Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

De focus van de camera staat wel op de achtergrond, niet op de cilinder. Neem nog eens een andere foto?
Trasforma il meglio in 'massimo'
MeXe
Verbannen
Verbannen

Post by MeXe »

is het normaal dat je je blok zeer moeilijk op de achterbrug krijgt?
Image
da_culio
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by da_culio »

wat is de betekenis van de nummers aan de kleppen ?
heb hier een paar kleppen liggen met nr 1 , 2 , 3 en 4 maar zie nergens geen verschil :?
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Lucifer »

MeXe wrote:is het normaal dat je je blok zeer moeilijk op de achterbrug krijgt?
ik pruts daar ook altijd mee :p

en... kleppen???
da_culio
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by da_culio »

Lucifer wrote:
MeXe wrote: en... kleppen???

oeps foutje, het memebraan dus ,
maar de nummers staan aan het spruitstuk , heb er hier een stuk of 7 liggen en heb er een paar waar 1 instaat, een paar met 2 , 3 en 4
op het eerste zicht is er geen verschil in grote of diameter
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

omdat het elke dag slechter gaat met menne rooie (precies of elke keer ik start der 5000km mee gereden is) heb ik men motorblok met athena geplaatst, bij de eerste start in de rodage had ik een superresultaat startte direkt bleef mooi 3 x 15min op ralenti draaien en gaf gas direkt respons

Nu als ik rij motor draait soepel maar houd in, trekt traag aan bijna aan 40km/h wil hij vertrekken maarja kzen in rodage en kwil het ni weten

Er steken 4 koppakkingen in en 1 voetpakking hierdoor zal de poortiming in de war gestuurd zijn.
Welke combinatie zou ik nu best als eerstvolgend maken ik had gedacht aan 3 voetpakkingen en 2 koppakingen
tleven kan soms zo mooi zijn
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by giovanni007 »

oldie wrote:omdat het elke dag slechter gaat met menne rooie (precies of elke keer ik start der 5000km mee gereden is) heb ik men motorblok met athena geplaatst, bij de eerste start in de rodage had ik een superresultaat startte direkt bleef mooi 3 x 15min op ralenti draaien en gaf gas direkt respons

Nu als ik rij motor draait soepel maar houd in, trekt traag aan bijna aan 40km/h wil hij vertrekken maarja kzen in rodage en kwil het ni weten

Er steken 4 koppakkingen in en 1 voetpakking hierdoor zal de poortiming in de war gestuurd zijn.
Welke combinatie zou ik nu best als eerstvolgend maken ik had gedacht aan 3 voetpakkingen en 2 koppakingen

Als ik van u zou zijn zou ik tussen de cylinder en de carter maar 2 dichting steken, tussen de cylinderkop en cylinder zouk er 2 a3 steken en dan zou alles normaal moeten verlopen. Want tussen u carter en cylinder gaat hij beginnen lekken op de langen duur, dat is uit mijn ervaring e
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

Is het door de dikte of door het aantal ?
Mogen dat anders 2 dikke zijn ? :-D
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

anders moet je naar de autoonderdelenwinkel gaan en vragen voor wreed dik pakkingspapier en zelf uw pakking snijden.

Onthoud wel dat uw timingen veranderen als ge uw voetpakking veranderd, en uwe squish. Het is abnormaal dat je zoveel pakkingen moet steken, zal mss wel te wijten zijn aan de ongeloofelijk nette afwerking waarvoor athena zo bekend staat. Dus ofwel is de bovenkant van de cilinder te kort, ofwel de onderkant. Proberen is de boodschap.Als je dan toch meerdere koppakkingen moet gebruiken, doe er dan wat kwaliteits vloeibare pakking rond, ook te verkrijgen in de auto onderdelen winkel, en wees zeker wanneer je hem koopt dat de pasta geschikt is voor cilinderkoppen, want de druk en temperaturen lopen daar zeer hoog op, en de meerderheid van de pasta's is daarvoor ongeschikt. Verschiet wel niet van de prijs, en wat je daar maar voor krijgt qua hoeveelheid..
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

killingsnake wrote:anders moet je naar de autoonderdelenwinkel gaan en vragen voor wreed dik pakkingspapier en zelf uw pakking snijden.

Onthoud wel dat uw timingen veranderen als ge uw voetpakking veranderd, en uwe squish. Het is abnormaal dat je zoveel pakkingen moet steken, zal mss wel te wijten zijn aan de ongeloofelijk nette afwerking waarvoor athena zo bekend staat. Dus ofwel is de bovenkant van de cilinder te kort, ofwel de onderkant. Proberen is de boodschap.Als je dan toch meerdere koppakkingen moet gebruiken, doe er dan wat kwaliteits vloeibare pakking rond, ook te verkrijgen in de auto onderdelen winkel, en wees zeker wanneer je hem koopt dat de pasta geschikt is voor cilinderkoppen, want de druk en temperaturen lopen daar zeer hoog op, en de meerderheid van de pasta's is daarvoor ongeschikt. Verschiet wel niet van de prijs, en wat je daar maar voor krijgt qua hoeveelheid..

Nee da komt van die replica krukas die drijfstang is ong 3mm langer

De eerste keer waneer ik de athena wou monteren draaide ie rond op een ori krukas met 1kop en 1 voetpakking maar dan kwam hij tegen de cilinderbescherming van mijn a carter en niet tegen de kop

Het kan niet anders zijn dan dat de drijfstang of de plaatsing van de drijfstang iets verschilt tov ori krukas.

Ik vraag me af of die athena niet met 1 normale koppakking moet zijn en voor een ideale poorttiming 1 dikke op maat als voetpakking maar ja hoe doen we dat die 4 pakkingen met een schuifmaat meten?
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

Zal nooit goed zijn, je zal er wel een ongeveer mee weten. Proberen is de boodschap, je kunt papier op maat kopen en kost bijna niets
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

killingsnake wrote:Zal nooit goed zijn, je zal er wel een ongeveer mee weten. Proberen is de boodschap, je kunt papier op maat kopen en kost bijna niets
Ken je toevallig de diktes die beschikbaar zijn zou bvb.: 1 van 3mm bestaan en zouden deze heelblijven ik heb ergens gelezen dat pizza dozen ook uiterst geschikt zijn ik kan vanavond altijd een pizza hutke doen :d
da_culio
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by da_culio »

weet iemand wat de nummers aan het spruitstuk betekenen ?
heb er hier een stuk of 7 liggen en heb er een paar waar 1 instaat, een paar met 2 , 3 en 4
op het eerste zicht is er geen verschil in grote of diameter
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

oldie wrote:
killingsnake wrote:Zal nooit goed zijn, je zal er wel een ongeveer mee weten. Proberen is de boodschap, je kunt papier op maat kopen en kost bijna niets
Ken je toevallig de diktes die beschikbaar zijn zou bvb.: 1 van 3mm bestaan en zouden deze heelblijven ik heb ergens gelezen dat pizza dozen ook uiterst geschikt zijn ik kan vanavond altijd een pizza hutke doen :d
Gewoon bellen en vragen, ik weet het niet vanbuiten. Zo'n pizza doos lijkt me een beetje beunen en is nog dunner dan origineel, of scheelt toch niet veel. 1 dikke pakkings is beter dan meerdere kleintjes natuurlijk..
slash
-= Member =-
-= Member =-

Post by slash »

ik ben nu al een hele tijd bezig met mijn balhoofd.heb verschillende manieren geprobeerd om het zo af te stellen dat de speling weg is maar dat het stuur wel vrij en soepel draait.ik heb met ringetjes gegooid,verschillende lagers naar de klote geholpen,andere cup,anderen plaat en verschillende speciale moeren onder de plaat.niks hielp.nu heb ik via deze site in 'n manual van honda zelf gezien dat het bovenste lager met de kogels naar beneden moet liggen terwijl verschillende mensen die al heel lang en veel vaker als ik tegen zo'n systeem aan hebben gekeken allemaal zeggen dat van het bovenste lager de kogels naar boven moeten liggen.met de kogels naar beneden krijg ik het wel goed afgesteld maar ben wel bang dat ik mijn lager nu heel snel kapot draai.heeft iemand hier ervaring mee?
i hope i didn't brain my damage
Post Reply