Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
Moderator: -Camino Crew-
In de vakantie komen er foto's van hoe het in het echte werk gebeurt.
Nog eens van die circlips: circlips zonder beentjes kun je ook gemakkelijk plaatsen, kheb er een techniek voor.
Hoe ga je te werk:
1.) Ge pakt u een vijl en een schroevendraaier
2.) Ge vijlt een putje in u schroevendraaier
En door da putje hebt ge u circlips goed vast en schiet die circlips nie direct weg.
Nog eens van die circlips: circlips zonder beentjes kun je ook gemakkelijk plaatsen, kheb er een techniek voor.
Hoe ga je te werk:
1.) Ge pakt u een vijl en een schroevendraaier
2.) Ge vijlt een putje in u schroevendraaier
En door da putje hebt ge u circlips goed vast en schiet die circlips nie direct weg.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Kheb enkele dingetjes aangepast.marvin wrote:Voila heb foto's toegevoegd aan de handleiding.
Wa vinde er van? Als ge nog fouten ofzo vind tell me!
Er stond: als het niet goed gaat om de cilinder te monteren, gebruik dan olie.
Je moet altijd olie gebruiken, hebk ik dus verandert

Ook stond er iets van: steek u segmenten in de piston (ofziets) hebk ook aangepast.
Wel jammer van de mindere kwaliteit hé marvin

Een dikke proficiat voor alle moeite!!!

(dit weekend ga ik miss wat aan de camino's sleutelen, fototoestel zal ik bij de hand houden

- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
-
- -= Newbie =-
- Posts: 4
- Joined: 27 May 2006, 14:37
- Location: Berlare
Ik heb hier ook nog iets wat je kan gebruiken in uw handleiding.Op originele zuigerveren(sigmenten) staan tekens op een N of T.
N:NIPPON
T:TEIKOKU
1=1Nof1T
2=2Nof2T
Let erop de bovenste enonderste zuigerringen niet te verwisselen.
Gebruik steeds beide zuigerringen van het zelfde merk.
monteer de zuigerringen met de merktekens naar boven gericht.
NOTA:
Monteer altijd een nieuwe pistonpen na demontage.
NOTA:
Dus wanneer op uw zuigerring een T of een N staat moet deze er laatst op.
En wanneer er op uw zuigerring een T2 of N2 staat moet deze er eerst op.
Dus bij montage van zuigerringen altijd zelfde letters gebruiken.
N:NIPPON
T:TEIKOKU
1=1Nof1T
2=2Nof2T
Let erop de bovenste enonderste zuigerringen niet te verwisselen.
Gebruik steeds beide zuigerringen van het zelfde merk.
monteer de zuigerringen met de merktekens naar boven gericht.
NOTA:
Monteer altijd een nieuwe pistonpen na demontage.
NOTA:
Dus wanneer op uw zuigerring een T of een N staat moet deze er laatst op.
En wanneer er op uw zuigerring een T2 of N2 staat moet deze er eerst op.
Dus bij montage van zuigerringen altijd zelfde letters gebruiken.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Amaai, wist ik nog niet. Ik ga het erbij zetten! Bedankt voor de goede raad.De Greef Hans wrote:Ik heb hier ook nog iets wat je kan gebruiken in uw handleiding.
Martin wrote:en je moet altijd olie smeren als je cil monteerd,nooit zonder doen
Stond er al MartinDoe een beetje olie aan een vod en dop ermee op de segmentjes, hierdoor maak je bij het monteren zeker geen krasjes.

En ik? (een klein beetje)carlos wrote:Knap werk marvin

