gillesvb wrote:
Okéé, dus wat ik heb bereikt is: Mijn Camino start elektrisch (: Killingsnake, het is niet echt zo geldrovend hoor ;p
Start de jouwe al? Anders moet je me maar wat vragen van hoe of wat eh (;
Ja natuurlijk draait de mijne al. Ik werk gewoon met de originele camino carburator én luchtfilterhuis, iets wat tal van problemen geeft die ik momenteel aan het uitwerken bent.
Jij hebt zo'n camino kant en klaar gekocht, zoals sander het zegt, je moet zulke dingen niet zeggen zonder dat je weet over wat je praat, je moet je onderdelen kopen, meestal een complete px die meestal niet goedkoop weggaan, ofwel heb je geluk maar dit komt zelden voor. Je bent letterlijk uren bezig, dagen vrije tijd na school of werk om alles aan te passen en in te bouwen, te lassen, weg te frezen, af te dichten etc etc. Dit project kost niet alleen geld maar ook nog eens veel tijd ook..
Ik vind dit een beetje arrogant, je hebt volgens mij geen flauw benul hoe een motor werkt, je koopt een elektrisch startende camino (wat me een beetje een beunproject lijkt zoals ik het zie) en dan zou ik je nog moeten vragen hoe of wat. Het enige waarom hier deze motor minder problemen zou mogen geven is dat het luchtfilterhuis gewoon is weggeslepen en er een powerfilter is opgezet. Check je bougiekleur maar eens of je geen arm mengsel hebt..
Een cdi is trouwens een elektrisch component, welke de stroomtoevoer van de bobijn onderbreekt onder impuls van de signaalspoel van de ontsteking.