Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Krukas vergelijking,DMP vs Origineel
Moderator: -Camino Crew-
-
- -= Advanced Member =-
Eigenlijk moet je eerst het carter volume kunnen weten,met gedemonteerd blok en met gemonteerd blok.
Dan is er een formule waarmee je kunt berekenen naargelang je cc inhoud,diameter carbu,rpm etc...
Met deze gegevens kun je dan de +- betere cartervolume te weten komen.
Ikzelf heb getest met kleiner volume @ camino blokjes,en ik kom beter uit als met een origineel of groter carter volume.
Er gaat ten ronde dat een groter carter (incl 85mm drijfstang) volume voordeliger zou zijn op hoge rpm,maar daar kank niets van zeggen,want heb nog niet echt getest op hoge rpm (hoger als 8000rpm) en met een 85mm drijfstang.
Als je het zowat in de volksmond zou zeggen,kun je +- ong van de stelling uitgaan van dat de piston onder een hogere 'druk' in beweging zal zijn,dus ook sneller en krachtiger @ low rpm (onderin).
Om dan nog maar te zwijgen over de inlaat
Maar dit 'volks' gezegde is eerder om het makkelijk aan te geven aan de mensen die er niet zoveel van weten.
grtz
Dan is er een formule waarmee je kunt berekenen naargelang je cc inhoud,diameter carbu,rpm etc...
Ikzelf heb getest met kleiner volume @ camino blokjes,en ik kom beter uit als met een origineel of groter carter volume.
Er gaat ten ronde dat een groter carter (incl 85mm drijfstang) volume voordeliger zou zijn op hoge rpm,maar daar kank niets van zeggen,want heb nog niet echt getest op hoge rpm (hoger als 8000rpm) en met een 85mm drijfstang.
Als je het zowat in de volksmond zou zeggen,kun je +- ong van de stelling uitgaan van dat de piston onder een hogere 'druk' in beweging zal zijn,dus ook sneller en krachtiger @ low rpm (onderin).
Om dan nog maar te zwijgen over de inlaat

Maar dit 'volks' gezegde is eerder om het makkelijk aan te geven aan de mensen die er niet zoveel van weten.
grtz
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
Welke diameter van oliekeerringen komen er over de DMP krukas?
Ik heb thuis geen schuifmaat liggen dus kan het zelf niet opmeten.
Matjaskeu zei dat het beiden 15mm keerringen waren, ik heb er zo'n 2 gekocht (ja het zijn de juiste afmetingen!) maar die passen echt niet...
Ik heb al zo'n vermoeden dat het 2x 17mm keerringen moeten zijn, klopt dat?
Matjaskeu zei dat het beiden 15mm keerringen waren, ik heb er zo'n 2 gekocht (ja het zijn de juiste afmetingen!) maar die passen echt niet...
Ik heb een 17mm voor de spie-kant en een 15mm voor de koppelingkant,past precies.clio-tuning wrote:Welke diameter van oliekeerringen komen er over de DMP krukas?
ik vind die krukassen voor hun prijs toch goe als ek het hier zo lees
maar ze hadden beter wa lichter materiaal gebruikt (komt dan ook duurder uit) als ek me goed herinner hangt er pvc aan min krukas denk ek als vulling (kost dan ook wa veel meer
) volgens mij kan het ook geen kwaad als ge een hogere carterdruk hebt
maar ze hadden beter wa lichter materiaal gebruikt (komt dan ook duurder uit) als ek me goed herinner hangt er pvc aan min krukas denk ek als vulling (kost dan ook wa veel meer

S2K => life starts @ 9000 rpm

- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
C2marvin wrote:C2, is niet echt een spectaculaire setupclio-tuning wrote:C3dennis100 wrote:Wat is het beste? C3 of C4 lagers voor een dmp krukas met een gewone athena cil en een leo uitlaat?

Ik zou de specificaties eens moeten opzoeken, dan weet je meteen of ze geschikt zijn of niet.
Op mijn dagelijkske camaino zitten C3's en de setup is 49cc H4, sitopot en vario 3bill met B ster.
Geen abnormale slijtage en ding loopt gewoon perfect.
Martin wrote:Eigenlijk moet je eerst het carter volume kunnen weten,met gedemonteerd blok en met gemonteerd blok.
Om dan nog maar te zwijgen over de inlaat![]()
grtz