Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by metsinsons »

voor wie al met een 21mm dellorto gereden hebben, ik merk amper verschil en hij is zo goed als helemaal afgesteld :?
de cilinder blijft enkel een pak koeler.. maar kwa prestaties merk ik niet zoveel verschil. tis de originele malossi carbuset met sproeier 90 en malossi inbouwfilter
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
gtikleinen
-= Member =-
-= Member =-

Post by gtikleinen »

Zit er in die set van malossi voor camino geen 100 als hoofdsproeier in? Ben je zeker dat de gasschuif volledig open kan. En welke uitlaat gebruik je? Welke membraanplaatjes gebruik je en hoe dik zijn ze? Normaal zou je harder moeten optrekken en sneller op topsnelheid.
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by metsinsons »

ja kweget ni wa er normaal in die set steekt ma hij rijd nog vollegas me sproeier 90. ik zal morgen is nen toer gan doen en men boudie checken. ik heb ene membraam waar de openingen vergroot zen en de metalen begrenzers verder open geplooit zijn. deed al veel bij ori carbu.
ik rij met malossi cilinder, proma uitlaat en ne polini vario en cdi ontsteking..
maar daarvoor reed hij ookal zeer pittig.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
gtikleinen
-= Member =-
-= Member =-

Post by gtikleinen »

Je rijdt toch met carbonnen membraanplaatjes hé? Ik gebruikte die van 0.30mm dik. Je kent mijn mening over die proma uitlaten, is misschien de beste uitlaat voor op te trekken vanuit stilstand tot 15 km per uur en dan ist gedaan. Ik verkies uitlaten die hun kracht leveren bij hogere toeren. Had je geen FACO liggen, probeer die eens of een simonini of lange ninja met open demper. De ninja en simonini heb ik kunnen testen met dellorto 21mm, maar de faco niet.
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by metsinsons »

neen ik rijd nog niet met carbonnen plaatjes.
Bij mij gaat die proma met die malossi echt bangelijk goed. die blijft maar trekken. en die ninja wa bedoelde me open demper? die begrenzing voor de demper?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
gtikleinen
-= Member =-
-= Member =-

Post by gtikleinen »

Kzou er rap carbonnen in plaatsen dan, die ijzeren kunnen plooien en breken, en zijn enkel goed voor originele cilinder.
Met open demper bedoel ik de geluidsdemper die geen begrenzingen (restricties) mag hebben, is met een licht in schijnen en moet rechte buis zijn, of in je uitlaat blazen dan moet je de lucht voelen aan de demper. Vroeger was leovinci en ninja zonder restricties, later hebben ze demper gebruikt met schotten die dus tegenhouden. Jij hebt scootervario dan is het goed mogelijk dat je hem kan afstellen dat em blijft trekken, 17 jaar geleden moesten we het met de originele vario doen, dat scootermateriaal hadden we niet. Mijn ervaring was leovinci 5 km/u sneller dan proma en harder trekken boven de 15 km/u.
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by metsinsons »

ja hij trok int begin op het achterwiel dan ging em naar beneje en op de 15-20 gaat em nog is op het achterwiel.
dat doet hij nu nog steeds enkel met meer lawaai(die malossi filter) en met meer benzine. ma ik vind het toch raar da zone grote stap nix merkbaar geeft.. van 12 naar 21mm :?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
Nelder
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by Nelder »

metsinsons wrote:ja hij trok int begin op het achterwiel dan ging em naar beneje en op de 15-20 gaat em nog is op het achterwiel.
dat doet hij nu nog steeds enkel met meer lawaai(die malossi filter) en met meer benzine. ma ik vind het toch raar da zone grote stap nix merkbaar geeft.. van 12 naar 21mm :?
Tommy heeft het ook zo ervaren dachtek.
/
gtikleinen
-= Member =-
-= Member =-

Post by gtikleinen »

Je gaat het verschil meer merken met dikke uitlaten zoals simonini en ninja. Met de originele carbu trek je dan niet meer op normaal, maar als je dan met 21mm en lichtere gewichten rijdt trekt hij goed, toen ik met polini waterkoeling, lange ninja en dellorto 21mm reed trok hij ook op achterwiel en dit zelfs met zware gewichten. Die proma is eigenlijk een vrij kleine uitlaat van afmetingen, die zit gewoon op haar eind, moet je niet meer van verwachten.
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by mhrfreak »

zoals ik nog maar net gepost heb in ander topic:

-----------------------------------------------------------------------------
de grote hangt inderdaad van je spoelpoorten,oppervlakte,hoogte,cilinderinhoud,... ..........
af maar soms geeft een grote carburator zelfs een slechter effect
dus kan je niet zeggen ,je moet die steken,of die,als je niet berekent wat de grote moet zijn,want dit hangt dus van meerdere factoren af.
het grote voordeel tegenover een originele carburator is dat je deze veel fijner kan afstellen
(maar helaas is dit iets wat zelden gebeurt en dat is nou net iets wat ik heel belangrijk vind)
--------------------------------------------------------------------------------------
Last edited by mhrfreak on 13 Apr 2011, 19:17, edited 1 time in total.
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

gtikleinen wrote:Je gaat het verschil meer merken met dikke uitlaten zoals simonini en ninja. Met de originele carbu trek je dan niet meer op normaal, maar als je dan met 21mm en lichtere gewichten rijdt trekt hij goed, toen ik met polini waterkoeling, lange ninja en dellorto 21mm reed trok hij ook op achterwiel en dit zelfs met zware gewichten. Die proma is eigenlijk een vrij kleine uitlaat van afmetingen, die zit gewoon op haar eind, moet je niet meer van verwachten.
Zware of lichte gewichten heeft niets met optrekken of snelheid te maken hé...
De juiste afstelling van de vario (carburator, drukveer, koppeling,...) zorgt voor de beste prestaties.
Wanneer je te zware gewichten gebruikt zit je niet in de powerband, net zoals bij te lichte gewichten.
gtikleinen
-= Member =-
-= Member =-

Post by gtikleinen »

Begrijp je eigenlijk wat ik schrijf? Ninja en simonini zijn uitlaten met de powerband in hoge toeren, met een carbu van 12mm haal je hier geen goede resultaten mee, en met een 21mm wel, hier is het verschil veel groter dan met een uitlaat zoals proma die zijn powerband in de lagere toeren heeft en met een carbu van 12mm voldoende heeft
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by mhrfreak »

mhrfreak wrote:zoals ik nog maar net gepost heb in ander topic:

-----------------------------------------------------------------------------
de grote hangt inderdaad van je spoelpoorten,oppervlakte,hoogte,cilinderinhoud,... ..........
af maar soms geeft een grote carburator zelfs een slechter effect
dus kan je niet zeggen ,je moet die steken,of die,als je niet berekent wat de grote moet zijn,want dit hangt dus van meerdere factoren af.
het grote voordeel tegenover een originele carburator is dat je deze veel fijner kan afstellen
(maar helaas is dit iets wat zelden gebeurt en dat is nou net iets wat ik heel belangrijk vind)
--------------------------------------------------------------------------------------
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by metsinsons »

gtikleinen wrote:Begrijp je eigenlijk wat ik schrijf? Ninja en simonini zijn uitlaten met de powerband in hoge toeren, met een carbu van 12mm haal je hier geen goede resultaten mee, en met een 21mm wel, hier is het verschil veel groter dan met een uitlaat zoals proma die zijn powerband in de lagere toeren heeft en met een carbu van 12mm voldoende heeft
ja ik snap wa ge bedoeld. da zen toeren pijpen en om toeren te doen hebde ook ne grotere carb vandoen.
sta trouwens in alle 2takt tuning boeken :)
ik zoek al een tijdje voor een simonini maar vind er niet direct ene en de faco is nog ni af :?
ik zal is met de ninja proberen( zit denkik geen begrenzing in is van het 1e model)

Ge hebt zon filmpke op youtube me dynorun. 65DR Ninja en HPI en 21mm
die marcheerde redelijk goe ma ni vo waauw van te zeggen.
ik hem ne ninja op de 65dr gezet met ori carb. da ging ni vooruit :lol:
mss met 21mm wel
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
Sanctified
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by Sanctified »

hallo :-D
ik ben bezig aan een minotje op te knappen maar nu heb ik de achterbrug eraf gedaan maar nu blijkt dat er geen luchtfilter meer inzit =/ zou ik eventueel een kelk kunne monteren? heeft hier iemand ervaring mee hoe je dit best kunt doen?
of anders hoe ziet een originele luchtfilter er uit en waar moet deze precies zitten? :?
thx
Post Reply