Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: kleine vraagjes topic
jha kan het niet goed uitleggen: tis niet die stationeire schroef want die nheb ik al is helemaal uitgedraaid
het is dat gas dingetje met de metalen kaabel door dat je kan aanspannen bij die carbu daar als je aan je gas draaid dat dat naar voren gaat
dat dingentje gaat niet ver genoeg terug naar achter en blijft dus van zelf gas geven , als ik het met de hand terug dat kleine tikje naar achter geef is het terg in orde tot ik terug gas geef , voreger zat daar een veer gespannen van dat dingetje naar het spatbord
het is dat gas dingetje met de metalen kaabel door dat je kan aanspannen bij die carbu daar als je aan je gas draaid dat dat naar voren gaat
dat dingentje gaat niet ver genoeg terug naar achter en blijft dus van zelf gas geven , als ik het met de hand terug dat kleine tikje naar achter geef is het terg in orde tot ik terug gas geef , voreger zat daar een veer gespannen van dat dingetje naar het spatbord
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
ik volg je 
dat wil zeggen dat je gaskabel versleten is en dat die ergens blijft haperen.
Die veer zit er standaard niet op, dat is voor de vrekken die geen nieuwe gaskabel willen kopen

dat wil zeggen dat je gaskabel versleten is en dat die ergens blijft haperen.
Die veer zit er standaard niet op, dat is voor de vrekken die geen nieuwe gaskabel willen kopen

- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: kleine vraagjes topic
Dringend nieuwe gaskabel monteren voor er accidenten van komen!
Is er nog speling tussen het gasklepje en de stationairschroef? Zoja is ofwel uw gaskabel te kort aangespannen (dus dat schroefje waar uw gaskabel doorloopt even lossen en iets verder naar achter op uw gaskabel spannen) ofwel is uw gaskabel uitgerafelt of een knik in waardoor hij niet soepel terugkeert.
Wanneer er geen speling tussen de gasklep en de stationairschroef is moet je gewoon uw stationairschroef iets uitdraaien.
Is er nog speling tussen het gasklepje en de stationairschroef? Zoja is ofwel uw gaskabel te kort aangespannen (dus dat schroefje waar uw gaskabel doorloopt even lossen en iets verder naar achter op uw gaskabel spannen) ofwel is uw gaskabel uitgerafelt of een knik in waardoor hij niet soepel terugkeert.
Wanneer er geen speling tussen de gasklep en de stationairschroef is moet je gewoon uw stationairschroef iets uitdraaien.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
als hij tegen de gasklep duwt, gaat deze helemaal terug tegen de rolantievijs, dus is lang genoeg vast gemaakt.
Een gaskabel is goedkoper dan een ziekenhuis jongen
ik spreek uit ervaring
Een gaskabel is goedkoper dan een ziekenhuis jongen

ik spreek uit ervaring
Re: kleine vraagjes topic
k heb just mijn blok terug ineen gezet, ma hij loopt nog wa stroef, hoe kan k da fixe?
thx
thx

Valentino Rossi ==> King with a crown forever
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
als je echt je carters uiteen gehaald hebt, is het normaal dat het wat stroef loopt, alles zet zich wel tijdens het rijden.
Mijn camino had dat ook na revisie, nu loopt hij als een zonnetje
Mijn camino had dat ook na revisie, nu loopt hij als een zonnetje

- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
en wat je kan doen:
sla lichtjes met een hamer op de krukas (de twee stangen)
klop afwisselnd op beide, zo zet die zich ook goed.
En klop ze zeker in het center van je carters
sla lichtjes met een hamer op de krukas (de twee stangen)
klop afwisselnd op beide, zo zet die zich ook goed.
En klop ze zeker in het center van je carters

- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: kleine vraagjes topic
Draaide hij stroef zonder oliekeeringen? Dan klopt er iets niet...
Je moet naar uw krukas kijken of hij wel in het center van uw carter zit. De speling aan de linker krukaswang moet evenveel zijn dan de speling aan de rechter krukaswang. Wanneer je vervolgens aan uw krukas draait, zal hij zo soepel moeten lopen als iets... (uiteraard zonder oliekeerringen).
Wanneer je dan de nieuwe oliekeerringen monteert gaat hij iets stroever. Logisch want het is een dichting die "klemt" rond uw krukas.
Je moet naar uw krukas kijken of hij wel in het center van uw carter zit. De speling aan de linker krukaswang moet evenveel zijn dan de speling aan de rechter krukaswang. Wanneer je vervolgens aan uw krukas draait, zal hij zo soepel moeten lopen als iets... (uiteraard zonder oliekeerringen).
Wanneer je dan de nieuwe oliekeerringen monteert gaat hij iets stroever. Logisch want het is een dichting die "klemt" rond uw krukas.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: kleine vraagjes topic
[quote="clio-tuning"]Draaide hij stroef zonder oliekeeringen? Dan klopt er iets niet...
Je moet naar uw krukas kijken of hij wel in het center van uw carter zit. De speling aan de linker krukaswang moet evenveel zijn dan de speling aan de rechter krukaswang. Wanneer je vervolgens aan uw krukas draait, zal hij zo soepel moeten lopen als iets... (uiteraard zonder oliekeerringen).
Wanneer je dan de nieuwe oliekeerringen monteert gaat hij iets stroever. Logisch want het is een dichting die "klemt" rond uw krukas.[/quote]
jah hij zit mooi in het midden, en er zitten wel oliekeerringen in
die steek ik er eerst in, en dan duw ik de krukas erdoor
mijn kit zal nu wel hard geworden zijn, seffens nog eens proberen
Je moet naar uw krukas kijken of hij wel in het center van uw carter zit. De speling aan de linker krukaswang moet evenveel zijn dan de speling aan de rechter krukaswang. Wanneer je vervolgens aan uw krukas draait, zal hij zo soepel moeten lopen als iets... (uiteraard zonder oliekeerringen).
Wanneer je dan de nieuwe oliekeerringen monteert gaat hij iets stroever. Logisch want het is een dichting die "klemt" rond uw krukas.[/quote]
jah hij zit mooi in het midden, en er zitten wel oliekeerringen in

mijn kit zal nu wel hard geworden zijn, seffens nog eens proberen

Valentino Rossi ==> King with a crown forever
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
heb je vloeibare tussen je carters gedaan?
Re: kleine vraagjes topic
ja, eerst pakkingkit, daarop uw pakking
dan opnieuw kit, en dan andere carterhelft, want ge hebt altijd oneffenheden he
dan opnieuw kit, en dan andere carterhelft, want ge hebt altijd oneffenheden he

Valentino Rossi ==> King with a crown forever
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
ah, ok, dacht alleen kit 
ik heb dat ook gedaan bij m'n blauwe, tis eig niet nodig, je kan jer carters ook nat schuren op een platte steen.
Zo heb ik mijn cilinder kop gevlakt.
Ik heb gewoon een arduinplaat genomen, heel fijn schuurpapier erop gelegd ( waterschuurpapier)
beetje water op nevelen, en dan wrijven met m'n cilinderkop.
Met de carters kan je hetzelfde doen.

ik heb dat ook gedaan bij m'n blauwe, tis eig niet nodig, je kan jer carters ook nat schuren op een platte steen.
Zo heb ik mijn cilinder kop gevlakt.
Ik heb gewoon een arduinplaat genomen, heel fijn schuurpapier erop gelegd ( waterschuurpapier)
beetje water op nevelen, en dan wrijven met m'n cilinderkop.
Met de carters kan je hetzelfde doen.
Re: kleine vraagjes topic
cool, wil ik wel eens proberenjasper wauters wrote:ah, ok, dacht alleen kit
ik heb dat ook gedaan bij m'n blauwe, tis eig niet nodig, je kan jer carters ook nat schuren op een platte steen.
Zo heb ik mijn cilinder kop gevlakt.
Ik heb gewoon een arduinplaat genomen, heel fijn schuurpapier erop gelegd ( waterschuurpapier)
beetje water op nevelen, en dan wrijven met m'n cilinderkop.
Met de carters kan je hetzelfde doen.

Valentino Rossi ==> King with a crown forever
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: kleine vraagjes topic
Ik monteer mijn oliekeerringen als laatste, dan heb je het beste gevoel op de krukas en lagers.petey666 wrote:jah hij zit mooi in het midden, en er zitten wel oliekeerringen indie steek ik er eerst in, en dan duw ik de krukas erdoor
mijn kit zal nu wel hard geworden zijn, seffens nog eens proberen
Het is maar de vraag hoe je stroef interpreteert hé. Voor de ene is het stroef terwijl het voor de andere soepel draait.
Zonder oliekeerringen moet uw krukas echt zonder weerstand ronddraaien. Met oliekeerringen mag hij iets stroever gaan.
Moeilijk om uit te leggen... het is een kwestie van het kunnen "voelen".
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: kleine vraagjes topic
is dit zeker in orde met een nieuwe gaskabel ? en kan ik dat zelf monteren en wat is ongeveer de prijs daarvoor?