Alvast bedankt

Moderator: -Camino Crew-
Ok,dat ga ik dan eens aan mijn nonkel moeten vragen die is thuis in van die dingen want elentriek is 0 bij mijkillingsnake wrote:Beter idee is om een gelijkrichter te kopen/maken, en dan daarmee de batterij op te laden
clio-tuning wrote:Waarom werken met een batterij?
Je kan de spanning van camino gelijkrichten en begrenzen, zodat uw ledjes zowel op rolanti als topsnelheid steeds even fel branden zonder knipperen. Zo was het althans bij mij aangesloten en het is echt niet moeilijk te maken...
Nee, kan geen kwaad.wouter2 wrote:heey
maakt het uit dat je de draad van je ontsteking verlengt om een sleutelcontact te plaatsen aan het struur ergens?
ik denk het niet hé?
grtz
Wouter
owkej merci, één van deze dagen dan 'ns een plaats zoeken waar ik die draadjes kan wegwerkenclio-tuning wrote:Nee, kan geen kwaad.wouter2 wrote:heey
maakt het uit dat je de draad van je ontsteking verlengt om een sleutelcontact te plaatsen aan het struur ergens?
ik denk het niet hé?
grtz
Wouter
Als ik goed naar deze tekening kijk, dan heeft deze slechts 2 draden vanaf de spoelen, roze en groen.
Thanks a lot, Oldie!! Dat helpt mij weer verder. Dan ga ik op zoek naar een geschikte 12V gelijktichter (waarschijnklijk mét diode die de batterijspanning afsluit indien de motor draait.oldie wrote:de grijze draad is de frequenterend + die komt vanaf de pinkrelais en gaat naar de schakelaar waar ie veranderd naar sky en oranje kleur voor de pinkers L + R
de groen en zwart zou idd aan de fusebox aan elkaar mogen komen de zwarte dient om de pinkrelais te besturen vanaf de batterij en de groene om te batterij te voeden eens de motor draait
de silic rec is idd de gelijkrichter om de batterij te behoeden van de wisselstroom en de rest van de groene draad word in direkt aangesloten in de schakelaars van het stoplicht en toeter
ik denk dat die diode in de silic rec ook de batterijspanning afsluit zodat er geen verlies optreed naar de spoel van de groene draad indien de motor niet draait
iemand die deze aansluiting heeft in de praktijk zou dit gemakkelijk kunnen testen als hij niet toetert of het remlicht niet gaat met de motor af sluit die silic rec inderdaad de spanning af indien de motor niet draait
de hoofdverlichting word via de roze draad direkt naar de schakelaar aangesloten en vertakt zoals wij met de rode draad doen die uit het blokje komt maar dan zonder schakelaar
Je hebt gelijk...oldie wrote:aflsuit indien de motor NIET draait (om de batterij ni leeg te zuigen)
meet alvast de spanning die hij maakt op ralenti als hij maar 6 volt geeft zou ik een 6volt systeem maken met een spannings begrenzer van 6v anders zou het kunnen dat je een 12v batterij kapot trekt door te lage voedingsspanning op ralenti
ofwel een gelijkrichter die de spanningdoorlaat stopt onder de 12v