Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Nicogsi »

racer wrote:heeft iemand kennis van een gianelli uitlaat
gaat hij even hard als een sito?
en de optrek is die beter of slechter?
en is het een mooi geluidje?

indien je er zelf een hebt, proberen en laat het ons weten :wink:
prestaties kan je niet voorspellen
hij gaat zeker luider zijn dan een sito
trek en snelheid, zullen hopelijk beter zijn anders is het geen nut.
Accellerati Incredibus
Carltn
-= Member =-
-= Member =-

Post by Carltn »

Hallo,

Ik had het probleem met mijn camino, dat die perfect wou starten, en hij draaide ook perfect, alleen viel die uit na een minuut ofzo. Ook hem dan onmiddellijk starten ging niet, even laten staan en dan starten ging weer wel.

Ik heb gemerkt dat dit komt doordat ik mijn vlotterbakje 180° verkeerd om had gemonteerd, op de carbu. Hierdoor komt het buisje van de overloop tegen de vlotter, op het moment dat de vlotter naar beneden zakt, waardoor hij geblokkeerd wordt en de vlotter dus nooit helemaal beneden staat. Hij denkt dat er benzine in de vlotterbak staat, wat in realiteit niet zo is, en dit verklaart natuurlijk het probleem.

Hopelijk zijn anderen hier ook mee geholpen. Ik heb er toch enige tijd op zitten zoeken.

Nu een ander probleem.

Motorisch staat hij nu perfect, en ik heb nu net een toertje gedaan, en dankzij mijn rode champion bougiekop bolt hij zelfs in de regen, iets wat ik nog nooit meegemaakt had op mijn camino. :p

Nu heb ik het probleem dat, als ik volgas rij en het gaat wat omhoog, dat hij precies heel kort op fietsstand springt. Plots stijgt hij in toeren, maar versnelt hij niet. Als ik dan de gas even los en opnieuw gas geef is dit weer even verholpen. Hij deed het daarnet een keer of 3 juist na elkaar. Is er iemand die weet waar dit kan aan liggen?

Ik gok ergens iets aan die koppeling in het achterwiel, maar eigenlijk heb ik nog nooit gekeken hoe het daar allemaal in elkaar zit. Het is trouwens een vario (6bil).
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by YaMaGa »

In het achterwiel zit geen koppeling er zit daar alleeen vertanding in.
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by ben999 »

Carltn wrote:Hallo,

Ik had het probleem met mijn camino, dat die perfect wou starten, en hij draaide ook perfect, alleen viel die uit na een minuut ofzo. Ook hem dan onmiddellijk starten ging niet, even laten staan en dan starten ging weer wel.

Ik heb gemerkt dat dit komt doordat ik mijn vlotterbakje 180° verkeerd om had gemonteerd, op de carbu. Hierdoor komt het buisje van de overloop tegen de vlotter, op het moment dat de vlotter naar beneden zakt, waardoor hij geblokkeerd wordt en de vlotter dus nooit helemaal beneden staat. Hij denkt dat er benzine in de vlotterbak staat, wat in realiteit niet zo is, en dit verklaart natuurlijk het probleem.

Hopelijk zijn anderen hier ook mee geholpen. Ik heb er toch enige tijd op zitten zoeken.

Nu een ander probleem.

Motorisch staat hij nu perfect, en ik heb nu net een toertje gedaan, en dankzij mijn rode champion bougiekop bolt hij zelfs in de regen, iets wat ik nog nooit meegemaakt had op mijn camino. :p

Nu heb ik het probleem dat, als ik volgas rij en het gaat wat omhoog, dat hij precies heel kort op fietsstand springt. Plots stijgt hij in toeren, maar versnelt hij niet. Als ik dan de gas even los en opnieuw gas geef is dit weer even verholpen. Hij deed het daarnet een keer of 3 juist na elkaar. Is er iemand die weet waar dit kan aan liggen?

Ik gok ergens iets aan die koppeling in het achterwiel, maar eigenlijk heb ik nog nooit gekeken hoe het daar allemaal in elkaar zit. Het is trouwens een vario (6bil).
Dit probleem heb ik ook :lol: zelfs alst gewoon hard windop is... Heb alles al eens nagekeken en vastgezet maar het helpt ni... Precies of er iets doorslipt ...
Krukas-koppeling
Riem zelf
achtervario-asje achterklok...

Als ge het moest vinden... Laat iets weten. :wink:
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by racer »

Nicogsi wrote:
racer wrote:heeft iemand kennis van een gianelli uitlaat
gaat hij even hard als een sito?
en de optrek is die beter of slechter?
en is het een mooi geluidje?

indien je er zelf een hebt, proberen en laat het ons weten :wink:
prestaties kan je niet voorspellen
hij gaat zeker luider zijn dan een sito
trek en snelheid, zullen hopelijk beter zijn anders is het geen nut.
nee ik heb er geen maar wou ene kopen als
ik er wa info over had anders koop ik hem voor niks
nick vl
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by nick vl »

hey iedereen ; ik heb dit probleem zou niet weten waaraan dit licht en zou het precieren als iemand mij kon helpen

heb dus een a klasse camino en wanneer ik gisteren naar mijn vriendin reed deed hij vlot 25-30 km/U maar toen ik vanda terugkwam reed hij maar 15/20 km/U weet iemand waaraan dit kan liggen ? mischien wat vuil in de naftbak dat loskomt ofzo ?
heb dit ook al meer als 1 keer voorgehad
alvast bedankt !
element
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by element »

Kan mij iemand nog eens de uitleg geven waarom ze het eindpijpje van een potje wat dichtnepen.

Het is al allemaal zo lang geleden he :-D
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by racer »

nick vl wrote:hey iedereen ; ik heb dit probleem zou niet weten waaraan dit licht en zou het precieren als iemand mij kon helpen

heb dus een a klasse camino en wanneer ik gisteren naar mijn vriendin reed deed hij vlot 25-30 km/U maar toen ik vanda terugkwam reed hij maar 15/20 km/U weet iemand waaraan dit kan liggen ? mischien wat vuil in de naftbak dat loskomt ofzo ?
alvast bedankt !
zit er tussen de carburateur en de naftbak nog een extra filtertje?
dat zal ook al helpen en naftbak zuiver maken.
nu moet je ook wel de carbu zuivermaken
nick vl
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by nick vl »

racer wrote:
nick vl wrote:hey iedereen ; ik heb dit probleem zou niet weten waaraan dit licht en zou het precieren als iemand mij kon helpen

alvast bedankt !
zit er tussen de carburateur en de naftbak nog een extra filtertje?
dat zal ook al helpen en naftbak zuiver maken.
nu moet je ook wel de carbu zuivermaken
daar zit een zwart plastiekske me een moushke in en hoe maak je uw carbu proper ? :s weet er niet veel van eigenlijk
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by racer »

ik weet niet wat je bedoelt met dat mouske.
er staat hier op het forum een topic hoe je de carburateur
moet zuiver maken.
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by Sander »

nick vl wrote: daar zit een zwart plastiekske me een moushke in en hoe maak je uw carbu proper ? :s weet er niet veel van eigenlijk
Check de handleiding op het forum :wink:

http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 22610.html

http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 26609.html
leny
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by leny »

Weet ni of het veel kwaad kan want ik merk ni dat er iets slecht aan mijn camino gaat maar toch denk ni da het echt normaal is.

Wanneer ik het hendeltje voor camino in fietsstand te zetten omhoog of omlaag wil doen voelt het vettig aan.
Het is olie dat er aan hangt en dit heb ik gezien toen ik mijn achterwiel eruit haalde.
Aan de achterklok is een gaatje waaruit deze olie komt. Heb het al proper gemaakt en dan even op die kant laten liggen om te kijken er of nog iets uit kwam maar er kwam toen niets meer uit dus ik dacht probleem opgelost.

Wanneer ik hem iets later in fietsstand wou zetten merkte ik dat er opnieuw olie aan het hendeltje was.

Iemand die kan zeggen wat dit is? slechte dichting in achterklok fzo?
Kan dit kwaad? Zoja wat kan dit doen?

Tnx!
Leny
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by racer »

leny wrote:Weet ni of het veel kwaad kan want ik merk ni dat er iets slecht aan mijn camino gaat maar toch denk ni da het echt normaal is.

Wanneer ik het hendeltje voor camino in fietsstand te zetten omhoog of omlaag wil doen voelt het vettig aan.
Het is olie dat er aan hangt en dit heb ik gezien toen ik mijn achterwiel eruit haalde.
Aan de achterklok is een gaatje waaruit deze olie komt. Heb het al proper gemaakt en dan even op die kant laten liggen om te kijken er of nog iets uit kwam maar er kwam toen niets meer uit dus ik dacht probleem opgelost.

Wanneer ik hem iets later in fietsstand wou zetten merkte ik dat er opnieuw olie aan het hendeltje was.

Tnx!
Leny
da heb ik ook aan volgens mij is dat volkomen normaal
grtz
leny
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by leny »

racer wrote:
leny wrote:Weet ni of het veel kwaad kan want ik merk ni dat er iets slecht aan mijn camino gaat maar toch denk ni da het echt normaal is.

Tnx!
Leny
grtz
Hehe :lol: , iemand anders die dit ook heeft of kan verhelpen?
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Post by camino_expert »

leny wrote:
racer wrote:

Tnx!
Leny
grtz
Hehe :lol: , iemand anders die dit ook heeft of kan verhelpen?
de kleine o ring in de vertanding is dan kapot
er zitten 2 o ringen in de vertanding
die zit daar op achter het klepje op het op het asje van het klepje in de vertanding :wink:
honda camino forever
Post Reply