Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by d-HuNtEd_1 »

Cederik wrote:is dit zeker in orde met een nieuwe gaskabel ? en kan ik dat zelf monteren en wat is ongeveer de prijs daarvoor?
monteren van gaskabel kan je makkelijk zelf je maakt je gashendel los trekt de oude erdoor steekt de nieuwe erin.
meer is het niet..
wel niet vergeten van de oude van de carbu te draaien en de nieuwe terug vast te zetten.
nieuwe gaskabel kost 2.00 euro rond. (bij mijn dealer toch)
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

Binnen en buitenkabel zal je samen wel hebben voor 5 euro. Met 5 euro betaal je geen ziekenhuiskosten. :wink:
Normaal is uw probleem van een slechtkerende gashendel wel weg dan.
petey666
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by petey666 »

clio-tuning wrote:
petey666 wrote:jah hij zit mooi in het midden, en er zitten wel oliekeerringen in :) die steek ik er eerst in, en dan duw ik de krukas erdoor
mijn kit zal nu wel hard geworden zijn, seffens nog eens proberen :)
Ik monteer mijn oliekeerringen als laatste, dan heb je het beste gevoel op de krukas en lagers.

Het is maar de vraag hoe je stroef interpreteert hé. Voor de ene is het stroef terwijl het voor de andere soepel draait.
Zonder oliekeerringen moet uw krukas echt zonder weerstand ronddraaien. Met oliekeerringen mag hij iets stroever gaan.

Moeilijk om uit te leggen... het is een kwestie van het kunnen "voelen".
njah ma het is echt wel te stroef, zelfs met keerringen, maar dit word mss beter als ik het blokje wat laat draaien op lage toeren dat de lagers zich wat "settelen" ? of moet ik wat aan de slag met een rubberen hamer?
Valentino Rossi ==> King with a crown forever
Cederik
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by Cederik »

Bedankt iedereen voor de snelle uitleg! en het is gelukt , het was alleen de gaskabel die te hard was aangespannen want nu draait het wiel niet meer mee en is het zoals vroeger!
maar ik heb nog een vraag :oops: ik wil een nieuwe uitlaat eronder voor sneller te gaan , maar zou ook graag men trappers behouden voor een snelle start ! welke uitlaat kan ik hier op monteren dan , en wat zijn de voor en nadelen?
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

petey666 wrote:
clio-tuning wrote:
petey666 wrote:jah hij zit mooi in het midden, en er zitten wel oliekeerringen in :) die steek ik er eerst in, en dan duw ik de krukas erdoor
mijn kit zal nu wel hard geworden zijn, seffens nog eens proberen :)
Ik monteer mijn oliekeerringen als laatste, dan heb je het beste gevoel op de krukas en lagers.

Het is maar de vraag hoe je stroef interpreteert hé. Voor de ene is het stroef terwijl het voor de andere soepel draait.
Zonder oliekeerringen moet uw krukas echt zonder weerstand ronddraaien. Met oliekeerringen mag hij iets stroever gaan.

Moeilijk om uit te leggen... het is een kwestie van het kunnen "voelen".
njah ma het is echt wel te stroef, zelfs met keerringen, maar dit word mss beter als ik het blokje wat laat draaien op lage toeren dat de lagers zich wat "settelen" ? of moet ik wat aan de slag met een rubberen hamer?
Als uw krukas mooi gecenterd is zoals je zei, dan is er iets misgelopen tijdens de montage.
Je kans eens proberen door hier en daar wat te tikken met een rubberen hamer, krijg je het niet beter moet het blok terug uit elkaar.

Wanneer ik motorblokken reviseer, hoef ik enkel de krukas te centeren.
Welke werkwijze heb je gebruikt? Welk gereedschap?
camino cheezer!!!
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by camino cheezer!!! »

help ... mijn camino met p3 cylinder overmaat 41.5 met polini uitlaat trekt barslecht op en als hie top is rijd ie maar 40 :oops: max en heeft ttaal geen macht en alle force valt weg bij kleine hellingen ..... wie kan mij helpen ??? btw : carbu is al 3 keer gekuist en ook al een andere ori camino carbu gestoken ... thx mannen !!! :?
Jezus sprak : verdeel het geld onder de armen ! ( nen deel links en nen deel rechts) :D .
Oli
Verbannen
Verbannen

Post by Oli »

na montage p3 heb je dit vastgesteld, of reed hijveel beter en sneller ervoor?
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
camino cheezer!!!
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Oli wrote:na montage p3 heb je dit vastgesteld, of reed hijveel beter en sneller ervoor?
reed 50-55 ervoor en kon daar perfect mee leven maar nu trekt het op niks meer .... aan wat zou het kunnen liggen ? :cry:
Jezus sprak : verdeel het geld onder de armen ! ( nen deel links en nen deel rechts) :D .
petey666
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by petey666 »

clio-tuning wrote:
petey666 wrote:
Als uw krukas mooi gecenterd is zoals je zei, dan is er iets misgelopen tijdens de montage.
Je kans eens proberen door hier en daar wat te tikken met een rubberen hamer, krijg je het niet beter moet het blok terug uit elkaar.

Wanneer ik motorblokken reviseer, hoef ik enkel de krukas te centeren.
Welke werkwijze heb je gebruikt? Welk gereedschap?

eerst lagers in de diepvries gelegd voor een nachtje, en dan in het blok geperst met bankschroef (ik had nog een oude lager uit elkaar gehaald, en de buitenste ring gebruikt om de nieuwe lager erin te persen, zodat ik de lager niet kapot perste)
dan mijn ene carterhelft op 2 blokjes gelegd, en dan de kruk erdoor, en dan andere carterhelft erop, en dan geleidelijk ineen trekken met de vijzen aan te draaien.

maar ik heb juist nog eens gevoeld en nu was het beter, terwijl ik er niets aan gedaan heb :p
maar toch merci ;)
Valentino Rossi ==> King with a crown forever
Cederik
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by Cederik »

kben zeer geintereeserd in een nieuw uitlaatje , kan iemand mij uitleggen wat typisch voor ze zijn , bv van sito,proma,leovince,enzovoort , de voor en nadelen er van
en wat zouden jullie aanraden??

mvg!
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

Sito is net ietsje beter dan origineel maar daar houd het dan ook mee op. Is dan ook een gehomologeerde uitlaat.

De aanraders zijn ofwel proma ofwel leo. Ikzelf verkies leovince, je bereikt er een hogere top mee en trekt ook aardig op, en is een zeer mooie en stevige uitlaat.

Een proma is dunner en slechter opgehangen, je vind er wel regelmatig die gebroken zijn in totaal of aan de ophangingspunten. De plaat is dan ook een heel pak dunner. Ze trekken wel beter op dan leo maar de top ligt lager. Ik vind ook dat ze te veel herrie maken, en dan met een kenmerkend hoog snerpend geluid.

Ieder z'n voorkeur natuurlijk, de ene zweert bij proma, andere bij leo :). Er zijn er ook andere natuurlijk, maar als je voor prestaties gaat zijn deze de 2 betaalbaarste. Er zijn betere maar zeldzamer en met bijhorend prijskaartje. Leo en proma zijn echt voor originele of 65cc setups, met niet al te veel bij gedaan.
Trasforma il meglio in 'massimo'
camino cheezer!!!
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

camino cheezer!!! wrote:help ... mijn camino met p3 cylinder overmaat 41.5 met polini uitlaat trekt barslecht op en als hie top is rijd ie maar 40 :oops: max en heeft ttaal geen macht en alle force valt weg bij kleine hellingen ..... wie kan mij helpen ??? btw : carbu is al 3 keer gekuist en ook al een andere ori camino carbu gestoken ... thx mannen !!! :?
wel zag ikzelf hierbij dat ie enkele dagen ervoor ook al slecht trok en lagere top .... ttaal gn idee wat de oorzaak is .. jullie mess ? thx :)
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Lucifer »

ik weet niet of het normaal is hoeveel lawaai mijn leo maakt. maar ik wil die demperwol vernieuwe.
ik weet het "popnagels uitboren" maar hoe steekt ge nieuwe????
Livestrong
-= Member =-
-= Member =-

Post by Livestrong »

Lucifer wrote:ik weet niet of het normaal is hoeveel lawaai mijn leo maakt. maar ik wil die demperwol vernieuwe.
ik weet het "popnagels uitboren" maar hoe steekt ge nieuwe????
Je moet daarvoor een speciale tang hebben, een revettetang, en uiteraard moet je ook de revetten (popnagels) erbij kopen met de juiste diameter.
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Lucifer »

das toch nie logisch?? kunt ge het niet vervangen met enkel die 3 moeren los te doen??
Post Reply