Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

roderen

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

malossifreak wrote:naarmijn wete moet ge het best roderen met de setup die je werkelijk gaat hebben
Maat niet met afgedraait vliegwiel en trekveren enzo roderen, maakt meer toeren hé.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Adidax wrote:Met zwaar direct toe? Zeker van? Vind ik nogal onlogisch...

(Kzeg nie da je verkeerd bent é)
Ja ik moest eens de camino van iemand reparen enzo. Zijn gewichtjes waren echt vierkant al. Ik 6 medium billekes gekocht en ze er alle 6 ingestoken. Bij 10-15km/h ging die vario in 1klap helemaal toe en had die cilinder het dus heel zwaar om naar zijn topsnelheid te geraken.

Met 3 billekes erin ging die toe zoals het hoort :)
Adidax
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3326
Joined: Tue 03 Feb 2004, 22:41
Location: Zwankendamme (Zeebrugge)
Contact:

Post by Adidax »

Ok dan ;)
sylvester
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 359
Joined: Sat 16 Oct 2004, 13:21

Post by sylvester »

moet ne alu cilinder echt zo weinig roderen ?
User avatar
pj-tuning
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1993
Joined: Fri 13 May 2005, 22:09
Location: edegem

Post by pj-tuning »

sylvester wrote:moet ne alu cilinder echt zo weinig roderen ?
jepzz (ja dus :wink: )
Rick van Unen
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Mon 06 Jun 2005, 12:33
Location: Hoek
Contact:

Post by Rick van Unen »

ik rijd altijd tegen de 60 als ik aan het inrijden ben je moet gewoon veel afwisselend rijden. Dan is hij het snelst in gereden. Dit zijn wel 65 cilinders.
User avatar
nielsreynaert
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1143
Joined: Fri 26 Aug 2005, 16:56
Location: vlamertinge
Contact:

Post by nielsreynaert »

een gietijzeren cilinder moet je dus dan 500km rijden :shock:
tegen dat ikaan 500km zit ben ik vergeten oor
Image
User avatar
dries
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 723
Joined: Sun 04 Sep 2005, 12:55
Location: antwerpe (lier)

Post by dries »

ik heb vandaag net een 50cc gekocht ik rodeer met schokjes
trekken en dan weer afremmen weer trekken .....
en zo voor zoon 10 min en terug late afkoele en zo doe ik dit tot ik aan de 500 km zit
User avatar
dries
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 723
Joined: Sun 04 Sep 2005, 12:55
Location: antwerpe (lier)

Post by dries »

is dit dan fout of niet
jona
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 437
Joined: Mon 04 Apr 2005, 00:25

Post by jona »

met een 50 moede geen 500km doen hoor 200 of 300 is al genoeg, gewoon nie teveel toeren maken en ook nie te heftig 'in snokskes rijden' e
de eerste 100 km echt niets forceren, derna kan het wel tegen een stootje
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

jona wrote:met een 50 moede geen 500km doen hoor 200 of 300 is al genoeg, gewoon nie teveel toeren maken en ook nie te heftig 'in snokskes rijden' e
de eerste 100 km echt niets forceren, derna kan het wel tegen een stootje
Pas op, best toch 450-500 km roderen. Kheb der al slechte ervaring mee met dat te weinig roderen :lol:
User avatar
FreekTheFreak
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1537
Joined: Mon 17 May 2004, 19:33
Location: Bergeijk

Post by FreekTheFreak »

ik vind dat van een alluminium cilinder maar onzin..

als je een nieuwe brommer of scooter koopt. ligt er ook een alluminium cil. op en die moet je tog ook gewoon inrijden waarom die dan niet ?
marco
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1377
Joined: Fri 08 Oct 2004, 22:49

Post by marco »

Adidax wrote:Met zwaar direct toe? Zeker van? Vind ik nogal onlogisch...

(Kzeg nie da je verkeerd bent é)
Et klinkt idd raar, maar clio heeft gelijk

De gewichtjes zijn zwaarder-->worden makkelijker naar buiten geslingerd.

schakelt drek;)
chevyvlam
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 197
Joined: Thu 17 Mar 2005, 15:30
Location: lommel

Post by chevyvlam »

ik vind dat van een alluminium cilinder maar onzin..

als je een nieuwe brommer of scooter koopt. ligt er ook een alluminium cil. op en die moet je tog ook gewoon inrijden waarom die dan niet ?
bij nen nieuwe brommer moet alles nog wat ingereden worden, niet alleen cilinder, alu cilinder heeft een veel mooier afgewerkt chroom(of nikasil) wand, hoeft dus inderdaad niet zoveel gerodeert te worden
User avatar
!3art Carlito
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3031
Joined: Sun 24 Apr 2005, 23:07
Location: Vlaanderen

Post by !3art Carlito »

ik stunt gewoon wa, das iedere keer kort optrekken,
en nie volgas geven= Ideaal  :P 
Post Reply