Ik kan me wel indenken dat mensen willen weten wat ze kopen.
Zoals bv de veel besproken DMP 'Race' krukas.
Kostprijs:
Excl verzending 61.25 euro
Incl verzending 75.00 euro
http://www.vdhparts.nl/shop/index.php?c ... pages=45#0
Wel,ik heb deze nu in mijn bezit,en ik heb even een vergelijking gesteld tussen die van DMP en van de origineel:

Zo weet je wat je koopt en wat juist de verschillen zijn en welke invloed deze zal hebben.
Ziehier de foto's met de bijhorende uitleg:
Op deze foto's zie je heel duidelijk dat de vorm van de wangen veel scherper en groter - langer zijn tegenover die van een originele krukas:

Op deze foto's zie je dat de wangen van de DMP 'voller' zijn als die van een origineel,dit zorgt ervoor dat de krukas zwaarder word,en dat het carter volume van je blok kleiner word:

Deze foto's tonen aan dat een DMP drijfstang dikker (steviger) is als een originele drijfstang:

Hier ze je haast een klein verschilletje van de drijfstangen:

Tenslotte heb ik het verschil kwa gewicht getest,hieruit blijkt dat de DMP 20 gram zwaarder is,dit wil zeggen dat de motor onderin sterker zal worden (let wel,dit is een zeer miniem verschil,is niet zkr dat je het merkt op de baan,testbank kan wel een verschil te zien zijn).Maar ik zeg altijd,een klein ding hier en een klein ding daar,word 1groot geheel

Dus stellen we vast dat:
DMP krukas is steviger (dikkere drijfstang + wangen)
DMP krukas geeft een kleiner carter volume door de 'vollere' wangen en dikkere drijfstang.
DMP krukas is 20 gram zwaarder wegens de dikte van drijfstang en vooral door de volle wangen.
Dus is deze zijn geld waard?
Ik zeg van wel,voor zo'n prijs - kwaliteit ben je zeker niet slecht af!
DMP is zoviezo beter als de originele krukas van Camino.
Kan ik nog iets veranderen aan een DMP krukas?
Natuurlijk valt een DMP krukas ook nog te 'tunen',door het carter volume groter of kleiner te maken door de wangen nog wat extra op te vullen,door de drijfstang een betere flow te geven en lichter te maken,door met het gewicht te spelen van de krukas enzoverder...
Moet ik verder nog iets veranderen als ik een DMP krukas plaats?
Normaal gezien mag deze geen enkel probleem zijn,hoogstens zul de vario / poly ietsje anders moeten afstellen.
Maar laten we het zo zeggen,voor een straat setupje is een andere afstelling niet echt van nut.
Zorg wel voor wat nuttige krukas lagers,ik raad de C3 of de C4 aan.
Buiten deze 2 types is Koyo ook zeker een goede keuze!
Ziezo,ik ben hier uitgepraat,ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Nog veel tuning plezier!
Greetz Martini

PS. @ Mods,is een sticky mogelijk?Thankx!