
dit is de handleiding en als der iets op aan te merken is zeg het maar, (de varioring zorgt ervoor dat vario niet volledig dichtgaat en topsnelheid lager ligt.)
Hoe rodeer je een gietijzer:
Bij plaatsing goed insmeren met olie.
Wat extra olie met je naft mengen kan zeker geen kwaad (wat extra rook maar dat is niet zo erg)
Relatief traag optrekken, en ongeveer 30 - 40km/h rijden.
Voor een goeie 300km
Dan mag je uw snelheid en optrekken stillaan verhogen.
Tot je ongeveer aan 500km bent.
Tegen dan moet je hem al op zijn top gereden hebben (vanaf 400km ofzo)
Dit alles doe je met ontgrensde vario en sito potje.
Na die 500km mag je de vario ring en leovince en terug onder steken en rij je 25 km weer met gas bijna niet open en dan rij je 25 km door hem regelmatig op volle toeren te laten komen.
Zo, nu is je cilinder perfect gerodeerd!
Hoe rodeer je een aluminium:
Bij plaatsing goed insmeren met olie.
Wat extra olie met je naft mengen kan zeker geen kwaad (zoiezo is het beter om een alu wat extra te smeren)
15 minuten in ralentie draaien
volledig afkoelen
15 minuten in ralentie draaien
volledig afkoelen
paar k'ms opt gemak rijen (5 ofzo)
Hoe rodeer je een nieuwe piston in een gerodeerde cilinder (gietijzer):
Op dezelfde manier roderen als je een complete nieuwe kit rodeert. Maar nu moet je dat maar +-200km volhouden.
Hoe rodeer je nieuwe segmentjes:
Op dezelfde manier roderen als je een complete kit rodeert, maar nu moet je maar +-100km volhouden.