Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
FreekTheFreak wrote:ik vind dat van een alluminium cilinder maar onzin..
als je een nieuwe brommer of scooter koopt. ligt er ook een alluminium cil. op en die moet je tog ook gewoon inrijden waarom die dan niet ?
een kersverse brommer moet idd ingereden worden, maar er zijn er maar weinigen die van de fabriek uit een alu cilinder hebben, peugeot scooters hebben standaard een alu cilinder zitten. Deze moet je dus ook maar zolang inrijen...
FreekTheFreak wrote:ik vind dat van een alluminium cilinder maar onzin..
als je een nieuwe brommer of scooter koopt. ligt er ook een alluminium cil. op en die moet je tog ook gewoon inrijden waarom die dan niet ?
een kersverse brommer moet idd ingereden worden, maar er zijn er maar weinigen die van de fabriek uit een alu cilinder hebben, peugeot scooters hebben standaard een alu cilinder zitten. Deze moet je dus ook maar zolang inrijen...
Maar neem nu een originele 50cc voor camino dus zoals men ze vroeger kocht, moet toch totaal niet gerodeert worden, gas open en dat blijft 100-den kilometers goe. Vooral ook omda het bijna geen toeren maakt.
Iemand die er niks van afkent en zich een brommer koopt geeft ook van de eerste slag vol gas. Denk niet dat ge moet roderen als ge uw nieuwe brommer uit de winkel haalt. Word trouwens ook nergens nadrukkelijk gezegd hè. Hoeveel mensen weten dat...
Auto's & brommers die ge nieuw koopt, moet ge INRIJDEN
Inrijden = roderen
Ja juist met moto's is dat ook zo. Maar ik denk niet dat een oudere dame die zich nu een piaggo scooter ofzo in huis haalt dat die onmiddelijk denkt van: 'ff 500km roderen en dan maar vlammen', als je begrijpt waar ik naartoe wil gaan
Klopt niet.
Roderen is de bedoeling dat ge niet teveel toeren maakt want tis daardoor dat alles naar de knoppen rijd bij het roderen. Dus als gij 60 rijd en gij maakt nog weinig toeren zou dat geen probleem mogen zijn. Maar als ge bvb met slechte afstelling van billekes rijd en gij maakt aan 15km/h kei veel toeren, byebye u cilinderke...
Tis dus een kwestie van ni teveel toeren te maken.