Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
element wrote:Ik wilde vandaag mijn cilinder monteren alles ging goed tot ik de slotbouten wilde aandraaien.De linkse vanboven als je recht op de blok kijkt draaid zot ik kan ze wel even aanspannen maar dan klikt ze weer los .Het blokje is een gereviseerd blokje van clio-tuning en heeft nog geen kilometer gereden .Weet er soms iemand raad,proberen te hertappen of wat moet je in zo'n geval doen.Alvast bedankt
ik weet niet of cillinderbouten in een maatje groter verkrijgbaar zijn , en of deze passen in het tapgat van de cillinder.
dus ik denk dat je het best een tread insert of een helicoil gebruikt.
dan kan je de gewone bouten blijven gebruiken.
wat ook kan is natuurlijk de linker carterhelft vervangen maar dit kost dan weer heel wat meer.
Een M8 gaat niet meer door de cilinder en cilinderkop, uitboren is foefelen want dan wordt het randje van de pakking gewoon veel te krap.
Ik zou eerst proberen met de draadstang en de juiste loctite, volgens mij zal het daarmee al lukken...
Indien het daarmee toch niet lukt, idd een thread insert gebruiken.
element wrote:Ik wilde vandaag mijn cilinder monteren alles ging goed tot ik de slotbouten wilde aandraaien.De linkse vanboven als je recht op de blok kijkt draaid zot ik kan ze wel even aanspannen maar dan klikt ze weer los .Het blokje is een gereviseerd blokje van clio-tuning en heeft nog geen kilometer gereden .Weet er soms iemand raad,proberen te hertappen of wat moet je in zo'n geval doen.Alvast bedankt
ik weet niet of cillinderbouten in een maatje groter verkrijgbaar zijn , en of deze passen in het tapgat van de cillinder.
dus ik denk dat je het best een tread insert of een helicoil gebruikt.
dan kan je de gewone bouten blijven gebruiken.
wat ook kan is natuurlijk de linker carterhelft vervangen maar dit kost dan weer heel wat meer.
Een M8 gaat niet meer door de cilinder en cilinderkop, uitboren is foefelen want dan wordt het randje van de pakking gewoon veel te krap.
Ik zou eerst proberen met de draadstang en de juiste loctite, volgens mij zal het daarmee al lukken...
Indien het daarmee toch niet lukt, idd een thread insert gebruiken.
Ik denk niet dat het zal lukken met een draadstang want als je de bout er 2 toeren indraaid kan je ze op en neer bewegen toch 1mm ofzo dus schroefdraad kapot
Tgoh, pas op... er bestaan straffe loctites die wat speling kunnen opvullen...
Eens even zoeken in de catalogus wat geschikt zou zijn.
Natuurlijk, voor de prijs van een busje loctite heb je natuurlijk ook thread inserts en daar ben je ook zeker van dat het goed is.
clio-tuning wrote:Tgoh, pas op... er bestaan straffe loctites die wat speling kunnen opvullen...
Eens even zoeken in de catalogus wat geschikt zou zijn.
Natuurlijk, voor de prijs van een busje loctite heb je natuurlijk ook thread inserts en daar ben je ook zeker van dat het goed is.
Ik neem liever het zekere voor het onzekere.Een motor is natuurlijk onderhevig aan trillingen en dan heb ik het liever van de 1ste keer goed
clio-tuning wrote:Met loctite 270 of 2700 zou je het eens kunnen proberen, ik denk dat ik van deze heb staan.
Moest je het willen uitproberen, je bent gerust welkom.
Edit: geen slechte keuze, van een thread insert ben je natuurlijk 200% zeker dat het terug perfect is.
Op het werk hebben we veel loctite groen,lichtgroen,paars,roze,gele enz de nummers weet ik niet vanbuiten.Toch bedankt om het voor te stellen
Loctite 270 en 2700 zijn groen, allebei met een hoge sterkte en dienen eigenlijk voor onderdelen die achteraf niet meer gedemonteerd moeten worden.
Aangezien je met een draadstang en moer aan de cilinderkop kan werken zou het dus wel een oplossing kunnen bieden.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar draadstangen gebruiken in het carter, dan ga je de draadstang belasten en niet het carter.
Aangezien de cartertjes al zodanig oud zijn en al zo vaak van cilinder zijn gewisseld en vermoedelijk door de 10-talle vorige eigenaars veel te vast zijn gedraait krijg je snel afgesleten/kapotte schroefdraad.
Dus doe er een thread insert in en maak gebruik van draadstangetjes ipv bouten.
er zijn er die slechts 3 gewichten steken in een 6 bil vario dus zou ik er ni teveel rekening mee houden
het is eerder dat je geen rollekes vind voor de 3 bill voor afstelling omdat dit speciale gewichten zijn dus als je tevreden bent met je 3bill over de trek laat het dan zo
kan het zijn dat ik altijd stilval omdat ik teveel olie gebruik?
als ik voor het rood moet stoppen of om een kruispunt over te steken, valt hij meestal stil,
daarna als ik hem aansteek geeft hij soms 1 luide knal.. (ben zeker dat het niet met ontsteking te maken heeft)
Lucifer wrote:kan het zijn dat ik altijd stilval omdat ik teveel olie gebruik?
als ik voor het rood moet stoppen of om een kruispunt over te steken, valt hij meestal stil,
daarna als ik hem aansteek geeft hij soms 1 luide knal.. (ben zeker dat het niet met ontsteking te maken heeft)