Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Tijs wrote:Elloo! Ik heb hier in't achterwiel van mijne camino een klein slagske, en in den andere ne groten Tzijn 2 spaakwielen, nu was mijn vraag ofda ik da gewoon is moe laten aanspannen, of dat dat nog anders kan..
Alleszins al bedankt!
Als de slagen niet te groot zijn, en echt gewoon "krommingen" zijn (geen kappen ergens op in te rijden etc) kan een fietsenmaker die normaal wel goed rechten .
batje108 wrote:Weet er iemand hoe lang de vario riem van een wallaroo is? zou deze eens willen proberen op mijn project
is dacht ik net lang genoeg voor overange op camino
maar heb nog een paar riemen liggen van wallaroo(malossi) ik zal proberen ze morgen op te meten voor je anders een dag later
d-HuNtEd_1 wrote:een GPS opladen met eenm HPI lichtspoel zou dit te doen zijn?
het zou wreed gemakkelijk zijn dan voor op den tour
Ik zou het niet weten wat staat op de kabel van de GPS, stroom ?
Wij hebben dat met Snakie zijn elektrische starter gedaan, de mijne is spijtig genoeg nog niet klaar... Anders een gewone 12V accu van een brommer, thuis GPS al opladen en dan via die accu van brommer, zal wel lang genoeg meegaan denk ik
Probeer anders gewoon eens met een gewone caminoontsteking? De gps die ik indertijd gebruikte kon van 6 volt tot 24 gebruikt worden, maakte allemaal niet uit . Gewoon een gelijkrichtertje en condensator voor de stroom af te vlakken ertussen, zo'n sigarettenaanstekerhuis kopen in de doe het zelf voor een appel en een ei en gaan!
batje108 wrote:Weet er iemand hoe lang de vario riem van een wallaroo is? zou deze eens willen proberen op mijn project
is dacht ik net lang genoeg voor overange op camino
maar heb nog een paar riemen liggen van wallaroo(malossi) ik zal proberen ze morgen op te meten voor je anders een dag later
ja clio zei me ook al dit eens te proberen. als je tijd hebt mag je deze eens opmeten
ik hoor het wel van je dan!
mercikes
killingsnake wrote:Probeer anders gewoon eens met een gewone caminoontsteking? De gps die ik indertijd gebruikte kon van 6 volt tot 24 gebruikt worden, maakte allemaal niet uit . Gewoon een gelijkrichtertje en condensator voor de stroom af te vlakken ertussen, zo'n sigarettenaanstekerhuis kopen in de doe het zelf voor een appel en een ei en gaan!
zal moeilijk zijn om het op een gewone ori ontsteking te doen.
ik moet hiervoor half mijne mino afbreken. 'k rijd nu met een HPI haha
maar 'k denk da ik het gewoon eens ga proberen met die HPI lukt het niet mja pech dan
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
d-HuNtEd_1 wrote:een GPS opladen met eenm HPI lichtspoel zou dit te doen zijn?
het zou wreed gemakkelijk zijn dan voor op den tour
gaat niet lukken geeft veel te weinig ,stroom
tenzei je de nieuwe versie van hpi hebt pasgemaakt op je camino (die met vliegwiel)
GPS vraagt 12v en 800 milli-ampere
ik heb er nog eentje en die vraagt 12v en 500 milli-ampere
is toch niet veel eigenlijk he...
zou het niet lukken op de manier die snakie gaf ? maar dan gewoon op bie HPI lichtspoel ?
die is 12 volt en geeft 12 a 15 watt
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
Dan zou die theoretisch 1 tot 1,25 ampére moeten kunnen bieden. Je kan het proberen, gelijkrichtertje kost nu niet veel. Een gelijkrichtersbrug (1 component), en een condensator van zeker 24v van een aantal microfarad (dacht dat ik 2,2mF gebruikte). Kost niet zoveel, anders heb ik hier nog eentje klaar op printplaat om te proberen..
ik geloof dat het deze is ja .. het is die van Twister geweest, deze ziet er exact hetzelfde uit.
als er iemand hier is die me kan helpen met dit idee (schema's van hoe ik een printplaatje maak en hoe aan te sluiten)
zou ik heel dankbaar zijn daar ik ABSOLUUT nix van electronica ken en de geleende GPS natuurlijk niet wil "opblazen"
killingsnake wrote:Dan zou die theoretisch 1 tot 1,25 ampére moeten kunnen bieden. Je kan het proberen, gelijkrichtertje kost nu niet veel. Een gelijkrichtersbrug (1 component), en een condensator van zeker 24v van een aantal microfarad (dacht dat ik 2,2mF gebruikte). Kost niet zoveel, anders heb ik hier nog eentje klaar op printplaat om te proberen..
in theorie wel maar in praktijk geven die hpi dingen een heel onconstante stroom ,maar je kan het natuurlijk proberen