Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

mag ik alle onderdelen van een remhouder demonteren en zandstralen om er als nieuw uit te zien
Mag ik het variohuis stralen (wss niet in de gaten waar de keeringen inzitten)
tleven kan soms zo mooi zijn
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Twister »

oldie wrote:Ken je toevallig de diktes die beschikbaar zijn zou bvb.: 1 van 3mm bestaan en zouden deze heelblijven ik heb ergens gelezen dat pizza dozen ook uiterst geschikt zijn ik kan vanavond altijd een pizza hutke doen :d
Papieren pakkingen zijn in ieder geval makkelijk verkrijgbaar in 0,25 en 0,5 mm dikte. Die laatste dikte (0,5mm) is al best dik. Als je zeker weet dat je athena cilinder zelf niet is bijgewerkt aan de carterzijde (niets afgedraaid) dan zou ik max 0,5mm voetpakking gebruiken en verder een set aluminium koppakkingen (liefst in verschillende diktes) kopen en extra koppakkingen steken. Op deze wijze blijven je timingen goed. (Athena heeft niet voor niets een cilinder specifiek voor Camino gemaakt. De standaard timingen lijken me goed.)

Setje pakkingen, bel even met http://www.scooterenminibikeshop.nl.
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

Twister wrote:Athena heeft niet voor niets een cilinder specifiek voor Camino gemaakt
Dat denk ik ook en zoals ik al zei met mijn ori krukas had ik 2 x 1 ori pakking nodig en alles ging goed maar toen ik die replica krukas zette kwam ze tegen de kop ik blijf er bij dat ik denk dat de drijfstang of iets verder uit het center van de krukas is geplaatst of iets langer is het gaat hier over 2 a 3mm.
Daarom denk ik ook dat het beste is om 1 koppaking te houdenzoals met de ori krukas en de rest onderaan bij te steken dat de cilinder ook verder komt terug gelijk met de drijfstang
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Twister »

oldie wrote:
Twister wrote:Athena heeft niet voor niets een cilinder specifiek voor Camino gemaakt
Dat denk ik ook en zoals ik al zei met mijn ori krukas had ik 2 x 1 ori pakking nodig en alles ging goed maar toen ik die replica krukas zette kwam ze tegen de kop ik blijf er bij dat ik denk dat de drijfstang of iets verder uit het center van de krukas is geplaatst of iets langer is het gaat hier over 2 a 3mm.
Daarom denk ik ook dat het beste is om 1 koppaking te houdenzoals met de ori krukas en de rest onderaan bij te steken dat de cilinder ook verder komt terug gelijk met de drijfstang
Ik sliep half denk ik toen ik het las :sleepy:

:wink:

Je hebt gelijk: als de drijfstang inderdaad 3 milimeter langer is, dan is het verstandig om voetpakkingen te gebruiken. Maar 3 milimeter ophogen met pakkingpapier lijkt me niet verstandig: ben bang dat zo'n dik pak papier snel kapot gaat... Ik heb volgens mij weleens ergens een 2 milimeter dik aluminium ophoging gezien voor bij de voetpakking (+ aan beide zijden een voetpakking plaatsen).
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

Ik heb bij mij 2 x 0.7 gestoken als voetpakkingen 2 x koppakking om ook lekken te vermijden door teveel pakkingen
ik zal de cilinder goed in't oog houden op lekken
ik weet niet wat een athena op een gereviseerde motor moet presteren maar als ik er mee rijd ben ik best tevreden van de prestaties
Mijn gefreesde malossi gaat wel beter dan de ori athena
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

oldie wrote:mag ik alle onderdelen van een remhouder demonteren en zandstralen om er als nieuw uit te zien
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Twister »

oldie wrote:
oldie wrote:mag ik alle onderdelen van een remhouder demonteren en zandstralen om er als nieuw uit te zien
Wat bedoel je met remhouder?

Variohuis (buitenzijde carter) kan je best stralen. Maar zoals je zelf al vermoedt: daar waar pakkingen, keerringen lagers etc moet komen: niet meestralen. Overigens zou ik met zandstralen ook oppassen van aluminium onderdelen, zoals carters. Glasparelen geeft een beter resultaat met weinig risico...
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

Twister wrote:
oldie wrote:
Wat bedoel je met remhouder?

Variohuis (buitenzijde carter) kan je best stralen. Maar zoals je zelf al vermoedt: daar waar pakkingen, keerringen lagers etc moet komen: niet meestralen. Overigens zou ik met zandstralen ook oppassen van aluminium onderdelen, zoals carters. Glasparelen geeft een beter resultaat met weinig risico...
met de remhouder wil ik zeggen de klok waar je de remsegmenten op monteert en de hefboom waar de kabelopkomt met veer,...

Alles eigenlijk buiten de remsegmenten zelf
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

Die gefreesde malossi, die waar wij aan gewerkt hebben? Zat die nu niet onder de krassen?
Trasforma il meglio in 'massimo'
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

Heb onlangs gezegt dat de waarde van de zuigerslotvering waarbij ze mogen vervangen worden 0,3 mm is, maar stond ook bij dat dit een vermoeden was, wil ik nu rechtzetten, heb het kunnen opzoeken:

P37 haynes manual:

Piston ring gap: 0,15 - 0,3 (nog een redelijk goede waarde maar mag vervangen worden)
Service limit: de absolute max. Verderrijden is normaal niet schadelijk (alhoewel vermoeingsverschijnselen zouden kunnen optreden), maar je gaat echt vooruitgang merken wanneer je nieuwe segmenten steekt, als de cilinder niet versleten is.

ook met nieuwe zuigerveren kun je zuigerslotspeling hebben! Je cilinder slijt ook natuurlijk.
Trasforma il meglio in 'massimo'
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

killingsnake wrote:Die gefreesde malossi, die waar wij aan gewerkt hebben? Zat die nu niet onder de krassen?
krassen niet zo dikke vegen van ne cm breed
a ge met uwe nagel der overging bleefde ni haken
ge hebt de foto gezien ik geef toe dat het niet de best getrokken foto
was de donkere sporen op de wand vooral voorbij de rechtse poort
Image

hij heeft er allesinds gene bal last van :tetten: :tetten: :tetten: :tetten:

zelfs diene polini piston herbruikt gewoon met nen 800 over de kras geweest terug een babyvelleke :P
ik heb wel nieuwe polini segmenten gezet

Als menne ori malossi der af was besloten om toch nog eens te testen kem mijn segmenten voor een goed prijske gehad bij onze goede vriend "caminoexpert" :-D .
Kzen zelfs vergeten te vragen ofdat tem geen 45.5 segment heeft liggen.

Het enige wat ik mij afvraag of ik die segmenten beter al niet eens op 500km nakijk want ik heb schrik dat ze snel gaan beginnen happen in de uitlaatpoort als er speling opkomt want we hebben er toch een grote uitlaatpoort van gemaakt hé snakie ik zen wel trots op ons werk spijtig da ge nooit diene tunnel afgewerkt gezien hebt twas just nen chromen :lol: :tetten:
Last edited by oldie on 26 Aug 2010, 21:46, edited 1 time in total.
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by CaminoTime »

Is het noodzakelijk nieuwe bouten te gebruiken als je een nieuwe cilinder steekt?
Heb eens iets gelezen over rek op cilinderbouten...
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

CaminoTime wrote:Is het noodzakelijk nieuwe bouten te gebruiken als je een nieuwe cilinder steekt?
Heb eens iets gelezen over rek op cilinderbouten...
noodzakelijk niet wel zeer aan te raden
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Lucifer »

mag da ook mee gewone bouten want de orinele hebben een rondel aan de bout zelf he?
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

tuurlijk ma haal uw bouten bij ne boutenboer en ni bij brico
Post Reply