Kunt de vertanding achteraan vullen met nieuwe boit-olie.GODSEELS wrote:En moet ik voor de rest nog iets doen of ergens naar kijken of uitkuisen?
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: kleine vraagjes topic
Re: kleine vraagjes topic
Ik heb de varioriem erop gelegd, wel enkele probleempjes tegen gekomen.
Eerst en vooral, ligt deze zo goed? (had in honda manual gelezen dat hij 2mm moest hebben tussen bovenste van de riem en buitenste van de poelie)
Dan het probleem, ik wist al langer dat de 2 wielen niet echt mooi achter elkaar staan (niet in lijn reden) of hoe je het zegt (als je langs achter kijkt staat het achterste wiel wat meer naar links en nogal scheef).
Toen ik het wiel ging naar achter zetten voor de riem te spannen moest ik de linker kant verder naar achter zetten dan de rechter kant voor het wiel recht te krijgen. Had ook gezien dat de linker veer veel dichter tegen het kader stond dan aan de andere kant.
Dus na even rond kijken gezien dat de 2 ?lagers? die tussen het motorblok en de kader zitten (rond de lange bout) precies uit elkaar geschoven waren, dit was al eens eerder een gebeurd in mindere maten maar had deze gewoon er terug in geklopt met rubberen hamer.
Hieronder wat verduidelijkings foto's en hier zie je dat ze echt bijna volledig uit elkaar liggen.
Vrees dat deze niet te redden zijn dus waar/bij wie kan ik deze kopen? (voor de 2 kanten)
Eerst en vooral, ligt deze zo goed? (had in honda manual gelezen dat hij 2mm moest hebben tussen bovenste van de riem en buitenste van de poelie)
Dan het probleem, ik wist al langer dat de 2 wielen niet echt mooi achter elkaar staan (niet in lijn reden) of hoe je het zegt (als je langs achter kijkt staat het achterste wiel wat meer naar links en nogal scheef).
Toen ik het wiel ging naar achter zetten voor de riem te spannen moest ik de linker kant verder naar achter zetten dan de rechter kant voor het wiel recht te krijgen. Had ook gezien dat de linker veer veel dichter tegen het kader stond dan aan de andere kant.
Dus na even rond kijken gezien dat de 2 ?lagers? die tussen het motorblok en de kader zitten (rond de lange bout) precies uit elkaar geschoven waren, dit was al eens eerder een gebeurd in mindere maten maar had deze gewoon er terug in geklopt met rubberen hamer.
Hieronder wat verduidelijkings foto's en hier zie je dat ze echt bijna volledig uit elkaar liggen.
Vrees dat deze niet te redden zijn dus waar/bij wie kan ik deze kopen? (voor de 2 kanten)
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4048
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: kleine vraagjes topic
1 nieuwe heb ik nog denk ikGODSEELS wrote:Ik heb de varioriem erop gelegd, wel enkele probleempjes tegen gekomen.
Eerst en vooral, ligt deze zo goed? (had in honda manual gelezen dat hij 2mm moest hebben tussen bovenste van de riem en buitenste van de poelie)
Dan het probleem, ik wist al langer dat de 2 wielen niet echt mooi achter elkaar staan (niet in lijn reden) of hoe je het zegt (als je langs achter kijkt staat het achterste wiel wat meer naar links en nogal scheef).
Toen ik het wiel ging naar achter zetten voor de riem te spannen moest ik de linker kant verder naar achter zetten dan de rechter kant voor het wiel recht te krijgen. Had ook gezien dat de linker veer veel dichter tegen het kader stond dan aan de andere kant.
Dus na even rond kijken gezien dat de 2 ?lagers? die tussen het motorblok en de kader zitten (rond de lange bout) precies uit elkaar geschoven waren, dit was al eens eerder een gebeurd in mindere maten maar had deze gewoon er terug in geklopt met rubberen hamer.
Hieronder wat verduidelijkings foto's en hier zie je dat ze echt bijna volledig uit elkaar liggen.
Vrees dat deze niet te redden zijn dus waar/bij wie kan ik deze kopen? (voor de 2 kanten)
moet ik nazien
honda camino forever
Re: kleine vraagjes topic
rubbers gewoon terug op zijn plaats kloppen
en aan de buitenkanten grote rondellen steken
zodat ze altijd op hun plaats blijven zitten
en aan de buitenkanten grote rondellen steken
zodat ze altijd op hun plaats blijven zitten
Re: kleine vraagjes topic
bussen zijn dacht ik nog te bestellen bij honda(contacteer kurt camps hier even voor)
Re: kleine vraagjes topic
Mn camino trekt totaal niet op, tgaat over een mono.
Hij trekt totaal niet op
Wat gedaan:
carbu uitgekuist
andere koppeling gestoken
koppelingschoentjes, startschoenen en de mono riem ontvet met nafte.
Heeft genoeg compressie: cilinderkop sluit goed af, nieuwe segmenten + bijna nieuwe piston.
Het enige wat ik NIET kan is men carbu regelen
hiermee bedoel ik dus; rolantievijs volledig open of toen is geen verschil idem met luchtschroefvijs
zelfs als ik luchtschroef volledig dicht draai blijft hij draaien..
Motor loop ik in gang in de eerst 2meter op choke maar na 10 sec moet choke afgaan of hij valt uit.
Hij blijft dan wel zonder choke gewoon draaien, wel luid en hoge toeren want ik kan carbu niet regelen.
Kan iemand helpen? hij rijdt wel maar blijft of hoge toeren draaien en als ik gas opendraai (stilletjes of volledig ineens) rijdt hij vooruit tegen 1-2km/uur
Leny
Hij trekt totaal niet op
Wat gedaan:
carbu uitgekuist
andere koppeling gestoken
koppelingschoentjes, startschoenen en de mono riem ontvet met nafte.
Heeft genoeg compressie: cilinderkop sluit goed af, nieuwe segmenten + bijna nieuwe piston.
Het enige wat ik NIET kan is men carbu regelen
hiermee bedoel ik dus; rolantievijs volledig open of toen is geen verschil idem met luchtschroefvijs
zelfs als ik luchtschroef volledig dicht draai blijft hij draaien..
Motor loop ik in gang in de eerst 2meter op choke maar na 10 sec moet choke afgaan of hij valt uit.
Hij blijft dan wel zonder choke gewoon draaien, wel luid en hoge toeren want ik kan carbu niet regelen.
Kan iemand helpen? hij rijdt wel maar blijft of hoge toeren draaien en als ik gas opendraai (stilletjes of volledig ineens) rijdt hij vooruit tegen 1-2km/uur
Leny
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4048
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: kleine vraagjes topic
klinkt ook valse lucht
zeker als ge u lucht helemaal dichtdraaid
als em goe is valt em direct stil
zeker als ge u lucht helemaal dichtdraaid
als em goe is valt em direct stil
honda camino forever
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4048
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: kleine vraagjes topic
draaid er nergens geen vijs door van op den bovenkant van u motorcamino_expert wrote:klinkt ook valse lucht
zeker als ge u lucht helemaal dichtdraaid
als em goe is valt em direct stil
zit het spruitsuk goed vast tegen u carbu met tussenstuk ertussen
niks vergeten
kan iets onozel zijn
honda camino forever
Re: kleine vraagjes topic
Dacht het ook dat valse lucht was maar alles zit goed vast, carbu n membraam zitten vast op motorblok, spruitstuk zit volledig vast en geen enkele vijs in motor was/is los.camino_expert wrote:draaid er nergens geen vijs door van op den bovenkant van u motorcamino_expert wrote:klinkt ook valse lucht
zeker als ge u lucht helemaal dichtdraaid
als em goe is valt em direct stil
zit het spruitsuk goed vast tegen u carbu met tussenstuk ertussen
niks vergeten
kan iets onozel zijn
Heb net ook in gang gelopen en toen hij draaide zonder choke met deo gespoten rond carbu/spruitstuk/membraam en motor ging NIET in toeren omhoog.
Er zit momenteel ook een nieuwe voetpakking op, koppakking niet(zal morge anders nieuwe voor halen maar deze is normaal goed).
Zou het kunnen dat de carterpakking zelf niet goed zit en daardoor valse lucht trekt?
- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: kleine vraagjes topic
alles kan , valse lucht is een smerig beestje ,
check ook eens aan je 3 pijpjes die de lucht aanzuigen , onderaan moet die dichtgekit zijn...
check ook eens aan je 3 pijpjes die de lucht aanzuigen , onderaan moet die dichtgekit zijn...
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4048
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: kleine vraagjes topic
als da los zit gatem ni in hoge toerenYaMaGa wrote:alles kan , valse lucht is een smerig beestje ,
check ook eens aan je 3 pijpjes die de lucht aanzuigen , onderaan moet die dichtgekit zijn...
ma ist beuuuu
of haalt em zenne top ni
rijd alleen tegoei met choke na voor
dan terkt em teveel lucht na binnen
heb zo is ene gaan herstellen
da rubber stuk zat er ni op
ik zeg das logisch dat diene altijd stilvalt
geplaatst en opgelost
ma alles nazien
en klopt da moet goed vastzitten
met ne kl a org kunde zonder luchtfilter rijden gaat 5 per u sneller dan
van 25 na 30
bij ne kl b luchtfilter er uit
choke naar achter beuuuu
alles nog is nazien
u vind het wel
succes
honda camino forever
Re: kleine vraagjes topic
dichtkitten me watte? want heb gezien da et idd er ma los opzit!!YaMaGa wrote:alles kan , valse lucht is een smerig beestje ,
check ook eens aan je 3 pijpjes die de lucht aanzuigen , onderaan moet die dichtgekit zijn...
Re: kleine vraagjes topic
zal iets voor morgen zijn hopelijk ist dan opgelost alvast bedankt!YaMaGa wrote:ik denk dat da gebeurt me silicone?