Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
klainstain wrote:Ik ging daarnet eens mn p4 opmeten, maar ik weet niet of er al gefoefeld is met die poorten ?
de rand lijkt heel slecht afgewerkt.
Is hier aan gevijld, of is dit gewoon verkoolde brol die je eraf kan krijgen?
Sorry voor de foto's, maar ik krijg ze niet duidelijker..
Het is aan de uitlaatpoort, de rechtse kant (ongeveer 3mm dik, die verkleuring):
Dat heb je goed gezien: dat is verkoolde brol als ik het zo kan inschatten. Pak een schroevendraaiertje en probeer eens voorzichting vanaf de buitenzijde van de uitlaatpoort wat weg te schrapen, dan zul je het snel genoeg zien... (Pas op dat je de cilinderwand en poortrand niet beschadigd als je de cilinder nog wilt gebruiken
metsinsons wrote:voila sé als je de fortmaten nodig hebt laat me dan maar iets weten dan zalk het opmeten
Merci beaucoup! Tof dat je de moeite hebt genomen!
Het zou inderdaad heel fijn zijn als je nog de maten van de poorten erbij kan zetten, en dan ook vooral de 3 maten vanaf de top (kop) van de cilinder tot aan de bovenkant van uitlaatpoort, bovenkant transferpoorten en de bovenkant boostpoort (de onderste poort op jouw poortmap).
De afmetingen van de poorten (lengte x breedte) zijn uiteraard ook erg interessant.
Hopelijk wil je dit nog aanvullen, dan zal ik daarna eens de theorie van Bell proberen te toetsen aan deze Polini cilinder en de vermogensgrafiek die Polini voor de LC-kit heeft opgemaakt...
Hier een poortmapje van de P4 cilinder (origineel van Honda)
Ik weet niet 100% zeker dat er niet aan gevijld is, maar ik denk het niet.
En het is ook niet 100% nauwkeurig, dus sla me nie dood als er een fout opstaat
Hier een foto van die verkoolde brol:
Poortmapje:
Hier nog eens de imagelinks om evt in de eerste post te zetten (Twister):
klainstain wrote:Hier een poortmapje van de P4 cilinder (origineel van Honda)
Ik weet niet 100% zeker dat er niet aan gevijld is, maar ik denk het niet.
En het is ook niet 100% nauwkeurig, dus sla me nie dood als er een fout opstaat
Hier een foto van die verkoolde brol:
Poortmapje:
Hier nog eens de imagelinks om evt in de eerste post te zetten (Twister):
Ik hoop dat je er iets aan hebt
Zeer zeker! Dank je wel...
Wat ik wel hele belangrijke maten vind, maar welke niet in je poortmapje staan zijn de afstanden vanaf de bovenkant van de poorten naar de bovenkant van de cilinder... Hopelijk wil jij deze maten, net als metsinsons, nog opmeten zodat ik ook de timingen kan berekenen...
Alvast bedankt!
alex4421 wrote:dat is toch alleszins een zeer breedte uitlaat poort ?
is 60% van de boring ? en ik had mijn p1 ook zo bijgevijld ...
En toch zie je dat alle poorten net weer iets kleiner zijn dan de poorten van de P3 van Italkit, in de eerste post...
metsinsons wrote:voila sé als je de fortmaten nodig hebt laat me dan maar iets weten dan zalk het opmeten
Merci beaucoup! Tof dat je de moeite hebt genomen!
Het zou inderdaad heel fijn zijn als je nog de maten van de poorten erbij kan zetten, en dan ook vooral de 3 maten vanaf de top (kop) van de cilinder tot aan de bovenkant van uitlaatpoort, bovenkant transferpoorten en de bovenkant boostpoort (de onderste poort op jouw poortmap).
De afmetingen van de poorten (lengte x breedte) zijn uiteraard ook erg interessant.
Hopelijk wil je dit nog aanvullen, dan zal ik daarna eens de theorie van Bell proberen te toetsen aan deze Polini cilinder en de vermogensgrafiek die Polini voor de LC-kit heeft opgemaakt...
ok ik zal dit een van de dagen doen. maar op die fiche, is dat dan theoretisch gezien want het hangt er toch ook vanaf wat voor carburateur en uitlaat men gebruikt? En als je de bovekant van de cilinder aanduid daar ben je toch niet veel mee, tis toch tot waar de piston max komt?
metsinsons wrote: ok ik zal dit een van de dagen doen. maar op die fiche, is dat dan theoretisch gezien want het hangt er toch ook vanaf wat voor carburateur en uitlaat men gebruikt?
Dat klopt idd, dat het vermogen van de motor ook afhangt van de carb en uitlaat etc. Maar ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat de de vermogensgrafiek bepaald is voor enkel de cilinder, en dat ze dus van een originele setup zijn uitgegaan (carb en uitlaat).
metsinsons wrote:En als je de bovekant van de cilinder aanduid daar ben je toch niet veel mee, tis toch tot waar de piston max komt?
greetz!
Nee, in principe hoef je de afmetingen van de piston niet te hebben om de timingen te berekenen. MAAR: je moet wel weten wat de deckheight is (zie 1e post; dus de afstand tussen bovenkant cilinder en de boven(zij)kant van de piston op het bovenste dode punt van de piston). Met de slaglengte, de drijfstanglengte en de afstanden van de poorten tot de bk cilinder kan je zo de timingen berekenen.
Remko wrote:Poortmap Biturbo attached aan dit bericht. Ben benieuwd hoe deze zou moeten presteren in vergelijk met een DR65
Hey Remko! TOP!
Bedankt dat je ze wilde maken. Bovendien zijn ze compleet, hier heb ik wat aan.
Ik plaats hem binnenkort in het topic.
Ik heb ooit al eens een excel-tabel gemaakt waarmee je adhv Graham Bell zijn theorie een inschatting kan maken van de prestaties van de cilinder. Deze zal ik binnenkort ook plaatsen.