Page 1 of 8

luchtstel schroef

Posted: 09 Oct 2005, 21:41
by FreekTheFreak
Ik zie ook vaak mensen zeggen van: zet m maar 1.5 open maar dat is dus niet precies genoeg.

-zet je scooter/brommer op de standaard. (zodat het wiel LOS van de grond staat) (bij schakel brommers in zijn VRIJ. en bij camino fietsstand :lol: )

-motor moet warm zijn

-draai je luchtstelschroef helemaal dicht/in.

-stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer blijft lopen zonder gas te geven. (maakt niet echt uit hoe hard ie stationair loopt , maar niet te overdreven)

- Je scooter/brommer moet nu dus aan staan.

-draai rustig je luchtstelschroef weer open/uit.

-Je brommer/scooter gaat dan ineens veel harder stationair lopen.

-Op het hoogste toerental laat je de luchtstelschroef staan.

-Stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer weer normaal rustig stationair loopt.

-Zo staat je luchtstelschroef goed.

het is geript van scooterforum maargoed anders moest ik het typen :)

als er vragen zijn vragen he

btw.. zorg wel dat je carb goed schoon is anders werkt t ooit niet..

Image
en clio bedankt voor mooie foto :wink:

Posted: 09 Oct 2005, 21:44
by clio-tuning
Mij hebben ze altijd geleerd.

Rij er eens mee in de straat. Controleer de bougiekleur (moet 'koffie met melk kleur' zijn)

Te zwart: luchtschroef uitdraaien
Te wit: luchtschroef indraaien


U mannier heb ik nog nooit geprobeert maar als ze werkt, mij goed. :P
(kvind het ook wel een mooie zuivere foto :P )

Posted: 09 Oct 2005, 21:45
by michiel4
mooie how-to, nu gaan men bougie's het hopelijk langer volhouden :P

Posted: 09 Oct 2005, 21:45
by FreekTheFreak
nahja.. ik doe het altijd zo
werkt goed..

Posted: 09 Oct 2005, 21:55
by Stalker
zalig, ik zal een van de dagen deze methode eens uitproberen :wink:

Posted: 10 Oct 2005, 19:04
by stevend
merci he ik wou just vrage hoe ik hem moet af stelle mor toch nog 1 vraag moet hem warm staan ja zeker?

Posted: 10 Oct 2005, 20:07
by FreekTheFreak
ja..
zal ik er ff bij zetten

Posted: 10 Oct 2005, 20:08
by Tuning Camino
Is trouwens een zeer propere carb, precies new !! :lol:

Posted: 10 Oct 2005, 20:10
by clio-tuning
Tuning Camino wrote:Is trouwens een zeer propere carb, precies new !! :lol:

Tis de mijne voor iets hé :wink: (altijd alles perfect :d)
Nee, had hem gewoon mooi gepoetst met benzine :wink:

Posted: 10 Oct 2005, 23:52
by usha
awel e ik zet da altijd 2.5 toere ope bij originele cilinder en 3-3.5 toere bij opfok
en da was altij goe ng nooit vastloper

Posted: 11 Oct 2005, 09:32
by bruierfr
...wou al lang es vragen, wat als er gewoonweg niéts gebeurd terwijl je aan die vijs draait? ...mijne mino draait perfect, ook op ralenti, ma ik heb da vijsje daar zelfs al uitgedraaid terwijl ze aansta, en er gebeurde niks...

Posted: 11 Oct 2005, 11:47
by Kurt 83
ik draai die luchtvijs open tot hij ietsje meer toeren begint te maken en dan regel ik mn ralenti wat lager tot op een mooi toerental, toch blijven mn bougies aan de donkere kant, maar ze gaan lang genoeg mee :)

Posted: 11 Oct 2005, 12:25
by clio-tuning
Te donker, nog wat uitdraaien :wink:

Posted: 11 Oct 2005, 12:42
by Kurt 83
Clio-Tuning wrote:Te donker, nog wat uitdraaien :wink:
ze komt er bijna helemaal uit dan :P :lol:

Posted: 11 Oct 2005, 17:20
by FreekTheFreak
bruierfr wrote:...wou al lang es vragen, wat als er gewoonweg niéts gebeurd terwijl je aan die vijs draait? ...mijne mino draait perfect, ook op ralenti, ma ik heb da vijsje daar zelfs al uitgedraaid terwijl ze aansta, en er gebeurde niks...
kheb da ook wel s dan kan t zijn dat je carb vuil is of dat ie ergens valse lucht trekt