Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
dennis100
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 671
Joined: Sun 06 Aug 2006, 20:44
Location: Avelgem naast Zwevegem bij Kortrijk

Post by dennis100 »

Ja, tkan alleszins geen kwaad maar als hij niet meer op ralenti wilt draaien weet ik nu wat de oorzaak is.
User avatar
Niellez
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1103
Joined: Sat 29 Jul 2006, 17:08
Location: Koersel-Beringen
Contact:

Post by Niellez »

ne maat van mij, daar komt een buisje uit de vlotterbak, waarvoor kan dit dienen?
User avatar
Jethro
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1437
Joined: Mon 28 Aug 2006, 15:50
Location: Lier, Antwerpen

Post by Jethro »

Overloop.
Normaal heeft elke carb da toch?
User avatar
Niellez
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1103
Joined: Sat 29 Jul 2006, 17:08
Location: Koersel-Beringen
Contact:

Post by Niellez »

Kzou't nie wete begot; moet da darmke erges naar toe gaan? of ergens op aangeslote zijn?

voor wa dient da?
User avatar
Jethro
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1437
Joined: Mon 28 Aug 2006, 15:50
Location: Lier, Antwerpen

Post by Jethro »

Als het den overloop is dan moet da langs 1 kant me u carb verbonde zijn en den andere kant moet gwn uitkomen op een plaats waarda etgeen eruit loopt weg kan :wink:
User avatar
M.O.T.
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 45
Joined: Sun 08 Oct 2006, 20:46
Location: Hasselt

Post by M.O.T. »

kunt ge eig u mino ook afstelle met de toeren methode als em ent bolle is en dat gem dan op fietstand zet en dan gewoon luisterd wanner em hoge toere maakt??.
User avatar
caminoking
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 45
Joined: Wed 12 Oct 2005, 19:22
Location: oetinge

Post by caminoking »

en voorwa dient die verticale vijs dan aan u carbu
User avatar
Jethro
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1437
Joined: Mon 28 Aug 2006, 15:50
Location: Lier, Antwerpen

Post by Jethro »

Om de vlotterbak te doen leeglope :wink:
User avatar
caminoking
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 45
Joined: Wed 12 Oct 2005, 19:22
Location: oetinge

Post by caminoking »

aah
bij mij loot daar anders ni veel uit ze als ik daar aan draai
User avatar
sarko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 612
Joined: Thu 27 Oct 2005, 19:37
Location: zottegem

Post by sarko »

bedoeld ge die naast die klep van de gas?
das voor het regelen van de lucht
User avatar
Jethro
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1437
Joined: Mon 28 Aug 2006, 15:50
Location: Lier, Antwerpen

Post by Jethro »

Sorry, foutje van mij wss :oops:
Ik dacht da ge het over die vijs naast u overloop had :wink:
User avatar
Niellez
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1103
Joined: Sat 29 Jul 2006, 17:08
Location: Koersel-Beringen
Contact:

Post by Niellez »

ist nie da als je je stationair schroef uitdraaid dat em gaan stilvallen op stationar? wank blijf da doen en em blijft uitvalle :^)
User avatar
Niellez
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1103
Joined: Sat 29 Jul 2006, 17:08
Location: Koersel-Beringen
Contact:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Niellez »

Den_Tomme wrote: Toeren -Methode
Voor deze methode uit te voeren heb je eigenlijk niets nodig. Het gaat als volgt:
Je laat eerst je camino warm lopen. Stel hem zeker niet af met een koude motor! Vervolgens zet je je camino op zijn staander zodat hij de grond niet raakt. Je draait daarna je stationair schroef wat uit zodat je achterwiel een beetje meedraait zonder je gas geeft. Als dit gelukt is moet je rustig je luchtstelschroef open en dicht draaien. Je zult merken dat je hogere/lagere toeren zult maken. Wanneer je hoort dat je de hoogste toeren maakt staat je verhouding perfect. Nu draai je je stationairschroef weer uit zodat je wiel niet meer draait als je stilstaat.

Moet je deze niet indraaien zodat hij niet uitvalt/zodat het achterwiel een klein beetje meedraait?
User avatar
sam66
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2185
Joined: Sun 13 Nov 2005, 18:06
Location: torhout
Contact:

Post by sam66 »

ik draai die uit die nog properkes gelijk blijft draaien
als hij veel toeren stationair draait moet je hem een beetje tegenhouden
en zal hij ook wat meer verbruiken :wink:
User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2299
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin »

Als je carbu mooi is afgesteld zal ie minder verbruiken dan dat gij slecht is afgesteld hoor...
Post Reply