
Hallo allemaal.
Een tijdje geleden stelde 'chevyman', een nieuw lid voor om in 2010 een camino toerrit te organiseren.
Volledige verhaal is hier te lezen: http://www.camino-tuning.be/meeting-kal ... it=toerrit
Nu merk ik dat er heel veel positieve respons was rondom dit voorstel..
Maar zoals iedereen kan zien is dit jammergenoeg doodgelopen omdat dit lid zich niet meer aanmeld..
Maar waarom bij de pakken blijven zitten en dit idee laten versterven omdat deze 1ne persoon niets meer van zich laat horen?
Daarom zou ik willen voorstellen dat ik mezelf vooruitschuif als nieuwe organisator?
Graag zou ik nog willen oproepen voor een mede-organisator? Met 2en aan zo een groot project werken is makkelijker en ideeën op elkaar afvuren werkt ook altijd uitstekend.
Omdat het topic van de toerrit een enorme verzameling begint te worden en al heel wat pagina's kent maak ik hier een gesloten topic met alle relevante informatie over de tour. Reageren kan in het gewone topic hier:
http://www.camino-tuning.be/meeting-kal ... 25223.html
Organisatorisch gedeelte Update 17/05/10
Dingen die moeten geregeld worden:
(dingen die in het rood staan zijn opties, en geen zekerheden, hoe meer opties hoe beter, dus stel maar voor)
- Route: staat vast
Grove route :

- Overnachting: We overnachten 1 nacht op een camping bij de kust.
- Volgwagens? Dit om materiaal, stukken, tenten, en vanalles mee te nemen.
* volg+aanhang wagen en bestuurder: Kristof
* volgwagen: Peace
- Stukken: er gaat zoiezo iets stuk.. Mensen met rijdende blokjes te koop kunnen deze in mijn ogen deze meenemen: Zo kan een wissel snel gaan, de rijder heeft terug een rijdende mino en jij bent van je blokje af..
Dit is maar 1 van de voorbeelden. vario/monoriemen en binnenbanden, extra carbus etc..
Er gaat zoiezo iets stuk. Als je een blokje hebt die op orde staat, neem dit zelf mee, zo moet je niet gaan onderhandelen om een blok te gaan kopen van iemand. Kom zoiezo niet meedoen met een camino waarvan je zeker bent dat deze de rit niet uithoud.
- Materiaal: Je kan quasi niets met je blote handen monteren. Alle maten schroevedraaiers, ratelsleutels, doppen, steeksleutels, poulietrekker, koppelingstrekker en ga zo maar door moeten mee. Ik neem mijn eigen gerief mee maar iedereen staat vrij zijn eigen materiaal mee te nemen.
Dit zijn de dingen die ik meeneem:
doppen + ratels
steeksleutel 8 tot 17
m'n facom pijpsteeksleutels
schroevendraaier of 2,3, kleine en grote kruis en platte trekkers
bougiesleutel
bougiestop
koppelingstrekker
Een schroevendraaier of 2 en ratel + doppenset weegt bijna niets en is oh zo handig.. Al was het maar genoeg gerief om snel je carburator te reinigen.
- Tenten: Iedereen wilt natuurlijk wel een plaats hebben om te slapen, en heeft wel een tentje thuis... Maar ik denk eerder aan partytenten voor de avond(en?)
* Partytent(en) mogelijk geleverd door Kristof
-Slaaptenten: Gelieve te laten weten of je een tent kunt meenemen, liefst zo snel mogelijk. De prijs wordt hiervan berekend en hoe sneller we reserveren hoe goedkoper het wordt.
Kan je in een van deze dingen voorzien geef dan maar een seintje, hulp wordt zeer gewaardeerd!
Enkele dingen op een rij:
De bedoeling is om België, of toch een heel groot deel ervan rond te reizen. Als je wilt meedoen, laat dit liefst zo snel mogelijk weten. Ook wil ik vragen dat je ZEKER weet dat je mee kan gaan, en niet om de haverklap van idee veranderen. Een datum wordt nog vastgesteld maar wordt zeker zo snel mogelijk gedaan. Dit is een niet te missen evenement dus hou die agenda maar leeg!!
Stops worden, naar gelang de omstandigheden, om het uur of uur en half genomen. Vroeger kan ook afhankelijk van de situatie
Redenen hiervoor: De brommers wat rust te gunnen.. Deze zijn niet ontworpen om hele dagen uren aan een stuk te draaien en om mankementen tot een zo klein mogelijk aantal te reduceren wordt er regelmatig een lange pauze ingelast.
Evenementen tijdens de pauzes: naargelang het weer kunnen we terrasjes gaan doen, of naar gelang de omstandigheden kan dit varieren
ALCOHOL: toegelaten, maar met mate. We zijn geen kleine kinderen en ik verwacht van iedereen een beetje verantwoordelijkheid. Als we stoppen bij terrasjes is een frisse pint toegelaten, maar hou het tot een minimum. Iemand die dronken is mag niet meer meerijden, het is bij wet verboden voor de chauffeur en aan andere mensen om dit toe te laten. De avond(en) wordt iets uitgebreider 'gevierd', en ik hoop dat iedereen fit is de volgende dag

Technische aspecten van de camino's
- Het liefste zou ik hier willen dat er enkel B klasse camino's komen, mits we toch een degelijke snelheid willen behalen, en geen fietstocht-tempo willen houden.
- Verzekering VERPLICHT. Ik moet keuzes maken tussen grote opkomst of veilige opkomst, vanzelfsprekend wil ik vooral veiligheid. Reden verplichting: Ongeval is snel gebeurd, en ga zeker geen ander lid hierbij serieus 'in de shit' laten komen...
- Motorisch wil ik vooral betrouwbaarheid zien. Piekfijn hoeft niet, maar is natuurlijk gewenst. Weet je van jezelf dat je brommer het niet gaat uithouden, revisage is altijd mogelijk op voorhand.. Met anderen ga ik alle camino's af om een technische kwaliteit voor de anderen te voorzien. Dit is gewoon een snelle inspectie, maar gammele wrakken zijn niet welkom. Liever een lelijke mino die het uithoud dan een mooie waarvoor we 10x moeten stoppen.
- Opvoeren op eigen risico. Macho gedrag is NIET WELKOM. Dit om andere leden te sparen. Onthoud, een camino die 90 doet houdt het 9/10 op ritten zoals deze zeker niet uit. Een A klasse die 40-45 echte kilometers doet is wel toegelaten, maar terug op eigen risico.
- Benzine: Neem een volle bus 2takt olie mee. Ik ga een paar maatbekers voorzien om de juiste hoeveelheid olie op een volle benzinetank of jerrycan toe te voegen. We gaan geen grote benzinejerrycans voorzien zodat de tijd die het duurt dat iedereen kan tanken een goede tijd is om de motor eens te doen afkoelen.
Update 12/06/10
LEDEN DIE ZEKER MEEGAAN
kri$tof + zijn broer
VQtje
Sander
T.G.T. incl candy red slet-camino!
Jasper Wauters
Killingsnake (natuurlijk)

Peace (volgwagen)
dmc
LEDEN DIE WAARSCHIJNLIJK MEEGAAN:
deze lijst wil ik zo kort mogelijk, ik wil zekerheden bij een rit, geen speculaties
Niellez
Klainstain
Swaanske
Kryptoxx
camino cheezer!!!
NIET-LEDEN DIE MEEGAAN:
chauffeur volgwagen (geregeld door kri$tof, met dank!)
Koen + nog 2 man.
Astrid, mijn vriendin
Als iemand wil meegaan met de rondrit die geen lid is van camino-tuning.be mag mij altijd contacteren via mail, [email protected], in deze lijst komen ook mensen uitgenodigd door leden en dergelijke
Prijs:
De toerrit zelf is gratis. Wel moet je zelf geld voorzien om benzine te kopen (of je neemt een jerrycan mee waarmee je toekomt), eten en drinken te kopen, en je overnachting, en andere dingen die we nodig zullen hebben (alhoewel dat niet veel meer zou mogen zijn) te kunnen betalen.
De organisatie is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen, ongelukken, diefstal of schade.
onderstaande wijzigingsdata is niet juist aangezien ik sinds die tijd moderator ben geworden. Het c-t forum houd geen rekening met diens wijzigingen dus de datum hieronder is de datum dat ik laatst een wijziging aanbracht als gewoon lid. Dit topic wordt nog steeds geupdate