Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
motorblok revisie (engine overhaul)
Moderator: -Camino Crew-
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Wat ik betaald heb:
5€/oliekeerring (10€ dus) het waren er geen van Honda zelf
Net geen 7€ per SKF 6004 C3 lager (14€ dus)
carterdichting 2of 3€
Voor 26-27€ heb ik dus mijn blokje gereviseerd.
Keerringen heb ik wel véél te duur betaald volgens mij, kdenk dat je die ook beter in een winkel van skf koopt. (in antwerpen is er 1 dacht ik)
5€/oliekeerring (10€ dus) het waren er geen van Honda zelf
Net geen 7€ per SKF 6004 C3 lager (14€ dus)
carterdichting 2of 3€
Voor 26-27€ heb ik dus mijn blokje gereviseerd.
Keerringen heb ik wel véél te duur betaald volgens mij, kdenk dat je die ook beter in een winkel van skf koopt. (in antwerpen is er 1 dacht ik)
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
k mercie weet je soms ook oeevl het kost om blok telate zandstrale en waar ik dit kan late doen in de gebure van antwerpen?clio-tuning wrote:Wat ik betaald heb:
5€/oliekeerring (10€ dus) het waren er geen van Honda zelf
Net geen 7€ per SKF 6004 C3 lager (14€ dus)
carterdichting 2of 3€
Voor 26-27€ heb ik dus mijn blokje gereviseerd.
Keerringen heb ik wel véél te duur betaald volgens mij, kdenk dat je die ook beter in een winkel van skf koopt. (in antwerpen is er 1 dacht ik)
as ek da ier ni mag vrage verwijdert mar dan ze

- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Oei nee da weet ik niet.
Hornymoose heeft ook een zandstraalcabine en die zal dat wel willen stralen voor een prijsje. PB hem anders eens
Hornymoose heeft ook een zandstraalcabine en die zal dat wel willen stralen voor een prijsje. PB hem anders eens

#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
ik heb nu mn blok gistrn open gedaan,en had de krukas ,uit 1 carterhelft geklopt,en het lager zat scheef(door eerst scheef te hebben geklopt)dus hij zat echt klem,dan opnieuw de hele krukas in die carter helft geklopt,opnieuw eruit geklopt(deze keer recht) ik heb alles gekuist,en stak alles in elkaar,en krijg geen beweging int blok,heel soms als ik hard aant vliegwiel draai,krijg ik beetje beweging erin.ps mn maat had die lagers in de carterhelfte GEKLOPT.clio-tuning wrote:Ervaring met ne vibrator ofzo?Dj_equinoxe wrote:ja, dan gaat u krukas weer mooi en zonder spel enzo ronddraaien.
als u lagers echt versleten zijn zit ge precies op ne vibrator zonder tzeveren....
da kittelkt enzo in u voeten, nie nbormaal en ambetant![]()
Ofja, op nen dag knallen u lagers vast en zulde het ook wel voelenen dan moogde u minoke voor de zoveelste keer duwen
kan het aan de lagers liggen,DAT ZE ECHT KAPOT ZIJN(ze zaten al heel het leven van het minootje erin) en waren verbrand.
of heb ik iets verkeerd gedaan?(kan niet hoor,want heb alles rustig gedaan en heb ervaring)wel zijn mn koppelingschoentjes beetje scheef,steke ze naar buiten.maar dat kan het toch niet zijn he?
hopelijk mag dit blijven staan van jullie.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Alles rustig gedaan?
Lagers kunnen niet tegen een zijdelingse kracht, die kunnen alleen maar op de diameter een kracht opvangen. Als er dus langs opzij hard op geklopt is dan verneuk je de lager al...
En als ze er al heel hun leven inzitten kan het wel eens zijn dat ze stuk gaan hé.
Lagers kunnen niet tegen een zijdelingse kracht, die kunnen alleen maar op de diameter een kracht opvangen. Als er dus langs opzij hard op geklopt is dan verneuk je de lager al...
En als ze er al heel hun leven inzitten kan het wel eens zijn dat ze stuk gaan hé.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- hornymoose
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3286
- Joined: 10 Oct 2004, 19:59
- Location: dilsen-stokkem
een blok is niet gereviseerd als ge de oude lagers hergebruikt he  :roll:ÂÂ
nieuwe lagers moeten erin,
en ge verwamrd u carter altidj dan vallen u lagers daarin dan laat ge dat afkoelen palt u krukas stopt die erin carters toeschroeven krukas centreren klaar,
zoveel ervaring hebt ge dan precies ook niet
nieuwe lagers moeten erin,
en ge verwamrd u carter altidj dan vallen u lagers daarin dan laat ge dat afkoelen palt u krukas stopt die erin carters toeschroeven krukas centreren klaar,
zoveel ervaring hebt ge dan precies ook niet
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
- Dj_equinoxe
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1266
- Joined: 22 May 2004, 10:51
- Location: Halle en Oetingen(Gooik)
jaj, precies wel veel ervaring..
ten eerste een krukas klopte er niet uit..
maar trekte eruit met nen poulie trekker
een lager moede in diepvries steken en carters licht opwarmen en wat vet aandoen en ze vallen er bij wijze in...
en die ervaring is ver tezoeken..
wss open je binnen de kortste keren een topic:
"ik kan mijn camino niet meer starten."
Logisch als alles kkrom en scheef staat..
+ dan nog eens dat je zelf zegd dat de strtshoeen gwn krom staan
ge zijt echt nen tuner ma dan : nen TJOENER..
tssss
ten eerste een krukas klopte er niet uit..
maar trekte eruit met nen poulie trekker
een lager moede in diepvries steken en carters licht opwarmen en wat vet aandoen en ze vallen er bij wijze in...
en die ervaring is ver tezoeken..
wss open je binnen de kortste keren een topic:
"ik kan mijn camino niet meer starten."
Logisch als alles kkrom en scheef staat..
+ dan nog eens dat je zelf zegd dat de strtshoeen gwn krom staan
ge zijt echt nen tuner ma dan : nen TJOENER..

tssss
ale vollenbak tegen mij,er zitten nu (dus 27 feb snacht)nieuwe c3 lagers in
en ja ,kijk maar bij mn topic mn krukas van mn puc,die is opgevuld met kurk en we"rkt PERFECT,vraag maar aan vele puch rijders,het werkt gwn goed,maar in mn camino zit al een volronde krukas.dat jullie zo uitschieten ha di kniet verwacht,maar kom er zitten c3 lagers in,het blok start en draait PERFECT,dus vergeet alles maar en zand erover

ps over ervaring,de blokken die ik al gereviseerd heb: puch maxi,honda 4takt frees,yamaha ty 175 yamaha dt 50 , yamaha yz 125,peugeot 103 en nu de camino,dus heb ik wel al wat van ervaring he.dus vergeet gwn alles
ik ga verder beestig doen,merci en salu
en ja ,kijk maar bij mn topic mn krukas van mn puc,die is opgevuld met kurk en we"rkt PERFECT,vraag maar aan vele puch rijders,het werkt gwn goed,maar in mn camino zit al een volronde krukas.dat jullie zo uitschieten ha di kniet verwacht,maar kom er zitten c3 lagers in,het blok start en draait PERFECT,dus vergeet alles maar en zand erover


ps over ervaring,de blokken die ik al gereviseerd heb: puch maxi,honda 4takt frees,yamaha ty 175 yamaha dt 50 , yamaha yz 125,peugeot 103 en nu de camino,dus heb ik wel al wat van ervaring he.dus vergeet gwn alles

ik ga verder beestig doen,merci en salu

is al gelukt,ik heb de carterhelften gewoon gelijk matig laten naar elkaar toe gaan met lange bouten
en neen puch is belang niet hetzelfde,en zulke reacties oms
chill toch even.
dit is toch een relaxed forum ofniet soms
en neen puch is belang niet hetzelfde,en zulke reacties oms


Last edited by willem m on 05 Mar 2006, 00:19, edited 1 time in total.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Het gat in de carter waar de lager inkomt moet je opwarmen (gasbrandertje)
Krukas en lagers zelf zou koud mogenlijk houden.
Als u blokje ineenzit, neem je u carters en duw je ze erin. Je zoekt een buisje dat je over u krukas kan zetten en daarop kan tikken met een hamer.
Krukas en lagers zelf zou koud mogenlijk houden.
Als u blokje ineenzit, neem je u carters en duw je ze erin. Je zoekt een buisje dat je over u krukas kan zetten en daarop kan tikken met een hamer.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- hornymoose
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3286
- Joined: 10 Oct 2004, 19:59
- Location: dilsen-stokkem
het princiepe om de lagers over de krukas te doen is hetzelfde,maar de rest belange niet ,verre vanhornymoose wrote:clio laat het toch,
het blok draaide toch  :lol:ÂÂ
manneke toch,
puch is precies hetzelfde,
alleen andere carters,
hoe plaatst ge keeringen![]()
met zoveel ervaring.....
u antwoord:
met een bus of de vingers er lichtjes intikken/duwen

maarja ,jij je zin he

- hornymoose
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3286
- Joined: 10 Oct 2004, 19:59
- Location: dilsen-stokkem