoeg is, een sito niet voldoet voor hoge toeren, de ontsteking nooit zo'n toeren toelaat, en nog tal van factoren :)
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by jasper wauters »

bwah, denk dat als je je camino-cilinder goed bewerkt, maar al de rest veranderd, dat hoge snelheden haalbar zijn, maar dan begin je al op te lassen, kanalen bijmaken ...
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by metsinsons »

er is hier vroeger een cilinder van de H reeks getuned geweest dat die autowhielie trok. was denkik door beunhaas :)
ja sorry mr de agent, is a klasse :lol:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by killingsnake »

Gietijzer lassen? succes :)

Ik ga hier nu niet te ver uitwijden, laten we het er gewoon bij houden dat je een camino met een nagelvijltje en een grotere sproeier, de rest niet over de 70 kunt laten gaan (zonder 30 kg te wegen en de muur af te rijden), laat staan 135 :)
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by killingsnake »

metsinsons wrote:er is hier vroeger een cilinder van de H reeks getuned geweest dat die autowhielie trok. was denkik door beunhaas :)
ja sorry mr de agent, is a klasse :lol:
Maja, wat was er verder nog gebeurd? Zal wel niet enkel cil geweest zijn?
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by metsinsons »

jawel cilinder en andere uitlaat zowiso.
mits echte cilindertuning kunde me ne 50 meer eruit krijgen als onbewerkte 65cc's
kijk bvb naar cilinders van peugeot 103, snelle bidalot 50cc'kes die peren gvd goe ze, en zeker op wallaroo of fox.
tis gewoon een kwestie van timing en grootte van poorten(hoe kleiner de boring hoe meer hij het van derest moet hebben).
natuurlijk wel niet met een sito hé mannen :lol:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by killingsnake »

Mt5 had verschillende types cilinder, vooral de HM166 en zeldzamer, de HM167. Naart schijnt zijn die hm167 cilinders verdomde rap te krijgen :). maar natuurlijk is dat weer met ook al de rest te vervangen..
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by metsinsons »

killingsnake wrote:Mt5 had verschillende types cilinder, vooral de HM166 en zeldzamer, de HM167. Naart schijnt zijn die hm167 cilinders verdomde rap te krijgen :). maar natuurlijk is dat weer met ook al de rest te vervangen..
jes indeed, da klopt ge hebt 50cc cilinders van honda die echt 100 gaan :)
en uw vorige post van da gietijzer lassen, da kan weldegelijk met gietijzeren bagetten..
ik heb foto's van nen dr met vlinderpoort :wink: was van matjaskeu van hier opt forum.
geprepareerd door de mechanieker van steve ramon
voor het bewijs:
Image
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by killingsnake »

Ik weet dat het mogelijk is, maar het is arbeidsintensief en zeker niet makkelijk. Daarom die succes :)
Is ook zo dat de poorten dichtlassen en volledig nieuwe poorten maken iets helemaal anders is dan even met de nagelvijl of de zoetvijl over de cilinder..
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by metsinsons »

ah ik had u dan verkeerd begrepen. ma die cilinder moet wel zot goe marcheren ze :d
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Hoe snel gaat jouw Camino?

Post by killingsnake »

Testbankje en dan zien he :)
Trasforma il meglio in 'massimo'
Post Reply