17.5grade, en jah ik heb goed ontvetkillingsnake wrote:Hoe warm is het in je kelder? Heb je wel goed ontvet?
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Genoeg geschud? kan aan zovele dingen liggen bij spuitbussen... Slechte stukken uitschuren en opnieuw beginnen als het te erg is..
Trasforma il meglio in 'massimo'
-
- -= Advanced Member =-
hallo
Ik kan mijn vliegwiel niet meer soepel ronddraaien met de hand. Krukas zal toch niet scheef zijn zeker?
Indien zo, hoe los ik dit het beste op?
Zoeken naar een ander blokje of nieuwe krukas steken?
Ik kan mijn vliegwiel niet meer soepel ronddraaien met de hand. Krukas zal toch niet scheef zijn zeker?

Lucifer wrote:hebben jullie ook het "probleem" dat de vorkpoten speling hebben op de fourche zelf?
dus als je met je voorrem remt bewegen de poten naar achter... is niet veel maar merk je wel hard!
iemand eventueel idee om dit op te lossen?
je kunt die bussen uit je fourche slopen en er kunststof bussen in zetten. Dan de gaten daarin met een verstelbare ruimer op maat maken. Heb ik met 2 van mijn camino's gedaan. Werkt perfect.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
Demonteer uw cilinder eens om te controleren of je geen schade aan zuiger en cilinder hebt van bvb een warmloper.CaminoTime wrote:hallo
Ik kan mijn vliegwiel niet meer soepel ronddraaien met de hand. Krukas zal toch niet scheef zijn zeker?![]()
![]()
Indien daar niets aan te merken is, moet je opletten of uw vliegwiel niet tegen de spoelen raakt.
Indien je niets merkt dat tegen elkaar aanloopt, dan zal er wat mis zijn met de krukas of de krukaslagers en dan is een revisie de beste oplossing.
Voor revisie mag je altijd met mij contact opnemen.

#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Wat bedoel je met soepel? Weet je hoe het vliegwiel normaal moet aanvoelen? Je zou niet de eerste zijn die de compressie als vreemd ervaart..
-
- -= Advanced Member =-
Ik heb de cilinder gedemonteerd. Er is geen schade merkbaar.clio-tuning wrote:Demonteer uw cilinder eens om te controleren of je geen schade aan zuiger en cilinder hebt van bvb een warmloper.CaminoTime wrote:hallo
Ik kan mijn vliegwiel niet meer soepel ronddraaien met de hand. Krukas zal toch niet scheef zijn zeker?![]()
![]()
Indien daar niets aan te merken is, moet je opletten of uw vliegwiel niet tegen de spoelen raakt.
Indien je niets merkt dat tegen elkaar aanloopt, dan zal er wat mis zijn met de krukas of de krukaslagers en dan is een revisie de beste oplossing.
Voor revisie mag je altijd met mij contact opnemen.
Het vliegwiel draait tegen de spoelenaan, dit wijst toch op een scheve krukas?
Het is gebeurd toen ik mijn motor probeerde te starten met de boormachine...
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
zit je vliegwiel wel goed op de vliegwielhouder? Normaal kan je met een gewone boormachine een krukas niet scheef krijgen, een motor krijgt meer op z'n donder bij gewoon gebruik..
-
- -= Advanced Member =-
Zit normaal goed, is er niet af geweest.killingsnake wrote:zit je vliegwiel wel goed op de vliegwielhouder? Normaal kan je met een gewone boormachine een krukas niet scheef krijgen, een motor krijgt meer op z'n donder bij gewoon gebruik..
Motor draaide maar met rinkelend geluid en viel dan uit.
Daarna merkte ik dat mijn vliegwiel niet meer ronddraaid zoals hij zou moeten ronddraaien. Ongeveer aan het bovenste dode punt blijft hij steken.
Ik zie dat de speling tussen vliegwiel en rand verandert als ik ze ronddraai.
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Als je vliegwiel er goed op staat is er zoiezo iets mis. Demonteren is dan de boodschap 

- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
je vliegwielmoer is los gekomen door de boormachine, en daardoor zit je vliegwiel nie goe meer op je vliegwielhouder, draai de moer eens goed los, zet je vliegwiel terug goed, doe wat loctite op je krukas, en draai de moer er terug op.CaminoTime wrote:Zit normaal goed, is er niet af geweest.killingsnake wrote:zit je vliegwiel wel goed op de vliegwielhouder? Normaal kan je met een gewone boormachine een krukas niet scheef krijgen, een motor krijgt meer op z'n donder bij gewoon gebruik..
Daarna merkte ik dat mijn vliegwiel niet meer ronddraaid zoals hij zou moeten ronddraaien. Ongeveer aan het bovenste dode punt blijft hij steken.
Been there, done that
jasper wauters wrote:je vliegwielmoer is los gekomen door de boormachine, en daardoor zit je vliegwiel nie goe meer op je vliegwielhouder, draai de moer eens goed los, zet je vliegwiel terug goed, doe wat loctite op je krukas, en draai de moer er terug op.CaminoTime wrote:Zit normaal goed, is er niet af geweest.killingsnake wrote:zit je vliegwiel wel goed op de vliegwielhouder? Normaal kan je met een gewone boormachine een krukas niet scheef krijgen, een motor krijgt meer op z'n donder bij gewoon gebruik..
Been there, done that
Je vliegwielmoer kan alleen loskomen als je niet weet in welke richting je motor draait en je de motor omgekeerd in gang probeert te krijgen.
Anders gaat de moer alleen maar vaster komen te zitten.
-
- -= Advanced Member =-
Zit normaal goed, is er niet af geweest.
Ik zie dat de speling tussen vliegwiel en rand verandert als ik ze ronddraai.[/quote]
je vliegwielmoer is los gekomen door de boormachine, en daardoor zit je vliegwiel nie goe meer op je vliegwielhouder, draai de moer eens goed los, zet je vliegwiel terug goed, doe wat loctite op je krukas, en draai de moer er terug op.
Been there, done that[/quote]
Bedankt gasten
vliegwiel zat er inderdaad niet meer goed op!
Ik zie dat de speling tussen vliegwiel en rand verandert als ik ze ronddraai.[/quote]
je vliegwielmoer is los gekomen door de boormachine, en daardoor zit je vliegwiel nie goe meer op je vliegwielhouder, draai de moer eens goed los, zet je vliegwiel terug goed, doe wat loctite op je krukas, en draai de moer er terug op.
Been there, done that[/quote]
Bedankt gasten
vliegwiel zat er inderdaad niet meer goed op!
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Ik vroeg het je nog
Allee, blij dat het enkel maar dat was

Allee, blij dat het enkel maar dat was