Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Moderator: -Camino Crew-
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
wanneer je je vijzen van je spruitstuk( aluminium stuk waar je carbu aan hangt)
los maakt maak de 4vijzen dan gekruist los.
wanneer er naft uit loopt van hier tot ginder ligt dit niet altijd aan een vuile carbu ofzo hé.
vlotternaalt versleten,potje dat bol staat.
wanneer je geen lucht krijgt kan het volgens mij ook te maken hebben met valse lucht trekken.
greetz
los maakt maak de 4vijzen dan gekruist los.
wanneer er naft uit loopt van hier tot ginder ligt dit niet altijd aan een vuile carbu ofzo hé.
vlotternaalt versleten,potje dat bol staat.
wanneer je geen lucht krijgt kan het volgens mij ook te maken hebben met valse lucht trekken.
greetz
Put your pedal to the metal!
It's time to race!
SNAP-ON
It's time to race!
SNAP-ON
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
ik heb het nog is nagekeken en proberen te starten maar er gutst nu benzine uit mijn carburator en ik krijg niks in mijn cilinder. Aan wat kan dat liggen
mvg
mvg
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
vanwaar komt de binzine uit je carbu ergens?
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
heb nu geen probleem meer met uitgutsende benzine had vijzen niet genoeg aangedraaid
zou ik van iemand zo'n kabel met bevestiging stukken kunnen kopen of hoeveel zou het kosten
alvast bedankt

zou ik van iemand zo'n kabel met bevestiging stukken kunnen kopen of hoeveel zou het kosten


alvast bedankt



-
- -= Newbie =-
- Posts: 7
- Joined: 08 Feb 2009, 20:07
- Location: Melle
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
ik heb mijn carb uitgekuist en hij heeft 2 dagen goed gereden en nu zit hij weer verstopt maar die filters zorgen tog ervoor dat er geen vuil in je carb kan ? hoe kan hij dan zo snel weer vuil zijn ??
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Filter zelf misschien erg vuil?
Nafftank erg vuil/roest?
Leidingen...
Een filter houdt veel tegen, maar als er bvb echt erg veel roest/vuil in je nafttank zit kan dit wel de oorzaak zijn.
Nafftank erg vuil/roest?
Leidingen...
Een filter houdt veel tegen, maar als er bvb echt erg veel roest/vuil in je nafttank zit kan dit wel de oorzaak zijn.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
mooi uitgelegt maar wat moet er met de gastkabel??
ik heb camino dx ofzo, motorblok hangt daar nogal tering aan vast
ik heb camino dx ofzo, motorblok hangt daar nogal tering aan vast
- klainstain
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1377
- Joined: 19 Oct 2008, 00:06
- Location: Wingene
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Gewoon lossen aan de carbu zelf.
met een kruisschroevendraaier..
en dan gewoon je kabel eruithalen en laten hangen.
met een kruisschroevendraaier..
en dan gewoon je kabel eruithalen en laten hangen.
♥Daily♥ http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 24434.html
→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
dan zou het es goed kunnen dat deze er niet meer in geraakt bij mijklainstain wrote:Gewoon lossen aan de carbu zelf.
met een kruisschroevendraaier..
en dan gewoon je kabel eruithalen en laten hangen.

mja tist proberen waard

- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
je kan dan best nieuwe kabel kopen als ie zo versleten is.
Als ie blijft haperen in je geine, stopt em niet met gas geven.
Als ie blijft haperen in je geine, stopt em niet met gas geven.
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
moet het spruitstuk eraf om carbu deftig te kunnen reinigen?
en gewoon doorblazen met de mond gaat ook niet? of doorprikken met naaldje?
en gewoon doorblazen met de mond gaat ook niet? of doorprikken met naaldje?
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
NeeLucifer wrote:moet het spruitstuk eraf om carbu deftig te kunnen reinigen?
Nee, compressor gebruiken of in het slechtste geval een fietspomp.Lucifer wrote:gewoon doorblazen met de mond gaat ook niet? of doorprikken met naaldje?
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
een fietspomp geeft toch niet veel kracht?? zal wel bij maat zn compressor gaan gebruiken 

- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Daarmee dat ik zeg "in het slechtste geval"...Lucifer wrote:een fietspomp geeft toch niet veel kracht??
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
Hoi,
Eerst en vooral, aangenaam!
Mij naam is Robby en ik ben nieuw op dit forum.
Ik kom hier omdat ik na 10 jaar weer in het bezit ben van een camino,
maar ik heb geen geld voor een reguliere hersteller dus moet ik alles zelf doen...
Nu zit ik dus met (denk ik) een carburator probleem
ik heb de tankt, cilinder en carburator volledig uit gekuist ivm roest in de tank.
de eerste keer ging dat goed enkel was de tank nog niet proper genoeg en moest alles dus een 2de keer open
en daar is het dus misgelopen
na de 2de keer starte hij niet meer... ben er nu al een tijdje aan aant het kloten
heb nu een paar dingen waar ik denk dat het zou kunnen aan liggen en had graag jullie menig hierover...
- het lijkt alsof hij verzuipt... bougie is direct kletsnat vanbinnen...
kan dit komen door dat ik de schroevendraaiergleuf een beetje kapot gedraait heb?
of omdat het vlotternaald niet afsluit?? kan je dit testen??
- ook had ik (denk ik) een onderdeeltje over na het monteren...
ik vond een lange dunne nagel (spijkerachtig ding) van een 4 a 5 cm met een koper kopje op.. dacht eerst dat het niet van de carbu was en ben het nu al kwijt, maar na op dit forum gelezen te hebben lijkt dit verdacht hard op een carburatornaald...
kan iemand mij mss een duidelijke afbeelding laten zien van een carburatornaald?
-weet het niet zeker hoe hij zit maar wat is het effect als je het vlotterdeksel verkeert monteert?
alle reacties zijn welkom!!
bij voorbaat bedankt!!
ps: Moest er iemand goesitng hebben om een keer mee te komen troubleshooten,
ik ben van Geel en kom je desnoods wel ff halen mee de auto als je niet te ver woont...
Eerst en vooral, aangenaam!
Mij naam is Robby en ik ben nieuw op dit forum.
Ik kom hier omdat ik na 10 jaar weer in het bezit ben van een camino,
maar ik heb geen geld voor een reguliere hersteller dus moet ik alles zelf doen...

Nu zit ik dus met (denk ik) een carburator probleem
ik heb de tankt, cilinder en carburator volledig uit gekuist ivm roest in de tank.
de eerste keer ging dat goed enkel was de tank nog niet proper genoeg en moest alles dus een 2de keer open

en daar is het dus misgelopen

na de 2de keer starte hij niet meer... ben er nu al een tijdje aan aant het kloten

heb nu een paar dingen waar ik denk dat het zou kunnen aan liggen en had graag jullie menig hierover...
- het lijkt alsof hij verzuipt... bougie is direct kletsnat vanbinnen...
kan dit komen door dat ik de schroevendraaiergleuf een beetje kapot gedraait heb?
of omdat het vlotternaald niet afsluit?? kan je dit testen??
- ook had ik (denk ik) een onderdeeltje over na het monteren...


ik vond een lange dunne nagel (spijkerachtig ding) van een 4 a 5 cm met een koper kopje op.. dacht eerst dat het niet van de carbu was en ben het nu al kwijt, maar na op dit forum gelezen te hebben lijkt dit verdacht hard op een carburatornaald...
kan iemand mij mss een duidelijke afbeelding laten zien van een carburatornaald?
-weet het niet zeker hoe hij zit maar wat is het effect als je het vlotterdeksel verkeert monteert?
alle reacties zijn welkom!!
bij voorbaat bedankt!!
ps: Moest er iemand goesitng hebben om een keer mee te komen troubleshooten,
ik ben van Geel en kom je desnoods wel ff halen mee de auto als je niet te ver woont...