voske wrote:hallo allen, wat is de beste setup om extreem op te trekken,vanuit stilstand weliswaar, is het dit ongeveer of ben ik mis, lees wel extreem
wel niets aan het chassis veranderen zoals de sprinter
hpi ontsteking(heb onlangs filmpje gezien van batje)
minarelli krukas
proma drukvat
grote cilinder 47.6 ,athena of zo,
trekveren
scootervario of tjt vario
21mm carburator
speciale bougiekop
membraan aanpassen
kunt ge met zo een hpi ontsteking de blauwe mannen

doen geloven dat em bv maar 45 rijd, is daar een elektronische beveiliging op?
groeten
voske
hallo
weet niet of je veel ervaring hebt met brommers maar.....
onder ''extreem'' versta ik ook ''extreem'' dus:
minarelli krukas zeg je,dan kun je ook wel best een minarelli cilinder nemen,anders vind ik het niet zo nuttig
(op de aandrijving na dan)
daar dan nog eens altijd met op de baan rijden zie ik niet goed komen,het valt heel erg op (het geluid is al meer dan genoeg ,dan hoort bijna iedereen wel dat hij sneller gaat,en een begrenzer gaat je niet kunnen helpen

)
een deftig(racer,sprinters) hermaakte met minarelli cilinder(als je uiteraard al tamelijk wat vermogen/koppel hebt) gaat niet lang mee (cilinder die snel slijt ,lagers,koppeling ziet veel af,riem,noem maar op + dan kan je de drijfstang enzo wisselen om de +-450km ,hangt van de belasting af enz. want je moet veilig spelen uiteraard, een zuigerwissel is dan normaal al 1 x minstens moeten gebeuren,net als de membraamklepjes(niet de grootste kost) en zo kan ik nog wel op wat dingen komen dus denk dat je hier beter nog wat overnadenkt ,dat als je het wil je er niet dagelijks mee gaat kunnen rijden

(tenzei je hem telkens wilt vernieuwen,als hij tegen dan al niet afgenomen is)
straffere trekveren ga je het niet met redden dan,uiteraard scooterkoppeling gebruiken,zou een beetje raar zijn de originele koppeling te hermaken op de minarelli. krukkas,waarom lijkt me wel logisch.
wat de uitlaat betreft,een proma ga je ook niet veel kunnen met doen op een scootercilinder,lijkt me wel normaal .
membraam aanpassen zou ook niet zo voldoende zijn ,dit is dan alsnog veel te berperkt(scootermembraam)
carburator zou je 21 kunnen houden maar omdat het extreem moet en dus ervanuitgaan dat het een deftige cilinder is zal het rond de 24/28 moeten worden (tenzei je met nog veel grotere boringen gaat werken)(moet je uiteraard even bereken als je alles hebt)
brug(best een compleet andere bouwen) + ophanging moet zowiezo verstevigd worden,als je zo ver gaat,net als belhoofd,eventueel fourche enz.
en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan maar moet hier geen boek beginnen typen dus bij vragen,.....
