Benodigdheden :
-Achter brug
-Ijzeren staafjes 10x10 of 8x8, dikte maakt weinig uit ... Ik heb 8x8mm gebruikt.
Mits wat las ervaring of indien je iemand kent, is dit makkelijk doenbaar ... hier volgt de uitleg aan de hand van foto's:
1) Hier zie je de originele achterbrug aan de linkse zijde, hier een daar heb ik wat roest afgewreven. Op plaatsen waar je moeilijk aan kunt wrijven, kan je roest omvormer gebruiken !
De rechtse zijde :
2) Ik heb m'n achterbrug laten ontlakken om een nog beter resultaat te hebben maar, da hoeft niet. Dan zaag je de staafkes op maat zodat ze op uw achterbrug passen, hoe dunner de staafjes, hoe makkelijker je ze kan plooien om t verloop van uw achterbrug te volgen. Op bepaalde plaatsen kan je beter stukken weg slijpen, zodat ze niet in de weg van uw riem zitten. Ook slijp je een stuk weg om uw bobijn bescherming te kunnen steken. Het is allemaal te zien, wat ge ervan wilt maken ... Keuze genoeg ! K heb met volgende 2 foto's aangetoond hoe de versteviging gaat gebeuren, ze zijn nog niet gelast
Op maat gezaagde & afgewerkte staafkes :
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
3) Dan las je er uw staafkes aan, kan op verschillende manieren. Hier is het gedaan met staal bagetten, kan even goed op een andere manier.
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
4) Dan zet je alles in de primer/grondlaag & ge laat t een paar uur drogen
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
5) Dan overspuit je alles met zwarte verf, ik heb hoogglans gebruikt ... das naar ieders smaak
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
The End