Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
-
- -= Member =-
Ik denk niet dat deze er lang opzat, zat al wel op de mino toen ik deze kocht.
de riem ziet er nog nieuw uit
Heb wel in een ander topic gelezen dat de fast arrow riemen niet zo goed zijn, is dit zo ?
de riem ziet er nog nieuw uit
Heb wel in een ander topic gelezen dat de fast arrow riemen niet zo goed zijn, is dit zo ?
efkes een vraagje,
ist normaal, als ge me ne proma circuit rijdt op ne p2 cilinder, ori carburateur en 6bil vario (standaard) dat ge max 50 per uur gaat en da u riem nie helemaal tot boven gaat op u vario?
hij heeft ooit sneller gereden, 55 tot 60 met dezelfde setup, carbu heb ik al meerdere keren afgesteld
mss platines ofzo iets?
grtz
wouter
ist normaal, als ge me ne proma circuit rijdt op ne p2 cilinder, ori carburateur en 6bil vario (standaard) dat ge max 50 per uur gaat en da u riem nie helemaal tot boven gaat op u vario?
hij heeft ooit sneller gereden, 55 tot 60 met dezelfde setup, carbu heb ik al meerdere keren afgesteld
mss platines ofzo iets?
grtz
wouter
kijk eens hoe strak je riem ligt?
hallo,
ik heb een sterwiel geplaatst maar weet niet hoe ik mijn kilometerteller enzo in de juiste volgorde daar op aansluit.
Kan iemand mij helpeb aub? fotos zouden ook zeer handig zijn!
dank bij voorbaat
ik heb een sterwiel geplaatst maar weet niet hoe ik mijn kilometerteller enzo in de juiste volgorde daar op aansluit.
Kan iemand mij helpeb aub? fotos zouden ook zeer handig zijn!
dank bij voorbaat
-
- -= Member =-
Hoeveel gram zijn de gewichtjes nen 6 bil ?
En als ik zwaardere gewichtjes steek,trekt deze dan sneller ?
Wat doen die gewichtjes eigelijk juist ?
heb er al eens van 4,7 gram gestoken en dan trekt men mino helemaal niet meer.
Aantal gram is testen.elboopslim wrote:Hoeveel gram zijn de gewichtjes nen 6 bil ?
Hoe lichter de gewichten, hoe langer het duurt eer de vario in "2de versnelling" gaat. Dus "betere" trek, je mag ook niet te licht gaan want dan duurt het te lang... Als je te zware gewichten hebt dan schakelt hij veel te snel en trekt hij trager. Het is dus de kunst om de gulden middenweg te vinden

Wat is je setup ?
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
op een bepaald toeren heeft u cilinder zijn maximaal vermogen, dan moet je vario beginnen schakelen en er voor zorgen dat je motor op die toeren blijft draaien, maar dat jij toch kan versnellen.
De functie van de gewichtjes is je vario naar binnen duwen, door de middelpuntvliedende kracht, hoe zwaarder de gewichtjes, hoe groter de kracht, dus hoe vlugger de vario naar binnen geduwd wordt. Dus ge moet spelen met uw gewichtjes om er voor te zorgen dat uw vario toe gaat op het geschikte toerental.
In bijlage een heel duidelijke uitleg.
De functie van de gewichtjes is je vario naar binnen duwen, door de middelpuntvliedende kracht, hoe zwaarder de gewichtjes, hoe groter de kracht, dus hoe vlugger de vario naar binnen geduwd wordt. Dus ge moet spelen met uw gewichtjes om er voor te zorgen dat uw vario toe gaat op het geschikte toerental.
In bijlage een heel duidelijke uitleg.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- -= Member =-
@ jasper en Sander bedankt voor de uitleg.
@ Sander, setup is: 49 cc H4 cilinder
6 bil vario met gewichtjes 10 gram de bil
Korte proma (denk ik)
Als ik de uitleg goed begrijp dan moet ik lichtere gewichtjes steken in men 6 bil.
Er steken er nu van 10 gram in, dus schakelt hij veel te snel en trekt hij trager.
Als ik wil testen welke gewichtjes ik nodig mag ik dan gewichtjes van verschilende gram gebruiken
Of moete deze alle 6 van het zelfde gewicht zijn ?
Korte proma (denk ik)
Als ik de uitleg goed begrijp dan moet ik lichtere gewichtjes steken in men 6 bil.
Er steken er nu van 10 gram in, dus schakelt hij veel te snel en trekt hij trager.
Als ik wil testen welke gewichtjes ik nodig mag ik dan gewichtjes van verschilende gram gebruiken
10 gr per bill das 60 gr in totaal dat je dan hebt ?elboopslim wrote:@ jasper en Sander bedankt voor de uitleg.
Korte proma (denk ik)

Nee, je mag bij een 6 bill ook 2 verschillende aantal gr's gebruiken, dan wel afwisselend he, dus 2gr dan 4 gr en dan weer 2 gr

Tis mss een stomme vraag, mr als ge op ne 6 bill dan 6 gewichtekes van bv 5 gram steekt en op nen 3 bill 3 van 10 gram.. is er toch geen verschil? En kan ik op nen org 3 bill een 6 bill ster steken me 6 gewichtekes, en moek daarvoor dan nog andere aanpassingen doen? Merci gaste 

If you can't beat them, join them.
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Ik heb altijd gedacht dat het bereik van de vario's anders ligt
. Top ligt hoger met 6bil, riem ligt wel lager bij 3 bil (beter optrekken).

Trasforma il meglio in 'massimo'
Dus blijf ik beter bij 3 bill alsk liever heb datem trekt, ipv een hoog max te hebben. Owkidowki.killingsnake wrote:Ik heb altijd gedacht dat het bereik van de vario's anders ligt. Top ligt hoger met 6bil, riem ligt wel lager bij 3 bil (beter optrekken).

If you can't beat them, join them.
Jep , dan hou je beter de 3bil 

Je kan met uw moer regelen dat de riem helemaal beneden ligt ook bij 6 bill, dan wel borging op moer doen anders kan hij lossen. 6 bill is het besteTijs wrote:Dus blijf ik beter bij 3 bill alsk liever heb datem trekt, ipv een hoog max te hebben. Owkidowki.killingsnake wrote:Ik heb altijd gedacht dat het bereik van de vario's anders ligt. Top ligt hoger met 6bil, riem ligt wel lager bij 3 bil (beter optrekken).

-
- -= Member =-
Idd 60 gr in totaal,das tog niet teveel:pSander wrote: 10 gr per bill das 60 gr in totaal dat je dan hebt ?![]()
heb vandaag 3 gewichtjes van 5 gr en 3 van 10 gr gestoken en dan trek hij ook bijna niet, dus waarschijlijk nog te licht.
ben van plan test gewichtjes te kopen van stage 6 ofzo, maar ik denk dat ik gewichtjes van 8x6=48 gr of 8.5x6=51 gr nodig heb.