Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

Ik zou eerder die problemen oplossen zodat je je carter volledig kunt inspannen ipv je bouten niet goed vast te maken en gewoon je schroeven vast te plakken met blauwe loctite.

Als je hier om hulp vraagt zou het ook vriendelijk zijn om te antwoorden op die vragen anders is het ook maar tijdsverspilling voor mij om hier te posten..
Trasforma il meglio in 'massimo'
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by Jenze »

zijn er hier mensen die aleens een orgineel spruitstuk hebben aangepast voor 19mm carbu ?
ik ben aan het probeeren mijn spruitstuk aan te passen ,
nu heb ik gezien dat er (gietfoutjes) inzitten , doordat ik materiaal heb weggehaald zitten op een paar plaatsjes
"gaatjes" of "puttjes" waar wrss een luchtbel zat , kan dit veel kwaad ?
Image
MeXe
Verbannen
Verbannen

Post by MeXe »

nou heb ik gdvrdmme me piston late vallen :S stukje uit gans kut.

het was van een 65cc dr cilinder iemand idee war ik dit kan vindden(piston) en hoeveel dit kost.

gelieve in de buurt van hasselt
Image
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

MeXe wrote:nou heb ik gdvrdmme me piston late vallen :S stukje uit gans kut.

het was van een 65cc dr cilinder iemand idee war ik dit kan vindden(piston) en hoeveel dit kost.

gelieve in de buurt van hasselt
http://www.espower.nl/product_info.php/ ... s_id/13319
Is van het merk Meteor, wat prijs/kwaliteit wel goed is.
Betrouwbare online winkel!
the skullkid
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by the skullkid »

owkey! iets raars aan de hand me de mijne! ik was hier op de koer wat aan het rijden opeens valt hij stil... Ik loop hem opnieuw aan, loopt voor een 5 meter, dan valt die uit, dit 5 of 6 keer na elkaar... Ik kijk alles na, zie ik dat m'n benzine kraantje dicht stond, geen probleem open gezet, terug aan de gang gelopen, Net hetzelfde! bougie vonkt, volle benzinebak, Ik heb ook effe gewacht zodat de vlotterkamer zeker vol zat... Iemand een idee?
When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left, and could say, "I used everything you gave me".
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by jasper wauters »

krijgt em nafte?
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
the skullkid
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by the skullkid »

jasper wauters wrote:krijgt em nafte?
ja want als em in toeren aant zakken is en ik zet de choke op blijft em heel rustig bollen, dan blijft em ook op rolantie bollen en ik kan ik tegen 5km/h rijden... Ik denk ne verstopte sproeier... Omda die et onderste uit de bak heeft getrokke wss...Of zit ik mis?
When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left, and could say, "I used everything you gave me".
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

Inderdaad, beginnen met de carburator eens grondig uit te kuisen.
Vermoedelijk zal het probleem wel van de baan zijn dan. :wink:
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

Jenze wrote:zijn er hier mensen die aleens een orgineel spruitstuk hebben aangepast voor 19mm carbu ?
ik ben aan het probeeren mijn spruitstuk aan te passen ,
nu heb ik gezien dat er (gietfoutjes) inzitten , doordat ik materiaal heb weggehaald zitten op een paar plaatsjes
"gaatjes" of "puttjes" waar wrss een luchtbel zat , kan dit veel kwaad ?
Nee, kan niet veel kwaad. Als je het wilt perfectioneren kun je het opvullen met een soort vloeibare aluminium. Niet dat je het gaat merken..
the skullkid
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by the skullkid »

hallo!
In de zomer ga ik beginnen met m'n blok eens wat te tunen, het is mijn eerste x dat ik dat ga doen! Ik heb enkele vragen hierover..
Op het moment heb ik een dr65, heeft het nut als ik die uitlaatpoort verbreed of niet?
Ik heb ook een ori carbu, Ik wil mijn spruitstuk en membraam 'tunen', waar moet ik zoal op letten als ik dit doe?
Lucamino
-= Member =-
-= Member =-

Post by Lucamino »

Kan iemand mij vertellen wat de orginele sproeier maten zijn van een a klasse en een b klasse en hoeveel slagen de luchtschroef open moet staan ?
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

the skullkid wrote:hallo!
In de zomer ga ik beginnen met m'n blok eens wat te tunen, het is mijn eerste x dat ik dat ga doen! Ik heb enkele vragen hierover..
Op het moment heb ik een dr65, heeft het nut als ik die uitlaatpoort verbreed of niet?
Ik heb ook een ori carbu, Ik wil mijn spruitstuk en membraam 'tunen', waar moet ik zoal op letten als ik dit doe?
verbreden geeft meer kracht (uitlaatgas kan sneller weg), doet niet veel aan de top, als je sneller rijd is omdat hij wat meer vermogen kan leveren.

Is het gewoon om wat te leren wat aanpassingen doen, of is het de bedoeling om zeer snel te gaan? een dr cilinder is in het laatste geval geen goede basis, weet waar je aan begint en ga overal wat zitten rondlezen. Zie ook dat je je cilinderpoorten mooi afwerkt wanneer je klaar bent, bevelen dus..

Bij je membraan en spruitstuk (overal eigenlijk langs de inlaatweg) gewoon zien dat je zo weinig mogelijk scherpe hoeken maakt en zo veel mogelijk lang genoeg afronden..
the skullkid
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by the skullkid »

killingsnake wrote:
the skullkid wrote:hallo!
verbreden geeft meer kracht (uitlaatgas kan sneller weg), doet niet veel aan de top, als je sneller rijd is omdat hij wat meer vermogen kan leveren.

Is het gewoon om wat te leren wat aanpassingen doen, of is het de bedoeling om zeer snel te gaan? een dr cilinder is in het laatste geval geen goede basis, weet waar je aan begint en ga overal wat zitten rondlezen. Zie ook dat je je cilinderpoorten mooi afwerkt wanneer je klaar bent, bevelen dus..

Bij je membraan en spruitstuk (overal eigenlijk langs de inlaatweg) gewoon zien dat je zo weinig mogelijk scherpe hoeken maakt en zo veel mogelijk lang genoeg afronden..
het is om te leren en te spelen ;) ik ben van plan om een nieuw spruit en membraam te kopen en dan het oude 'tunen' dan kan ik het verschil merken :d de cilinder tunen ben ik nog niet echt van plan omdat ik (nog) geen echte dremel heb... Enkel een om glas te graveren maar ik heb als getest op gietijzer en da ging eig vrij goed!
Nog een vraag! Mijn mino vertoont dus alle verschijnselen van een te kleine sproeier... Toch is de inlaatkant ori... Zou dit kunnen?
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

welke zijn deze verschijnselen? En al eens gedacht aan valse lucht? Is een héél simpele verklaring die ook heel aannemelijk is..
the skullkid
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by the skullkid »

killingsnake wrote:welke zijn deze verschijnselen? En al eens gedacht aan valse lucht? Is een héél simpele verklaring die ook heel aannemelijk is..
heb ik ook al aan gedacht ;) deo test doet niets... en hij blijft in toeren hangen, houdt in op top, luchtstelschroef doet niets af, kan enkel 'afstellen' door de inlaat te blokkeren...
Post Reply