Wat ik niet begrijp van wat je nu zegt is dat ik er geen rekening mag houden dat het volume van mijn brandstof stijgt omdat ik olie toevoeg, omdat het mij daar nu om gaat. Als ik nu iets verder denk aan de theorie van vroeger, weet ik dat je bij bepaalde mengingen er inderdaad niet vanuit mag gaan dat als je een bepaald volume van de ene vloeistof bij de andere doet, dat het totale volume de som is van de vorige volumes. Een voorbeeld: 100ml water + 100 ml methanol = +- 180 ml mengeling dacht ik, omdat de watermoleculen kleiner zijn dan die van methanol en dus daardoor zich er gaan tussenplaatsen.clio-tuning wrote:Uw berekeningen zijn gewoon fout, verder ga ik er de laatste keer op in gaan en daar blijft het dan bij...
Ondertussen zijn we al met 2 personen dat zeggen dat uw berekeningen fout zijn. Misschien dat er een belletje gaat rinkelen als er nog personen zeggen dat uw berekeningen fout zijn.
Wanneer je gaat mengen, mag je geen rekening houden dat de brandstof (benzine + 2takt) zal stijgen doordat je olie toevoegd.
Je neemt de benzine, die hoeveelheid doe je maal het percentage (bvb 0,02 (2% dus)) en dan weet je hoeveel olie je daaraan moet TOEVOEGEN.
Dus we vertrekken van 1000ml olie:
Jij telt daar meteen 20ml olie bij om verder te kunnen rekenen. Maar hoe weet jij dat je er 20ml moest bijtellen?!
En mijn 21 ml heb ik bepaald door het fout en juist proces:
20 ml olie en 1 l : (20/1020) x 100 = 1,96%. Dit leek me dan iets te weinig omdat ik heb gehoord dat je liever iets te veel hebt dan iets te weinig.
21ml olie en 1l: (21/1021) x 100 = 2,05% Dit leek me dan iets gunstiger. Als je dit resultaat bekijkt dan zit je er inderdaad met 20 ml dichter bij de 2% zit, maar zoals ik al eerder zij, ik hoorde dat je liever iets te veel hebt dan te weinig, en voor die 0.01%, pff hehe...
22 ml olie en 1l: (22/1022) x 100 = 2.15 % Dit is dan ietsje teveel, zodat ik het dan op 21 ml en 1l benzine zou houden.
Onthoud dat ik enkel Santa Cruz wou verbeteren, omdat hij voor 2% 5ml op 1 l aanrade, wat dus ook volgens jou veel te weinig is.
Zoals ik eerder zei, ik vind dit muggenzifterij en hoop dat we dit onderwerp (in vrede