Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Re: kleine vraagjes topic

Post by Santa Cruz »

Camin0_DriVeR_68 wrote:hallo, weet er iemand of het volgende kwaad kan?( ik kan dus van een kennis een camino kopen met papieren) Maar op het framenummerplaatje staat er pa 50 W terwijl er op de papieren pa50 Y staat.... greetz
Dan zijn de papieren niet van die Camino, klopt de rest verder achter de pa50 y ?
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

dacht dat pa50y de papieren waren van een dayang
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: kleine vraagjes topic

Post by oldie »

jasper wauters wrote:dacht dat pa50y de papieren waren van een dayang

Een custom begint altijd met PA 50Y 139..... of 140..... da weet ik van den expert :wink:

W is mischien voor een hobbit? Alvast ni kopen of vo ne zeer lage prijs of ge hebt prijs :roll:

Wa zegt het ingeslagen chasisnr.: op de kader onder het zadel
tleven kan soms zo mooi zijn
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4048
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino_expert »

pa 50 is altijd camino
een dayang of jialing is dy50
ik zal is in mijn boeken zien
pa 50 y 13en verder is een custom moderne custom begint altijd na pa 50 met y dan cijfers zeker al vanaf 136 ook cu staat op het gva vermeld
bij de dxen anno 1987 staat op het gva ook altijd dx bij
een funny is ook een dx staat op zijn gva ik denk aan kadernr's 138 zijn de eerste de paarse en de groene
ik heb ene gehad met 142
ook de dx spaak en de customs zijn tot het laatste in de shops gebleven heb al een zwarte dx spaak gehad met nr 140 dus anno1989
dus de vier kleurige dxen en de 4 kleurige funny's en de 3 laatste custom modellen zijn tot het laatste gebleven

pa 50 s is young camino
pa 50 m is klasse a
pa 50 v is variomatic
pa 50 l is een luxe model
pa 50 c is met pinkers
pa 50 s is comstar diene witte disco sportcamino(voorbeeld) met amerikaantjes is zo ene
alls alle sports met rigida wielen(amerikaantjes)
ne gewone pa 50 is meestal een gewone b klasse maar check pvg nr
dan heb je de oude dx met spaakwielen rond sportlicht chroom spatborden en lichtschakelaar aan het stuur
de oudere dxen zijn dat
dan heb je ook
de ingeslagen nr bij de customchoppers uit 1982
dat is pa 50 c de enige custom met c ingeslagen
pa 50 m v is a klasse variomatic
anders gewoon naar de pvg nr's zien zal ze effe opsomen
eerst de a klasse 's 76-6005 modellen 1976-1987
88/6001 aan die 88 kun je ook zijn bj terug zien niet zijn verkoopdatum
89/6000 dat is een 1989 a klasse verkoopdata ook ongeweten omdat ze tot in 1991 nog tussen de wallaroo's stonden
nu de b klasse's
60.255 van 1976 tot 1987
dan 88/6202
dan 89/6200
ook 88 en 89 hun bj
honda camino forever
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: kleine vraagjes topic

Post by oldie »

voila de volledige chasisnr uitleg 8) :wink:

Maar waar staat de W voor?
tleven kan soms zo mooi zijn
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4048
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino_expert »

kan zijn dat bestaat
ma ge hebt zoals u zegt
de honda hobbit
ma die heeft een totale andere chassisplaat bj int groot ook 8 cijfers
en made in belgium by honda benelux

ma ge heb een chasisplaat honda benelux nv
en ge hebt een andere honda belgium
ma soms staan voor de chassisnr's een letter
ik heb hier ene uit honda belgium met z voor het chassisnr
ene met chassisplaat honda benelux een a dan de chassisnr
en de custom heeft de y
dus ik denk dat het er is gewoon het model toen em nief was
en de w bestaat ook zij gerust

@oldie op u gva staat de y ook niet op het gva
alleen pa 50 m alst nen a klasse is en cu van custom
en de chassisnr
die y en a en z en w vindt je alleen terug op u chassisplaat
ma er zijn er zoveel he niet te geloven
honda camino forever
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: kleine vraagjes topic

Post by oldie »

zou het uitbranden van uitlaten nu echt iets veranderen want proma attack uitlaten zijn nu toch ook al gemakkelijk 15 a 20 jaar oud of is uitbranden van uitlaten fabeltjes van vroeger

ik hem da vroeger gedaan maar ik weet nemee ofda eigenlijk effect had buiten het zien branden van de uitlaat :P :P :P
tleven kan soms zo mooi zijn
Camin0_DriVeR_68
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 805
Joined: Wed 10 Jan 2007, 14:40

Re: kleine vraagjes topic

Post by Camin0_DriVeR_68 »

al de rest van de nummer klopt, daarom dat ik het hier vraag... het kadernummer begon met 127 ofzo... dus kopen of niet? :)
Camino Forever :D
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

,quote="oldie"]zou het uitbranden van uitlaten nu echt iets veranderen want proma attack uitlaten zijn nu toch ook al gemakkelijk 15 a 20 jaar oud of is uitbranden van uitlaten fabeltjes van vroeger

ik hem da vroeger gedaan maar ik weet nemee ofda eigenlijk effect had buiten het zien branden van de uitlaat :P :P :P[/quote]

kan zeker een effect hebben maar gwn iets brandbaar in gieten en aansteken is niet goed daarmee krijg je 9kansen van de 10 er nog niet de helft met uit .

-uitbranden met een chalamoo(daar bedoel ik niet een simpel brander met op butaangas meemaar bv een acetyleenbrander)

of ze beter in een stookton,stookmand,olieton die je open slijpt en een vuurtje in maakt :-D ,stoof
steken wel als het vuur al tegoei brand en laat ze er dan maar eens 1-2 uur soms langer in steken dan is normaal er heel veel uit ,dan gwn even met ruberen hamer optikken en je ziet het er zo uitvallen
wat je ook kan doen is een stalen geweven/vlochten kabel van een takel/sleepkabel/fietslot,...
in 2 knippen en dan al de draadjes spreiden dan de kabel met de andere kant die niet gespreid is in een boormachine steken en dan heb je een soort stalen borstel waar je de uitlaat met kan uitkuisen :-D
(maa let op dit gaat niet met elke uitlaat ,natuurlijk kan je er je bocht bij een uitlaat waar het niet met gaat proper krijgen dat spreekt voor zich)

ik ben niet verandwoordelijk als er iets moest gebeuren als je de bovenstaande methodes moest gebruiken dit is geheel op jullie eigen risico.
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: kleine vraagjes topic

Post by oldie »

ik ga der eerst naft inkappen laten uitbranden ingaan met een stoofstaalborstel (lijkt me ook een geschikte oplossing) op een boormachien en dan met de shalimo uitbranden wel oppassen dak em ni op snijbranden zet :twisted: :twisted:

Maar als ik er met de shalimo opgezeten heb zal ze er ni uitzien is er een truc om de ori nieuw look terug te krijgen?
tleven kan soms zo mooi zijn
User avatar
Remko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 763
Joined: Fri 17 Oct 2008, 17:22
Location: Eindhoven

Re: kleine vraagjes topic

Post by Remko »

ik gebruikt gewooon altijd een brander. Zo een campingaz ding en dan lekker stoken op de buitenkant. Ondertussen beetje met een houten voorwerp erop timmeren ( met beleid) en dan komt er voldoende rommel uit om mezelf weer tevreden te stellen.
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

campinggasbrander is meetstal niet warm genoeg inderdaad chalmoo is goede manier en proper krijgen is snel gedaan :
of je verft ze of je smeert ze in met olie(propere) en gaat er met een chalmoo(dit gaat al helemaal niet met een gewoon campingeas brandertje) en je warm de lasnaden mooi op dan is ze net pas uit de winkel maar dan moet je ze wel eerst goed opschuren,of met stalenborstel op slijpschijf,boormachine,kollomboor noem maar op
Camin0_DriVeR_68
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 805
Joined: Wed 10 Jan 2007, 14:40

Re: kleine vraagjes topic

Post by Camin0_DriVeR_68 »

Santa Cruz wrote:
Camin0_DriVeR_68 wrote:hallo, weet er iemand of het volgende kwaad kan?( ik kan dus van een kennis een camino kopen met papieren) Maar op het framenummerplaatje staat er pa 50 W terwijl er op de papieren pa50 Y staat.... greetz
Dan zijn de papieren niet van die Camino, klopt de rest verder achter de pa50 y ?
Al de andere nummers kloppen allemaal, zouden het dan nog de papieren kunnen zijn van een andere Camino? mvg
Camino Forever :D
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: kleine vraagjes topic

Post by oldie »

Camin0_DriVeR_68 wrote:
Santa Cruz wrote:
Camin0_DriVeR_68 wrote:hallo, weet er iemand of het volgende kwaad kan?( ik kan dus van een kennis een camino kopen met papieren) Maar op het framenummerplaatje staat er pa 50 W terwijl er op de papieren pa50 Y staat.... greetz
Dan zijn de papieren niet van die Camino, klopt de rest verder achter de pa50 y ?
Al de andere nummers kloppen allemaal, zouden het dan nog de papieren kunnen zijn van een andere Camino? mvg


Koop hem voor een lage prijs (max 150€ als hem tip top is) en als ze u ooit moesten tegen houden valde uit de lucht :d :tetten:
tleven kan soms zo mooi zijn
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: kleine vraagjes topic

Post by oldie »

heeft iemand die uitlaat hier ooit getest van diene amerikoen.

http://shop.motomaticmopeds.com/product ... bbit-pa-50
tleven kan soms zo mooi zijn
Post Reply